Ik was vandaag even naar de AH voor een paar boodschappen, mijn zoon in het wagentje, winkel door, afrekenen, spullen in de tas en klaar. Vervolgens ging ik nog even naar de etos, mét boodschappentas(niet al te vol) en lopende dreumes die prima luistert voor een dreumes, maar dat betekent dus niet dat hij altijd meteen luistert en alles meteen snapt. Ik had bij de etos maar 2 dingen nodig en vind ook dat ik mijn zoon kan leren om van dingen af te blijven etc., dus dat een kleine boodschap gewoon mogelijk moet zijn. Máár, ik moet het mijn zoon wel leren, hij blijft helaas niet uit zichzelf overal netjes vanaf. Dus ging het ongeveer zo; Zoon loopt etos in en pakt tube gel, ik zeg dat hij het terug moet zetten, dit doet hij. We zijn bij het juiste rek aangekomen en ik zeg tegen mijn zoon dat hij even moet wachten. Terwijl ik de tandpasta pak is hij een meter verderop, heeft een douchegel gegrepen en probeert hem open te doen. Nu heeft hij een fascinatie voor douchegels(hij zeepte zichzelf daarna ook even denkbeeldig in), dus het was best een teleurstelling voor hem dat ik het afpakte en terugzette. Ik zei dat het klaar was en pakte hem op, met de boodschappentas in mijn andere hand(en dikke buik in het midden). Tube tandpaste afrekenen, zet zoon neer, die richting uitgang loopt omdat hij denkt klaar te zijn, ik pak hem weer op, probeer ondertussen te betalen, tot overmaat van ramp(althans, mijn zoon vond het zelf heel erg) valt zijn schoen ook nog uit. Eenmaal buiten schoen snel aangetrokken en richting auto. In mijn ogen is hij helemaal niet vervelend, lastig of wat dan ook. Het zijn gewoon nieuwe situaties en hij moet nog leren om van dingen af te blijven en goed mee te lopen(zo lang loopt hij nog niet). Op drukke plekken geeft hij een handje en hij luistert voor een dreumes best prima. Máár.. ik merk dat mensen om mij heen het allemaal maar een gedoe vinden en zich erg snel ergeren aan de taferelen met mijn zoontje. De mensen in de etos, de medewerkers van etos in de winkel, medewerkers van etos achter de kassa, mensen die achter mij in de rij staan etc.. Je ziet ze van alles denken(ik gok van; wat een softe moeder tot wie neemt zijn kind nu mee in de winkel zonder buggy..). Wie herkent dit? Of gaan jullie nooit de winkel in met dreumes zonder buggy? Of zijn jullie al meteen heel streng? Ik trek me er verder weinig van aan hoor, voel me wel opgelaten maar laat dat niet merken. Ben gewoon erg benieuwd hoe anderen dit doen en ervaren, vooral omdat ik ook niet zo vaak ouders met dreumessen in winkels zie?
hahaha ik vind je inderdaad wel lef hebben om met een dreumes te gaan shoppen terwijl je zwanger bent. Echt niet dat ik me daar nu aan ga wagen. Puur lichamelijk en qua geduld trek ik dat echt niet meer. De oudste die loopt zelf, maar de jongste die zit heeeeel erg vast in haar buggy. straks als de kleine geboren is, dan zal het wel vaker voorkomen dat ze zelf mag lopen, want ik vind het inderdaad ook erg belangrijk dat ze leert luisteren in de winkel. Maar nu nog even niet! Aan het commentaar van de mensen in de winkel stoor ik me btw echt niet hoor.
Mss leuk voor je kindje om hem erin te betrekken als je winkelt. Dan hou je zijn aandacht en maak je het leuk voor hem ipv dat hij de hele tijd meot wachten en niks aanraken.Moeilijk voor hem. Laat hem de tandpasta pakken...het bonnentje aanpakken....een leeg mandje dragen enz.
Ik vind dat je met kind(eren) idd gewoon lekker eruit moet kunnen. Maar net wat je zegt, ze moeten het leren. En dat vergt geduld. Tja, als mensen zich eraan ergeren dan is dat jammer voor hen
Hoi, Ik heb hier nog geen ervaring mee maar ik zou de buggy meenemen voor de boodschappen. Dan heb je wat makkelijker je handen even leeg als het nodig is en hoef je met je dikke buik niet zo te sjouwen. Verder kun je de boodschappen samen met hem pakken. Jij verteld wat je nodig hebt en je pakt samen de spullen die hij draagt en naar de kassa brengt. Een kind steeds in een buggy is niet goed voor zijn motoriek en hij leert niet van de spullen af te blijven, dus laat mensen maar denken en je zoon lekker lopen.
