Lieve eiceldonor gezocht!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Miss76, 28 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Zie dat je al wat lieve meiden hebt gevonden. Heeeeeel veel succes!

2. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Misschien heel stom hoor. Maar als wishtobe jouw een eitje doneert, en jouw man haar een zaadcel? (Of kan dit niet😁 )

Heb er zelf geen verstand van maar misschien helpen jullie elkaar dan?

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Volgens mij moet je kinderwens vervuld zijn als je een eicel(len) doneert? Anders zou het idd een mooi idee kunnen zijn ja :)

4. XoXo

XoXo Niet meer actief

Maar dan krijg je toch volle broers/zussen? Die allebei ergens anders opgroeien. Is dat niet heel erg raar?

5. Mama1978

Mama1978 Actief lid

10 jun 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Lieve Miss76, ik las je verhaal en leef zo met je mee! Ik denk er ook serieus over na om je te helpen, maar ik denk alleen dat ik met 36 jaar te oud ben. Mocht je dat geen probleem vinden en je komt er niet uit met andere dames, kan je me altijd een pb sturen, dan kan ik je meer over mezelf vertellen. Mocht je eruit komen zonder mijn hulp dan wil ik je heel veel succes wensen en hoop ik dat je droom uitkomt! Ik gun het jullie ontzettend.

6. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    #166 Miss76, 20 mei 2015
    Laatst bewerkt: 20 mei 2015
    Lieve meiden,

bedankt weer voor jullie reacties!

@ MI87: wat lief dat jij ook even komt kijken! Dank je wel voor het delen van jouw ervaring. En ja, wat een geluk heb jij gehad!! Van harte gefeliciteerd! Wat een wonder! Ik ben heeeeeel blij voor je :D. Gaat het goed met je?

@ Zaadcellen/eicellen ruilen: dat zou inderdaad kunnen en mijn vriend zou dit zeker ook willen doen voor een ander stel. Alleen wordt dan wel geadviseerd om eerst zelf zwanger te raken, anders loopt er straks een kindje van jouw genen rond en sta je zelf misschien nog met lege handen. Dat zou wel heel verdrietig zijn! Het zou dus ideaal zijn om dit met een stel te doen dat al 1 kindje heeft en bij wie de 2e niet lukt. Dan kunnen wij het eerst proberen en zij na ons. Maar goed, dat scenario is natuurlijk wel wat ingewikkelder dan als iemand alleen aan ons doneert, zonder daar iets voor terug te verwachten ;)

Nog even daarop voortbordurend: het is inderdaad zo dat de kindjes die bij beide gezinnen worden geboren genetisch gezien volle broers/zussen van elkaar zouden zijn. Maar de psycholoog waar wij mee praten adviseert (ook in het geval van alleen een donatie aan ons) om de kinderen niet te vertellen dat ze (half)broers of zussen hebben, want ook al is dit genetisch gezien misschien waar, het is sociaal en biologisch (de vrouw die zwanger is, wordt de biologische moeder genoemd) gezien natuurlijk niet zo. De kinderen groeien ieder bij hun eigen vaders en moeders op en worden door 2 verschillende vrouwen gedragen en gebaard, wat natuurlijk een groot verschil maakt. De vrouw die het kind draagt, schijnt namelijk een behoorlijke invloed te hebben op hoe het kind zich ontwikkelt in de buik. Het schijnt dus het beste te zijn om het zo te benoemen, zoals het is: mama had geen eitjes meer/papa had geen zaadjes meer en een lieve mevrouw/meneer heeft ons geholpen om jou te krijgen. En andersom. Dat is voor het kind het minst verwarrend. Dat het kind op latere leeftijd beter zal gaan snappen dat de kinderen van het andere stel dezelfde genen hebben, vinden wij geen probleem. Wij willen sowieso graag contact onderhouden met de donor, dus als de kinderen behoefte hebben aan contact is dat prima en alleen maar mooi wat mij betreft!

Tot slot een update van ons: wij zijn heel serieus in gesprek met 3 potentiele donoren. Mijn nichtje, die zich onlangs ook onverwacht bij ons heeft gemeld, en 2 geweldig lieve dames via deze oproep. We gaan elkaar de komende tijd beter leren kennen en dan zullen we zien of 1 van hen onze donor kan, mag en wil zijn! Spannende tijden dus! :)

Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs, Miss

7. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Super spannend voor jullie!!
    Fijn dat er zulke lieve mensen zijn.
    Succes!

8. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Ik was een stille lezer!!
    Maar wat spannend voor nu.. Ik hoop van harte dat er 1 van de potentiële donors het daadwerkelijk kan/wil/mag worden!
    Veel succes.

9. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Heel veel succes miss!! Ik blijf duimen.

10. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Wat spannend, ik duim voor jullie en kijk uit naar een update. Hoop tegen die tijd te lezen dat jullie dromen uitgekomen zijn :)

11. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Wat spannend! Veel succes de aankomende tijd, hoop gauw op positief nieuws! X

12. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Hihi, lees dit nu pas, beetje laat.
    Maar mijn man heeft uitstekend zaad en zou dus niet nodig moeten zijn om zaad van een ander te gebruiken. Bij ons werd gezegd dat het botte pech is dat het niet lukt.
    Vind het wel een lieve gedachte dat men zo meedenkt hoor :)

Ik bid nog dagelijks op een positief bericht voor TS. Hoop binnenkort te lezen dat TS in verwachting is :D

13. stevie84

stevie84 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.565
    0
    0
    watt spannend allemaal. Hopelijk zit er een geschikte donor bij en mag jullie wens in vervulling gaan komen.

14. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Oh wat goed, 3 mogelijke opties. Super!

15. Talvi

Talvi Niet meer actief

Wauw wat een fijn nieuws! Ik hoop het zo voor jullie!

16. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Lees al een tijdje mee.
    Maar wat fijn voor jullie dat er 3 dames zo lief zijn om dit voor jullie te willen doen!.
    Ik hoop dat jullie wens eindelijk waarheid kan worden.
    Succes de komende tijd :)

17. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Miss76, wauw, wat een mooi nieuws!!
    Ik ga voor jullie duimen! Ik zal dit topic goed in de gaten houden!
    Kun je btw iets kwijt over de leeftijden van de eventuele donoren?

18. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    like!!!! :d

19. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Wat fijn zeg 3 potentiële donoren:D helemaal geweldig zeg
    Toi toi toi

20. Oooh, dit nieuws maakt mijn dag! ♥ Zo blij voor jullie. Opties! Kansen! Zó fijn!

Deel Deze Pagina