Daar ben ik weer eens met mijn naam vragen. Als ik jullie teveel spam, zeggen jullie het maar Ik wil het geslacht als verrassing houden, maar denk een jongetje te verwachten. Ik ben de laatste tijd echt in de namen gedoken, en dacht DE naam te hebben, maar begin toch te twijfelen. Misschien is het ook wel the fear of missing out En gezien jullie inspiratie al zo goed geholpen heeft, hoop ik daar nu weer op. En daarnaast vind ik een klankbord, omdat ik thuis ook geen partner heb waarmee ik het kan bespreken, ook heel fijn om jullie input te krijgen. Ik vind het voor een jongen veel lastiger dan voor een meisje trouwens. Mijn zoon heet naluj omgekeerd. Tot nu toe heb ik voor een jongen als top 3: Davin, prachtig maar kleine twijfel of het niet te meisjesachtig is met 'vin' op het einde. Jonah, prachtig maar kleine twijfel over een te Jut en Jul gehalte met mijn zoon Aiden De namen die ook mooi vind, maar net geen wow factor hebben of om een andere reden niet passend zijn: Daven Milow (naam van het neefje van mijn schoonzus) Levin Lowen (klinkt als low als in laag) Lowèn Lewis/Louis Louen/Louwain (is hier eerder al bestempeld als meisjesnaam) Falain (zo prachtig, maar misschien te apart qua schrijfwijze) Milay Loucah Robin (het eerste deel lijkt teveel op mijn ex man) Phyllon Milas (heeft een vriendin laatst gezegd dat ze de naam vreselijk vindt) Micah Loucah Milon Als tweede naam wordt het Mels of Miles als vernoeming naar mijn moeder. Voor een meisje: Jinthe Loua/Lua Liva/Livia (prachtig, maar de wordt het niet gezien (O) livia de naam was die ik met mijn ex had bedacht) Als tweede naam wordt het Elise als vernoeming naar mijn moeder. Eigenlijk zit de twijfel nu in Jinthe of Loua, maar suggesties zijn ook zeker welkom! Alvast bedankt meiden voor het meedenken
Jongens Rune Tobin Rodin Fender Roan Nilas Fedor Lasse Sverre Owen Otis Lucas Kasper Jasper Jidde Meisjes Noué Lova Lauren Rosa Menthe Jinthe Mirte Vieve Vivé Yara Emmie Laure Flore Benthe
Leuk je input! Voor een jongen stond Rodin ook op m'n lijstje en Lucas ook heel leuk! Zo had mijn zoon geheten voor als mijn ex en ik er niet uitkwamen. Voor een meisje gaat Noué op m'n lijstje en Jinthe staat al op een gedeelde eerste plaats met Loua, vind ik ook een prachtige naam! Plus dat het een Friese inslag heeft wat het weer leuk maakt omdat m'n vader Fries is Dankje voor het meedenken!
Jongen Silvain Aloys Mikai Eloy Vigo Luan Livay Fabrice Yassin Destin Drago (Drako) uitspraak Mias Milas Felan Laurent Clement Dimas Dante Devin Zeno Ilay Meisje Lorin Fiore Shawna Channah Valente Zola Angeline Jolie Aimee Alessia Adoree Amarante Enora Alizee Solenn Solane
Davin vind ik echt prachtig en ook perfect in combinatie met de naam van je oudste zoon. Daarnaast vind ik het heel mooi dat het een Scandinavische naam is, gezien de Deense donor. Ik vind Davin totaal niet meisjesachtig, zowel qua klank als op schrift niet. Daarbij bestaan er genoeg jongensnamen die op 'vin' eindigen (Kevin, Devin, Melvin, Calvin, Marvin, Ravin...). Als tweede naam zou ik persoonlijk echt voor Mels gaan, aangezien dat een overduidelijke vernoeming naar je moeder is.
Dankje voor je kijk erop! Ik vind Davin (plus Jonah en Aiden) ook prachtig. En precies wat je zegt dat het een Deense naam is. Alhoewel ik deze echt maar op 1 site tegen ben gekomen, dus ik heb wel een lichte twijfel of het echt klopt. Die andere namen met 'vin' op het einde heb ik nog niet eens zo aan gedacht, maar inderdaad er eindigen veel meer namen op vin! Dankje voor je input, heel helpzaam!
@Vidah ik ben nog wel benieuwd ook naar je kijk op m'n andere top namen Aiden en Jonah Er is trouwens ook een andere naam die blijft hangen en dat is Lowèn.
Ik vind Davin helemaal niet meisjesachtig hoor! Ik ken 1 jongetje dat zo heet. Mijn zoontje heet Midas. Misschien nog een optie ipv Milas. Of Silas. Benja Sacha Espen Eli/Elias Elliot Odin Voor een meisje vind ik Jint(h)e prachtig
Davin is een prima naam! Jonah en Aiden ook, maar Aiden vind ik wel een ander soort naam. Aron (niet genoemd) geldt hetzelfde voor, al is dat wat meer Scandinavisch dan Aiden, denk ik? Andere opties: Einar, Emil, Esben, Lucas, Mika En met maar één lettergreep: Kai. Jinthe vind ik (natuurlijk ) ook een prima naam! Jente vind ik ook altijd leuk (en is ook Scandinavisch (Noors), betekent meisje). Andere opties: Leah, Elin (alleen wel heel populair), Meja, Sanna. Ylva
Davin en Jonah allebei leuk, ook prima passend bij de naam van je andere zoon. Mels is tof, of misschien nog Melle. Verder voor een jongen: Daege Berend Lasse Oscar Voor een meisje vind ik Loua heel leuk en origineel. Andere opties: June/Juna/Junia Benthe Mare Nola
Dankje voor je input! Er zit voor mij hrlaas geen naam bij die ik op het lijstje bijvoeg. Aiden zou voor jou afvallen? Wel fijn te horen dat Davin niet als meisjesachtig wordt beschouwd, dat was namelijk een beetje mijn twijfel.
Kan je aangeven wat je zo anders vindt aan Aiden en waarom je dat niet passend vind? Ik ben daar wel nieuwsgierig naar. Mika gaat erbij en ook Elin dankje!
Fijn om je menig te horen. Davin blijkt dus toch kinder meisjesachtig dan ik misschien dacht en de naam vind ik prachtig! Midas zou ook zeker nog leuk zijn dankje!
Zo leuk dat je Fiene noemt, zo noemde mijn broertje mij vroeger! Boyan gaat erbij op 't lijstje. De overige namen voel ik niet zo, maar wel bedankt voor je input! En Milan trouwens heel leuk ook, maar dat vind ik net teveel hebben van JuLAN
Mooie namenrijtjes heb jij! Bij dikgedrukte moest ik denken aan Liya. Dacht die deel ik. Jonah vind ik niet Jut en jul met je zoon. Heel mooi juist. Aiden ook heel mooi!
Fijn, dankje voor het meedenken! Ik vind de rijtjes zelf ook wel heel mooi haha. Hoe kijk je naar Davin? En heb je Liva en Loua met een bepaalde reden dikgedrukt?
Davin vind ik persoonlijk geen mooie naam. Ja omdat je zei dat Liva/Livia geen optie is en je loua ook als optie hebt.