Helemaal mee eens! Ik denk ook: als je zelf kinderen hebt, erger je je er niet zo snel aan, want je weet hoe het werkt...
Ik heb ook een hele makkelijke en ik neem haar al maanden zonder buggy effe de stad in om wat kleine boodschapjes te halen. Het is soms effe behelpen vooral als je je handen al vol hebt. Maar inderdaad zo leren ze nooit om van spulletjes af te blijven. en zeg nou eens eerlijk het is toch ook allemaal mooi en leuk om met je handjes alles te bekijken
Ik denk dat je het goed hebt aangepakt. Kind ruimte gegeven om te verkennen, en grenzen aangegeven waar hij dingen deed die van jou niet mochten. Ben zelf ook regelmatig met dreumes op pad, ook zonder buggy. Gaat ongeveer net zoals jij het beschrijft. En hiervan vraag ik me af in hoeverre mensen dat echt denken, en in hoeverre jij je dat inbeeldt... misschien dachten ze wel: wat leuk zo'n kleintje, of ik zou dit zelf nooit durven. Denk er niet meteen het verkeerde van. Je doet het goed, er zijn vast mensen die dat zien.
hihihihi nou dan moeten ze mij niet zijn want hier gaat de kleine meid juist uit de buggy als ik een paar boodschappen in de buurtsuper doe. Heb dit ook met onze zoon gedaan en het was en is een prima leerplek voor ze. Dus voor de ingang gaat Ms K uit de buggy en krijgt ze een mandje (zo'n handige met wieltjes die ze achter zich aan kan trekken) En ja regelmatig wordt er iets gepakt wat we niet nodig hebben en ze zet het altijd weer terug (soms met een beetje hulp) Maar mag van mij dan ook de dingen pakken die we wel nodig hebben (ook al betekend dat dat ze op een niet zo'n zachte manier in het mandje terecht komt) Ze mag helpen het op de band te zetten en daarna met het onder in de buggy doen. Onze zoon is inmiddels zo ver dat hij kleine dingentjes alleen gaat halen, dan blijf ik voorin de winkel staan terwijl hij het boodschapje haalt en afrekent. Ik kan hem de hele tijd zien en omdat het een kleine buurtsuper is kent het personeel hem ook en helpt hem eventueel. Ook in grote winkels kan ik nu zo te werk gaan al wil ik dan wel dat ze in zicht blijven.
Laatst ook met mijn dreumes boodschappen gedaan zonder buggy en ik heb het bijna hetzelfde als jou gedaan. Maar ik heb wel eerst de boodschappen in de auto gezet die we gehaald hadden puur om de handen vrij te houden. Toen zijn we bij de kruidvat eerst even in de auto gegaan en toen hij klaar was zijn we lopend aan het handje naar binnen gegaan wat gelukkig heel goed ging. Het is alleen een beetje lastig bij de kassa want meneer wilde natuurlijk al weg lopen en toen ik vroeg of hij even wilde wachten ging hij boos op de grond liggen, haha. Het scheelt juist als het wat drukker is met mensen want dan heeft de kleine man genoeg te kijken en te kletsen Dus misschien volgende keer even je boodschappen in de auto zetten dan hoef je met een dikke buik niet zoveel te tillen maar verder is het toch helemaal prima! Laat mensen maar lekker denken hoor
Ik ga regelmatig even snel voor een kleine boodschap lopend, we wonen tegenover het centrum dus echt geen zin om de hele wagen weer tevoorschijn te halen. Maar mijn dochtertje is nog wel wat jonger (15 maanden), ik heb haar aangewend dat ze buiten altijd mij een handje geeft en ook in de winkel, dus op die manier kan ik redelijk goed boodschappen doen, moet alleen niet teveel willen kopen want ik heb dus maar 1 hand vrij . Maar ik doe het wel en blijf het ook doen want ik vind het wel makkelijk als het even snel kan.
Of het andersom doen, eerst de Etos (gewoon bonnetje in het tasje bij je producten, geen probleem) en daarna de boodschappen. Dan kun je je dreumes lekker 'zijn gang laten gaan' en heb je idd je handen vrij. Daarna kan hij lekker in het boodschappenkarretje.
