Vinden jullie dat nou ook zo irritant?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lientje, 18 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Vinden jullie het nou ook zo irritant, dat je baby door sommige mensen altijd wordt beschreven als 'het'? Dan ligt mijn meisje helemaal in het roze aangekleed in de kinderwagen, en dan vragen ze 'is het een jongen of een meisje'? Terwijl het overduidelijk, ook qua gezicht, een meisje is. Of ze vragen 'hoe oud is HET'? Zelfs de vervangend huisarts gister. Ze was weer bijna helemaal in het roze, zegt die arts: kleed hem maar niet te warm aan met die koorts. Ik stoor me hier echt vreselijk aan. Jullie ook?

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ja idd

en dan heeft ze staartjes op der hoofd

is het een jongetje of een meisje
    moet hij niet eten
    waarom huild ie
    wordt er gek van

zelfs me schoonmoeder zegt elke x hij

3. miss anita

miss anita Bekend lid

22 jan 2006
    796
    0
    0
    ja heel irritant
    idd heb je roze kleren aan vragen ze NOG of het een jongen of meisje is!

tja

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik heb me er bij m'n eerste ook vreselijk aan gestoord. Zelfs toen hij ongeveer anderhalf jaar was stond er nog een vrouw, " haaaaaaai Griet" tegen hem te roepen :confused: Dus ik kijk in mijn wagen, zie daar overduidelijk een knul, met gelkuif, spijkerbroek, geblokt overhempie, jongensschoenen en een spijkerjack zitten (echt hoor, hij heeft echt een jongenskop, lijkt echt niet op een meid) en zei gelijktijdig en heel verbaasd tegen dat mens, "huh, de laatste keer dat ik keek was het nog een jongentje, zit er nu een meisje in?" Mens maakte duizend excusens en vertrok met rode kop :)

Nu heb ik een meisje van 3 maanden en maak me er niet meer druk om...Als hun zo krampachtig willen doen, prima, zolang ik maar weet wat er in mijn wagen ligt...Maar ik blijf het wel leuk vinden om mensen rode koppen te bezorgen als ze het fout hebben...

5. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    ehm nee daar stoor ik me totaal niet aan. En ik zal me daar ook vast wel eens schuldig aan gemaakt hebben. En het is nog steeds HET kind, dus als je daarnaar verwijst gebruik je gewoon het (en in sommige gevallen is dat wel zo veilig, hihi) En als mensen Inge voor een jongetje aanzien, zal mij boeien. En sommige mensen zijn gewoon een beetje kippig en zien niet dat het kind in het roze is met strikjes (Inge is dat niet, want heeft nog amper haar en draagt ook vaak genoeg andere kleuren) of een rokje draagt, tja dat is dan toch hun probleem, haha. Kan me daar echt niet druk over maken, kost mij te veel energie, haha.

6. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    mijn vriendin laatst, 6 weken terug een zoontje gekregen, hangen allemaal blauwe ballonnen aan de vlag, binnen alles blauw versierd, komt de wijkverpleegster van het CB binnen:
    " Gefeliciteerd met de geboorte van uw dochtertje.'

EUh?

7. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    nou inderdaad ja! ik ben op zich helemaal niet zo van de suikerzoete rose kleertje maar ze ziet er toch echt wel uit als een meisje...van de week ook weer in de lift bij mij in de flat...mevrouwtje lag in haar rose maxi-cosi en had toen wel wat rosé aan...zegt een man..zo zo HIJ ligt lekker te slapen!

8. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ja dat bedoel ik dus. Ik vind het zo megairritant. Een keer heb ik iemand teruggepakt. Stond er bij de Hema een man achter me, die zegt: wat een lief ventje (dochtertje in roze jasje). Ik zeg: dank u mevrouw!

Oh is het een meisje, sorry hoor. Kassiere in een deuk, rest van de rij in een deuk, meneer was opeens nog een boodschap vergeten en liep weer de winkel in.....

9. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    haha ja dat is wel leuk....ga ik de volgende keer ook doen!

10. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hier ook hoor...
    zovaak mee gemaakt.. nu vind ik t niet meer zo erg, maar eerder wel..
    roze kinderwagen, roze voetenzak.. roze kleding, haarbandje,. en NOG... is t een jongen of een meisje..

hallo?... grrrr

11. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere

Neeeeee, dat gaat echt Te verrrrrr

12. manouk

manouk Actief lid

26 apr 2006
    291
    0
    0
    Ik vind het totaal niet irritant. 'HET' refereert gewoon naar 'het kind' (jongen/meisje). En aan baby's kun je nou eenmaal niet goed zien of het een jongetje of meisje is. Als mensen even snel in het voorbijgaan naar je kindje kijken, dan kijken ze vaak naar het gezichtje van een kind en naar kleertjes e.d. wordt vaak niet gekeken. En aangezien baby's vaak kort haar hebben, kun je vaak niet, in 1 oogopslag zien of het een jongetje of meisje is.
    Dat mensen vragen of het een jongetje of meisje is, is toch alleen maar heel netjes? Ze proberen alleen maar te voorkomen dat ze fout gokken.

