Soort van familie van ons hebben heel erg weinig geld. Af en toe geven wij ze wat. Wij hebben nu een aantal meevallers achter elkaar en willen nu voor kerst ook wat moois geven. Het is een moeder en een dochter van dertien. Sowieso willen we een mooi pakketje met boodschappen geven die ze anders niet halen en een geldbedrag. Maar ik zou het ook leuk vinden als we ze soort van verplichten om een leuk setje kleren te kopen door ze allebei een fashion cheque te geven... Alleen weet ik niet of dat zo'n goed idee is, want kun je de fashion cheque wel overal besteden? Volgens mij bij de H&M al niet. Weet iemand dit? En is er misschien ook iemand met een leuk idee voor een alternatief?
Ik heb er ooit 1 gewonnen. Wat een ellende om dat ding kwijt te raken. Weinig winkel die het aanpakte. Ik zou eerder kiezen voor een cadeau van bijv de h&m deze zijn vaak ook te koop bij de jumbo of een boekhandel
Kun je een vvv bon niet bij h en m inleveren? Die kun je bijna overal inleveren. Wat lief van jullie trouwens!
Maar dan ben ik bang dat ze er boodschappen mee gaat doen. Of is dat misschien ook beter en denk ik te materialistisch met mijn idee van kleding?
98 winkels nemen het aan Shopfinder Ik vind Esprit een fijne winkel en ik kon de cheque die ik een keer had gekregen daar fijn uitgeven. Coolcat staat er ook tussen. Misschien leuk voor een meisje van 13
Maar een VVV bon kun je bijna overal inleveren en dan 'verplicht' je ze niet om daar kleding van te kopen. Ik zou ook voor een H&M bon of bon van een andere kledingwinkel gaan. Fashion Cheques zijn moeilijk in te leveren. Wel super lief van jullie zeg!
Naar mijn idee accepteren met name de (iets) duurdere winkels de fashion cheque. Uiteraard zijn het niet allemaal dure winkels, maar volgens mij het overgrote deel wel. En afhankelijk van de waarde van de cadeaubon zouden ze dus al snel zelf geld bij moeten leggen en dat lijkt me in dit geval niet de bedoeling. Bij H&M kan je inderdaad best wel leuke dingen vinden voor diverse leeftijden. En anders misschien gewoon eens mee uit shoppen nemen?
Super lief dat jullie even meedenken. Ik heb er buikpijn van hoe schrijnend de situatie is, dus ik wil niet met onzin aankomen waar ze niets aan hebben of, zoals hierboven ook genoemd, dat ze zelfs bij moeten betalen. Met ze mee gaan winkelen is best een goed idee, maar ik ken ze eigenlijk niet zo goed. Mijn man kent ze iets beter en brengt het dan ook weg. Ik heb even op de site van de H&M gekeken en ik denk dat de collectie leuk voor ze is en anders kunnen ze er ook nog een prima jeans voor kopen. Dus die bon komt dan vast op.
Ik zou zeker H&M doen. Dat is hele leuke hippe kleding...zeker voor een meisje van 13. Ik heb vorig jaar ook zoiets gedaan. We hadden toen zelf geen meevaller maar wel wat gewonnen bij de postcodeloterij. Hema bon en nog wat lekkers. Dat heb ik toen ook aan een moeder en dochter gegeven die het toen echt goed konden gebruiken.
wat lief van jullie! Zou geen fashion cheque doen, die kun je vaak alleen inleveren bij de wat duurdere winkels en dan moetne ze wat bijleggen. Een cadeaubon van de h&m is voor beide leuk, en het is betaalbaar en ze kunnen er leuke kledingstukken vinden zonder bij te leggen.
Misschien een idee om even te kijken welke winkels er in de buurt zitten. Primark en HenM hebben voor alle generaties wel iets. Coolcat meer voor de jongeren (13) en CenA meer voor de ouderen.
Ik heb geen antwoord voor je, maar wat super mooi dat jullie dit doen!! Dit soort mensen moeten er meer zijn, echt, respect!
H&m, zeker voor een meisje van 13.. primark zou ik niet doen vind zelf de kwaliteit van h&m 10x beter. Fashioncheck is indd vaak op de wat duurdere winkels en denk dat ze in hun situatie beter een paar setjes kleding kunnen halen voor het bedrag ipv 1 merk jeans. Wel tumbs up voor je geweldige gebaar naar mensen die het zwaar hebben!!