@Mroos, vind dat jouw dreumes zich nog netjes gedraagt in de winkel. Die van mij had al 10 artikelen uit de schappen gehaald en op de grond gegooid. Daarom beperk ik mijn winkeluitstapjes ook want hier heb ik geen zin in. En het heeft echt niks te maken met het feit dat ik mijn peuter niet in de hand heb. Hij is gewoon erg lastig en bewerkelijk op het moment . En niks aantrekken van andere mensen maar dat leer je met de tijd
Ik doe regelmatig boodschappen met Lenn los lopend.. Of in de supermarkt met een eigen karretje (zo'n kleintje) of in de stad even naar het Kruidvat of Zeeman.. Op zich luisterd Lenn prima, al wil hij de laatste dagen alleen onder luid protest een handje vast houden Hij trekt met regelmaat iets uit de schappen, maar als ik zeg dat hij dat ook weer op moet ruimen doet hij dat ook netjes.. Tja, om een brood te kopen ben ik soms een kwartier bezig.. Hij mag dan het brood uit het karretje op de band leggen, Geld geven en het brood weer in het karretje.. Karretje zet hij ook netjes terug en loopt met het brood naar de auto.. Trots dat hij zich dan voelt In het Kruidvat ga ik alleen op een ochtend heen als het rustig is.. Ik snap best dat het voor mensen vervelend kan zijn als er een kleine dreumes alles omver trekt en bij commentaar meteen begint te gillen en schreeuwen.. Ik denk dat je goed gehandeld hebt.. Op deze manier krijgt hij de ruimte en mogelijkheid om dingen te leren en dingen te ontdekken.. En dat gaat echt niet zonder slag of stoot..
Precies wat ik dacht bij het lezen van dit topic. Heeft iemand wat gezegd? Waarschijnlijk niet. En volgens mij kunnen we nog steeds niet in iemand's hoofd kijken. Ik ga zelf ook bijna altijd lopend met mijn dochter naar de super o.i.d. Alleen als we echt gaan winkelen gaat ze in de kinderwagen. Gaat prima hoor, tijd zat en nog nooit commentaar gehad. Maar ik moet zeggen dat ze eigenlijk nooit ergens aan komt. Meestal mag ze 1 van de boodschappen vast houden en dat vind ze zo geweldig dat ze daarna netjes met me mee loopt zonder problemen.
De oplossing daarvoor was wagen mee. Mijn dochter haat het om in een winkel in de wagen te zitten dus de "straf" was hier duidelik. Niet luisteren naar mama is in de wagen. En dat heeft zijn vruchten af geworpen
Als ik je zo zou zien doen als ik in de rij sta zou ik juist denken dat ik wou dat mijn 4,5 jarige zoon voor 1 keertje maar zo goed zou luisteren want soms is dat een ramp (gelukkig ook niet altijd hoor,soms maar). Verder zou het me niks uitmaken wat andere denken (bedenk je dat ze je ook uit positief oogpunt kunnen aankijken en over je kunnen denken ookal lijkt dit niet zo).
gezellig toch zo boodschappen doen. Zo doe ik het vaak ook, voor dat soort dingen neem ik echt geen buggy mee. Dus ja, dan pakt ze wel eens wat en rent bij me weg enzovoorts maar ach, tot nu toe heeft ze nog niet zoveel kwaad gedaan ik heb tot nu toe in elk geval ook nog niet ervaren dat mensen het niet prettig vinden, ze lijken het juist wel schattig te vinden.
Ik zou nog maar lekker van genieten, hij is helemaal niet lastig als je het mij vraagt. Heb nu een peuter die soms uit agressie iets door de winkel smijt wanneer ik haar vraag het terug te leggen, op de grond gaat liggen etc.. dat is wel irritant haha. Ga hier alleen lopend nog boodschappen doen wanneer ze net wakker en nog gezellig is, want tillen en nog een dreumes in de buggy gaat dan niet lukken.
ik deed het niet en al helemaal niet zwanger. maar: respect! maar ook in andere omstandigheden hebben mensen geen geduld. Mijn peuter wordt gewoon opgevoed, ja ook in winkels. En daar neem ik de tijd voor. Ik ga heus niet uitgebreid lopen soebatten voor de kassa, maar soms duurt het net even iets langer hoor.. Als ze iets heeft wat niet mag, moet ze het zelf terugleggen, als ze iets krijgt moet ze dankjewel zeggen, etc etc. Dus gewoon doen, en mensen denken toch altijd wel iets ervan!