Hoi allemaal, al een tijdje lees ik mee op deze pagina's en heb nu toch even de behoefte om mijn verhaal met jullie te delen. Vorige week vrijdag hebben wij de 20 weken echo gehad en wat een mooi en vrolijk moment moest zijn is voor ons veranderd in een regelrechte nachtmerrie. Door een forse open rug zou onze kleine meid lichamelijk en geestelijk zwaar gehandicapt zijn. Wij hebben daarom ook besloten om de zwangerschap af te gaan laten breken. Ze heeft weinig tot geen uitzicht op kwaliteit van leven. Vanmiddag moet ik naar het ziekenhuis om de voorbereidende tabletten in te nemen en maandag word de bevalling ingeleid. Ondanks dat ik voor de volle 200 % achter onze keuze sta zie ik er zo tegen op om zometeen naar het ziekenhuis te rijden..... Zo'n tegenstrijdig gevoel.... Vroeg me af hoe anderen hier mee om zijn gegaan.... Groetjes Michelle
Hoi Michelle, mijn verhaal is anders, dus kan je niet vertellen hoe ermee om te gaan. Maar wil je vertellen dat ik het verschrikkelijk voor jullie vind en heel veel sterkte toewens.
Hoi, zag je verhaal en wil niet zomaar verder klikken. Heb gelukkig geen ervaring maar wil je heel veel kracht en sterkte wensen.
Wat vreselijk verdrietig. Wij hebben ook een zwangerschap afgebroken, ik weet dus uit ervaring hoe moeilijk en zwaar het is. Ontzettend veel sterkte en kracht toegewenst.
Heel veel sterkte toegewenst. Helaas hebben ook wij de beslissing moeten nemen om afscheid te nemen van een "cadeautje", hij had trisomie18. Hoe je er mee omgaat? dat is echt voor iedereen anders, dat maakt het ook zo lastig. Wel wil ik je wat tips meegeven wat je misschien kan helpen in de verwerking. * Neem foto's/laat foto's nemen van je kindje, ook wanneer je het kindje misschien niet direct zou willen zien... de foto's zijn er, mocht je het dan later willen zien, dan heb je ze in ieder geval; * neem iets van een klein dekentje/gekleurde hydrofiel mee om het in te wikkelen; * wij hebben een kaartje uit gezocht om de nabije familie te sturen; Neem de tijd om te rouwen! Er is geen gebruiksaanwijzing voor en iedereen rouwt op zijn/haar eigen manier. En blijf vooral praten met je partner! Nogmaals heel veel sterkte toegewenst!
Heel veel sterkte, wij hebben niet voor de keuze gestaan omdat onze mooie meid al overleden was in mijn buik. Maar weet dus wel heel goed hoe het is om een kindje te verliezen. Neem je tijd met je meisje en neem idd foto's. Heel veel sterkte
Beste Michelle, Helaas heel erg herkenbaar. Wij zijn op 3 juni bevallen van onze dochter Fae met 22 weken zwangerschap. Ook bij ons zijn tijdens de 20 weken echo diverse afwijkingen gevonden waardoor we hebben moeten besluiten de zwangerschap af te breken. Ik zag erg op tegen de bevalling. Uiteindelijk was het een hele mooie dag (mede dankzij het verplegend personeel) met een traan van binnen. Wij hebben heel veel foto's laten maken en kijken nu deze elke dag terug. Daarnaast hebben we alle steunbetuigingen op haar kamertje neergezet waar ze zelf ook nog een paar dagen heeft gestaan. Elke dag gaan we even op haar kamertje zitten. Zetten haar cd op en kunnen dan even al onze emoties laten gaan. Ik zag elke keer op tegen bepaalde dagen: zoals bevalling, afscheid nemen en de crematie. Uiteindelijk heb ik die dagen goed doorstaan... Wij hebben echt op onze manier afscheid genomen. De situatie konden we niet veranderen, alleen konden we haar een heel mooi afscheid geven. Een afscheid die ze verdiende want o wat was ze gewenst! Tips: Veel foto's, ook al denk je er nooit meer naar te kijken Gipsafdrukje laten maken Inktafdrukje laten maken van voetjes en of handjes
Jemig zeg heel erg veel sterkte! Wat een verschrikking, ben je eindelijk op de helft en dan zoiets. Inderdaad veel foto's maken. En neem na t afscheid je tijd! Mijn grootste fout was dat ik te snel weer volledig aan t werk ben gegaan Bij mijn eerste zwangerschap hadden we een rotecho bij 12 weken: grote aangeboren afwijking. Ook besloten om afscheid te nemen. Ik sta er nog steeds achter maar toch is t nogal wat wat je meemaakt. Sindsdien ben ik voor elke echo retezenuwachtig en jank ik al (zenuwen) voor ik op t bankje lig. En het woord pretecho zou ook niet mogen bestaan: je weet nooit wat voor je nieuws je hoort
Nog twee tips: Als je kiest voor een MRI van jullie kleine dan kun je deze ook opvragen in het ziekenhuis. Mijn vriendin wees hier van de week op. Daarnaast als je iets van herinneringen zoals een hanger met voetafdrukjes ed. Laat een ruimtelijke afdruk maken. Wij hebben dit niet gedaan waardoor het nu lastiger is om haar afdrukjes op haar unrtje te krijgen