Ik vind het altijd wel fijn/leuk als mensen mij aanspreken of vragen stellen over mijn dochtertje. Moeten mensen dan maar hun mond dicht houden omdat ze niet zeker weten of het wel een meisje is en ze het misschien wel eens fout kunnen hebben?

13. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik heb dat eigenlijk maar een paar keer gehad... Toen Joey 10 dagen oud was en ik hem in de maxi cosi bij me had in de prenatal. Blauwe maxi cosi, compleet blauw aangekleed kindje en een blauw dekentje... een vrouw zei 'Aaaahhh wat een kleintje nog, hoe oud is ZE?'... :(

En bij de huisarts... Joey heeft hele grote blauwe ogen en lange wimpers... ik vind niet dat hij op een meisje lijkt, maargoed. Ik zat in de wachtkamer, het was wel winter en koud dus Joey zat helemaal in de voetenzak van de wandelwagen. Toen ik hem eruit haalde waren die mensen verbaasd dat het een jongen was, hij leek een meisje voor ze hem in zijn geheel gezien hadden, dus alleen zijn gezicht :(

14. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Ach sommige mensen kunnen er niets aan doen....

Mijn vader heeft 4 dochters, toen kwam er een kleindochter bij, dus alles was meisje, meid, ze.... En toen werd er een kleinzoon geboren....

Ik moest altijd zo om hem lachen als hij mijn zoontje bv een compliment gaf. Goed zo meid ! zei hij dan.... :) :)
    Hij had het zelf niet eens door dat hij het zei.....

Groetjes Monique

15. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere

als ze al moeite doen om te vragen of 't ene jongen of een meisje is, kijken ze denk ik niet ff vluchtig naar het kindje..
    dan kijken ze .. en dan zien ze roze kleding..
    ik vraag me af, welke moeder haar zoon roze kleding aan zou geven en haarbandjes...? :)

16. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    hahaha, geweldig!

Ik kan er ook best van balen...met name de wat oudere mensen hebben het vaak over "het"...
    Zo van "wat heeft het mooie kleertjes aan" en dan niet omdat ze niet weten wat het is, want mijn oud-tantes doen het allemaal...het is volgens mij gewoon iets ouderwets ofzo om het te zeggen.... "het heeft blauwe oogjes" grrrr.......het is een ZIJ!

De vriend van mijn schoonmoeder zegt hij en vindt ook dat ie hij mag zeggen, want het is (zoals hier op topic al genoemd werd) HET kind en kind is een mannelijk woord volgens de dikke van dale, jeemig zeg, hoezo frustrerend!

17. manouk

manouk Actief lid

26 apr 2006
    291
    0
    0
    Nou ik denk/ hoop niet veel moeders..... maar ik ken er wel 1. Namelijk mijn schoonmoeder.
    Mijn schoonmoeder was ervan overtuigd dat mijn vriend een meisje zou worden. Ze had dan ook alleen een meisjes naam in gedachte toen mijn vriend geboren werd.
    Als je mijn vriend's fotoalbum ziet dan zie je hem tot een jaar of 4 met roze maillotjes en roze truitjes.... en vrij lang haar. ( geen haarbandje overigens haha)
    Best wel heel erg zielig eigenlijk.

Ik hoop trouwens niet dat mijn vriend dit leest, want dan ben ik bang niet meer zo'n heel lang leven te hebben aangezien ik het grote familiegeheim nu verklapt heb. :rolleyes:

18. Gaby

Gaby Lid

16 aug 2006
    77
    0
    0
    Dat heeft ie dan niet goed opgezocht: 'het kind' is onzijdig volgens de Dikke van Dale! Zeg dat maar tegen hem! :)

19. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    He verdorie, nu zijn we weer bij HET aangeland...... :) :) :lol

20. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    hehehe ik ken het hele verhaal! hier gaan ze nog zo ver dat als je kind geen oorbelletjes heeft dan is het een jongetje, en dan kun je er nog zoveel jurkjes en roze tegenaan gooien! geen oorbelletjes is een jongen!

nu heb ik dus oorbelletjes(blauwe overigens) en kan ik haar in een blauw pakje en alles stoppen, en zeggen ze eindelijk wat een leuke meid:)

ik wilde eerst geen oorbelletjes maar geef eerlijk toe dat ik die opmerkingen zoooo zat was, dat ik de oorknopjes erin heb laten doen..

Deel Deze Pagina