Ik ben 7 weken geleden met 33,5 weken zwangerschap bevallen van onze mooie dochter *Esther. Met de 20 weken echo kregen wij te horen dat *Esther een open ruggetje, open buikje, klompvoetjes, gesloten anus en een hartafwijking heeft ( ook wel OEIS complex genoemd) Dit complex is een foutje in de celdeling, waardoor haar onderkant niet goed is aangelegd ( ze heeft wel gewoon beentjes) en komt maar bij 1:400000 zwangerschappen voor. Wij besloten de zwangerschap wel uit te dragen, maar met 33,5 weken is haar hartje gestopt. 2 dagen later ben ik ingeleid en is ze geboren. Ik durfde niet te kijken omdat je door alle afwijkingen een gruwel beeld in gedachten hebt, maar niets leek minder waar. Het was een pracht meisje met een bos haar en een heel mooi gezichtje. De artsen hadden tijdens de zwangerschap het vermoeden dat ze ook een chromosoomafwijking had (trisomie 18) en wilde een vruchtwaterpunctie uitvoeren om dit te bevestigen, maar ik wilde dit niet, want ik had heel weinig vruchtwater en vond dat ons meisje met rust gelaten moest worden. bij mij zat ze veilig. Na de geboorte is er een stukje weefsel bij haar afgenomen en hieruit is geen chromosoomafwijking gekomen. Ze is geboren met vlies en de placenta kwam gelijk mee. Ze lag in de foetus houding heel vredig en heeft geen pijn gehad. De gynaecoloog zei dat als kindjes bewegen ze geen pijn hebben en zij heeft tot de laatste dag bewogen. Het gemis is groot en weet dat ze geen leven had gehad, maar toch ............ Lieverd ik mis je elke dag, mama had alles voor je over gehad om je te mogen verzorgen, te knuffelen, te kussen en te sussen.
Gecondoleerd en heel erg veel sterkte gewenst met het zo oneerlijke verlies van jullie mooie lieve dochter....
Och hemel, meid wat een nachtmerrie! Je weet het al een paar weken maar toch. Je voelt je kindje in je groeien, iedere beweging is dan extra bijzonder. Kan me indenken dat dit het gemis enorm maakt. Heel veel sterkte!
hoi albertina, gecondoleerd met het verlies van Esther. Als ik mij niet vergis woon je vlak naast mijn moeder, zij heeft jullie meisje mogen bewonderen en vertelde me dat het werkelijk een prachtig klein poppetje was. Sterkte met het verwerken van dit enorme verdriet!
@CVM1985 dan weet ik denk al wie jouw moeder is Tja weet nou niet o ik het hier moet neerzetten als we toch weer in verwachting mogen raken haha. Esther heeft een eigen site, dus als je haar wilt bewonderen esthermiddelbos.vlindersite.nl
Wat ongelooflijk verdrietig! Wat dapper van je dat je Esther haar eigen tempo hebt gegund om haar leven af te ronden op haar eigen moment. Ik begrijp mensen die de zwangerschap laten afbreken ook heel goed hoor. Als ik jouw verhaal zo lees heb ik gewoon veel respect voor je keuze en geduld. Veel sterkte om het een plaatsje te geven.
pff jeetje meid...wat moet dit erg zijn voor jullie om je kindje te moeten verliezen....en wat dapper (dat schrijf ik met alle respect meid) dat je ervoor hebt gekozen om haar veilig in jouw`n lichaam te laten groeien... Heel veel sterkte...met dit grote verlies....
@Toke bedankt voor je reactie, dit was het enige wat we voor haar konden doen, maar begrijp het heel goed als mensen er wel voor kiezen om de zwangerschap te beëindigen. Het is gewoon immens zwaar.
Wat een verdriet.... onbeschrijflijk.... Echt een plaatje jullie meisje, en je kan zien dat ze op je lijkt... Veel sterkte en kracht om dit verlies te kunnen dragen.
Ik wil je heel veel sterkte wensen met het verlies van jullie dochter,dit doet me zo pijn in m,n hart.Sterkte lieve meid.
Wat een ongelooflijk mooi poppetje! Vond het heel bijzonder om te zien hoe ze met haar vingertje naar boven wees, bijna alsof ze wilde zeggen: "Daar ben ik naartoe gegaan"... Heel veel sterkte met dit onbeschrijflijke verlies!
@leeuwtje83 ze is geboren met haar vingertje omhoog. Toen wij haar in haar mandje legde was haar andere handje gesloten en de volgende dag wees haar andere vingertje ineens naar naar zichzelf. Alsof ze wilde zeggen: "Het is goed mam en pap, ik ben boven". Dit was een hele bemoediging voor ons.
Ook al kan je je erop voorbereiden, het blijft zwaar, een kindje verliezen. Veel sterkte en wat een mooie vlindersite heb je voor je meisje gemaakt!