Ik wil mijn Reactie liever toch niet zo open en bloot op het forum hebben. Mocht je vragen hebben je mag altijd pb-en.
Hartverwarmend al de reacties en vooral dat er veel vrouwen het serieus overwegen. Echt mooi! Ik ben zelf pas 24 en net moeder dus wij wachten nog even. Maar ik hoop met heel m'n hart dat jullie donor hier tussen zit en dat je over een tijdje je langverwachte gezinnetje kan gaan stichten! Succes. Aan al de reacties te zien is het jullie ontzettend gegund
Ik denk er al lange tijd over om eiceldonor te worden. Of beter gezegd, ik wil eiceldonor worden maar ik ben (bewust) alleenstaande met twee dochters en weet niet of ik dat allemaal kan managen met gesprekken, echo's, punctie e.d. Aan de andere kant, ik ben nu 33 dus heel lang kan ik ook niet meer wachten. Mijn kinderwens is voltooid dus dat is geen probleem.
Lieve Miss76, Ik zou je zo dolgraag willen helpen. Na deze zwangerschap is het voor ons klaar en komt er geen 3e kindje meer. Maar helaas komen er in mijn genen best behoorlijke afwijkingen voor waardoor ik bang ben dat ik geen geschikte persoon zou zijn. Voor mijn eigen kinderen is het niet erg zeg maar omdat ik ermee kan dealen maar om het een ander te geven dat is dan wel weer zwaar. Ik hoop zo dat je jouw geschikte donor vind! En ik duim zo met je mee!
Hallo Miss76, Helaas kan ik je niet helpen, maar heb even aan wat vriendinnen gevraagd erover na te denken of zij wat voor je kunnen betekenen. Ze denken er over na. Wij hebben nog maar net besloten te stoppen met alle behandelingen en met proberen. Het is te snel om dan dit voor een ander te doen. Klinkt als ik het terug lees erg egoïstisch, sorry... Ik hoop echt met heel mijn hart dat jullie snel een geschikte donor vinden om dan jullie wens vervuld zien worden. Het is een grote stap voor de eiceldonor, maar het geluk dat je daarmee aan iemand geeft is onbetaalbaar!
Wishtobe ik denk dat niemand jullie egoïstisch zal en mag vinden ook al zolang bezig met jullie grootste wens. Is ook niet niks als het uiteindelijk niet lukt! Een hele dikke knuffel voor jou! En ik hoop voor miss dat ze hier een geschikte eiceldonor zal vinden!
Om nog even terug te komen op jouw reactie (was gevloerd door Ischias... auch!) Ik ben zelf niet ziek inderdaad. Mijn partner is ook geen drager. Maar als jouw partner geen drager is en jij bijv. Mijn ei zou krijgen dan heb je idd 'enkel' kans op een kind die drager is. Dit klinkt dan idd niet dramatisch alleen moet je er dan wel bewust van zijn dat je kind zich 'moet' laten testen als het een kinderwens heeft.
