Lieve man bedankt!

Discussion in 'De lounge' started by buonanotte, Feb 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Tja dan kun je overal wel een strijd van maken.
    Ik weet wel dat mijn vent echt laaiend zou zijn als ik zijn autosleutels zou verstoppen omdat hij geen zijwieltjes erop had gezet.
    Nu zou ik dat sowieso niet doen.

Het verhaal van ts is gewoon flink balen en dat snap ik maar iets niet doen omdat je het wel zelf kan maar het een "mannending" vind. Tja iets met emancipatie als het de vrouw alleen uit komt...

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zoo.. als hier ooit de uitspraak van een man zou komen dat hij iets niet zelf doet omdat het een 'vrouwending' zou zijn dan zouden echt de poppen aan het dansen zijn.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,240
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Heel herkenbaar ;).

Mijn man zou van de week de autostoel van Lisa meenemen vanaf het kdv (die staat altijd in mijn auto en hadden mijn ouders 's ochtends gebruikt en Lisa naar het kdv gebracht en de stoel daar achtergelaten). Vergeten, want in zijn auto staat ook een autostoel, dus ja, snap dat je het dan kan vergeten, want je hebt geen stoel nodig. Maar goed, hij ging weg zaterdagochtend, ik vroeg of hij de autostoel dan even uit zijn auto wilde halen. Vervolgens is hij weg, maar geen autostoel! Nu zijn de kinderen hier wat ouder, ik heb Eva in de heupgordel gedaan en Lisa in de groep 2 stoel (ze is net 15 kg dus dan mag het net), was ook maar 5 minuutjes rijden. Maar goed, het is gewoon irritant! Ik heb Eva laten zeggen tegen hem: het is maar goed dat je hoofd vast zit, anders zou je die nog vergeten! (Eva vond het hilarisch :D)

Fijn dat het nu wel opgelost is. Ik had als hij de wagen niet had kunnen brengen alleen het hoognodige gehaald en een rugtas meegenomen voor de boodschapjes (evt. door de oudste laten dragen ;))

Wat betreft zijwielen erop zetten, de garage is echt het domein van mijn man en ik kan er haast niets vinden, om die frustratie voor te zijn vraag ik dat soort dingen sowieso aan hem ;)

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Wat een onzin over een "mannen" of "vrouwen" dingen.

Er wordt gewoon iets gevaagd en dan kan dat toch gewoon gedaan worden inplaats van alles uitstellen!
    Het zelfde voor de zijwieltjes van de fiets,voor de man toch ook een kleine moeite.

Hier gaat dat ook soms zo en JA dan had ik het ook even zelf kunnen doen.
    Maar zijn kleren worden toch ook gewassen en gestreken,slaapt in een schoon bed,het eten staat klaar als hij uit zijn werk kom,de kinderen verzorgd!!!
    Dan mag er ook wel iets terug verwachte worden...dus JA..ik zou ook boos zijn ook al kan ik het ZELF!!

5. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Oh en overigens ook al woon in in Den Haag de dichtstbijzijnde supermarkt is 20 min verder op (lopend )
    Tis niet zo dat als je in een stad woont er op elke hoek een super zit (helaas) En mijn jongste is helaas ook de lichtste niet meer dus die draag je iet ff een twee drie op een arm die super in met een peuter van 2,5 aan je andere hand.

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Oh, ik ben het stiekem eens met Debaky. Ik denk niet dat ik de situatie zo erg op de spits zou drijven. Misschien moet ik dat maar eens een keer doen, want wij hebben dit soort situaties ook vaak genoeg!

7. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    Vind dat gewoon kinderachtig.. en nee ik sta dus ook niet altijd direct te springen wanneer hij vraagt me iets te doen. Soms doe ik het ook gewoon niet omdat ik er niet aan toe ben gekomen. Wanneer ik iets wil probeer ik het toch eerst zelf op te lossen, andersom net zo.

8. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Mensen lief til er toch niet zo zwaar aan zeg ;)

Wat maakt het in godsnaam uit dat IK het een mannen ding vind, als ik iets vraag en hij geeft aan dat hij het doet dan verwacht ik dat hij het ook doet, als je het niet wilt doen zeg dat dan gewoon zodat ik het zelf kan doen. Na een week wachten ga ik echt niet zelf die dingen er nog op zetten. Kom op zeg. En ja als hij dan zo kinderachtig doet door telkens te zeggen '' Ja ik doe het straks '' '' Nee morgen is het echt gedaan '' tja dan kan ik ook kinderachtig worden.

Sommige vrouwen vinden alles maar goed wat hun man doet, nou dat werkt hier dus niet ;)

Wij hebben hier echt geen ruzie om hoor, hij geeft mij ook gelijk.

En ja, sleutelen aan fietsen en auto's vind IK een mannen ding. Erg he? :D

9. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    Ja ik heb echt zoiets, die wieltjes erop zetten duurt 5 min, nog niet eens. Waarom dan de hele week af gaan zitten wachten, sleutels gaan verstoppen etc terwijl je het gewoon zelf had kunnen doen? Puur omdat je vind dat hij het moet doen omdat het een mannending is en je het nou eenmaal gevraagd had? Ik zou daar de tijd en energie helemaal niet voor hebben.

10. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113

Je leest niet goed, ik vind niet dat hij het moet doen omdat het een mannen ding is ik vind dat hij het moet doen omdat hij het had beloofd.

Als hij had gezegd dat hij er geen zin of tijd voor had gehad dan had ik het heus wel zelf gedaan, ook al vind ik sleutelen aan auto's en fietsen een mannending, je moet bij mij alleen niet eerst iets beloven en dan op het laatste moment ineens afzeggen.

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Precies! En dat principe hanteer ik hier ook. Belofte maakt schuld (tenzij verdraaid goede reden; luiheid of geen zin hebben is er geen ééntje - ik heb ook negen van de tien keer geen zin om zijn sokken te wassen).

12. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    +1

Het zijn ook maar mensen :( ik vind altijd dat veel vrouwen hun kind behandelen als baby. Zo zijn er ook veel vrouwen die kleren kopen voor hun mannen, broodje smeren en nog net niet opvoeren. kom op, hij kan het echt zelf!
    En het onder stelsel kon je zelf toch ook uit de auto halen? zie het probleem niet zo. Als ik iets wil dan pak ik het zelf, net zoals hij dat doet!

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ze kwam vannacht om 3 uur thuis he van haar werk.. Dus dat de dan verwacht dat hij de kinderwagen er uit heeft gehaald lijkt me logisch en dat de dat niet midden in de nacht gaat controleren.

14. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Ja en mensen vergeten wel eens wat ( ik ook )

Maar ik vergeet niet alles wat hij aan mij vraagt.
    Ik stel niet alles uit om het vervolgens niet te doen.
    Daar zit best een verschil in tussen een keer wat vergeten en altijd wat vergeten/uitstellen/niet doen.

15. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Tja mijn man vergeet ook heel vaak dingen, met als gevolg dat het weinige wat ik vraag en wat hij zegt te doen, dus ook geen uitstel gedrag meer accepteer. Kinderachtig of niet, ik vind het al super kinderachtig om zoiets als je vuile was al te vergeten (en dan heb ik het niet over 1x hè).

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dan kan hij uit z'n werk mooi de boodschappen meenemen.
    Of hij moet heel laat willen eten natuurlijk... Dan doe je het als hij terug is.

17. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,657
    2,872
    113
    Waar mijn huis woont
    Eerlijk, ik had ts man kunnen zijn.
    Ben erg van het uitstellen en het dan vergeten:)
    Shame on me

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Nog betere oplossing :)

Share This Page