@ Appeltjes: ik heb je gemaild! @ LaRambla: dank je wel en jij gefeliciteerd @ Jaime: wij hebben al gemaild @ Wachtend: dank je wel voor je lieve reactie! Ik snap dat je denkt dat je niet geschikt zou zijn als donor. Waarschijnlijk zou je inderdaad niet goedgekeurd worden, al is dat lastig in te schatten zonder te weten wat de afwijkingen zijn. Jij heel veel succes en geluk met je zwangerschap en ondanks dat het niet kan, vind ik het heel bijzonder dat je anders had willen doneren! @ Wishtobe: jeetje, wat vreselijk verdrietig dat jullie ook het punt bereikt hebben dat jullie moesten stoppen. Natuurlijk kun je dan geen donor zijn voor een ander, dat begrijpt toch iedereen (maar wat ben je een lieverd dat je er uberhaupt over nadenkt)! Bovendien mag je niet doneren als je zelf een onvervulde kinderwens hebt, omdat het veel te zwaar zou zijn dat er een kindje met jouw genen rond zou lopen terwijl jij zelf geen moeder bent. Heel veel sterkte met jullie verdriet en gemis! Ik weet als geen ander hoe je je voelt En lief dat je het aan je vriendinnen hebt gevraagd! @ Jon1978: dank je wel! @ Lola1982: bedankt voor je uitleg, ik dacht inderdaad ook al dat het zo zat. Mochten we de luxe hebben om voor een donor te kiezen die niet erfelijk belast is, zou dat de voorkeur hebben zoals je begrijpt. Je wilt je kind liever niet opzadelen met moeilijke keuzes later in zijn/haar leven als het niet hoeft. Tot slot een update voor diegenen die het leuk vinden om ons te volgen: we hebben een aantal hartverwarmende reacties gekregen van vrouwen die serieus overwegen om te doneren. Waarvoor nogmaals onze grote dank! We nemen nu rustig de tijd om een aantal van deze dames beter te leren kennen, maar ook om alles even te laten bezinken en te wennen aan het idee dat we binnenkort misschien weer een nieuw avontuur aangaan waarmee we wederom een grens verleggen. De klap van de vorige donatie die niet doorging is nog erg vers, dus we zijn best bang om opnieuw teleurgesteld te worden en vinden het daarnaast natuurlijk heel spannend om deze nieuwe weg te bewandelen. De tijd zal moeten leren of dit onze weg gaat zijn. Dit zal voor het grootste gedeelte afhangen van de wederzijdse klik met de potentiele donoren, maar het kan ook zo zijn dat we het ondanks die mogelijke klik emotioneel gezien toch te zwaar zullen vinden om ermee door te gaan. Ik zal jullie hier op de hoogte houden! Liefs, Miss
Fijn dat je ons op de hoogte wil houden, ik ben namelijk erg benieuwd en hoop op een geweldige afloop! Sterkte met het verwerken van dit alles, hoe mooi ook, het blijft heel dubbel en heel spannend. Succes!
Veel succes met alles. Ik ben heel benieuwd hoe het verder zal gaan en hoop dat jullie wensen uitkomen.
Ik ben afgelopen week bevallen na ECD. Onvoorstelbaar groot wat onze lieve engel voor ons heeft gedaan.. Ik hoop dat mijn verhaal ook Miss haar verhaal zal gaan worden!! En ik kan oprecht zeggen na een kindje van mijn eigen eicel en nu vanuit de donoreicellen: het voelt precies hetzelfde... Het zijn echt mijn kinderen. Mijn donor is super trots. Ze voelde zich wel wat emotioneel toen ik vertelde hoe goed het gegaan is, maar staat nog steeds zo ontzettend achter de donatie!!
Wauw, wat bijzonder dat er serieuze reacties zijn gekomen. Ik hoop oprecht dat jullie over een poosje prachtig nieuws kunnen delen hier. Heel veel succes met alles.
Bedankt voor de lieve gelukswensen meiden! Ik waardeer het enorm dat er zo wordt meegeleefd @ Maartje84: wat heerlijk dat jullie jongens er zijn en dat de eiceldonatie zo'n positieve ervaring is geweest voor jullie en voor de donor. Na al die jaren van vechten, heb je dit geluk ook dubbel en dwars verdiend!!! x
Ik kan je helaas niet helpen, maar ik wens je wel heel veel geluk en sterkte toe na het vinden van een geschikte eiceldonor
O meid kom ik je tegen!!! Wat een domper van je eiceldonor (zwak uitgedrukt maar laten we netjes blijven) Voor degene die zich misschien angstig voelen ivm hormonen/punctie. Ik heb zelf 2x ivf gehad en 5x iui Aan hormonen vond ik het reuze meevallen. Had totaal nergens last van. Enige was af en toe een opvlieger maar als je klaar bent is dat weer over. Het spuiten is de eerste keer spannend maar daarna word het snel routine (tenzij je echt fobie hebt) en als je een flinke vetrand bij elkaar knijpt dan voel je nauwelijks tot niets van dat prikje. Verder vond ik ook de punctie meevallen. Doe liever een punctie dan dat ze een eendenbek inbrengen. (kreeg rapifen) Ik heb zelf een lage amh en behoooooorlijk veel geluk zoals je in de handtekening kan zien. In ieder geval hoeft het niet altijd een hel te zijn die ivf. Het niet zwanger raken....daar heb je, je hel.