Teleurgesteld.. Terecht?

Discussie in 'De lounge' gestart door Boommm, 7 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

Bij mijn ouders komt al jaren lang dezelfde schoonmaak hulp. Nou heeft zij recentelijk een kindje gekregen, hartstikke leuk natuurlijk! Ze geeft ons vaak complimentjes over hoe wij N kleden. En verteld wel eens Dat ze het zo jammer vind dat zij niet uitgebreid kan shoppen en het vaak met afdankertjes moet doen voor haar dochter.
    Wij hebben zoveel kleertjes voor N gekregen met de geboorte, en niet alles is mijn smaak, dat ik dit allemaal in een grote shopper heb gedaan. Ook nog wat extra kleertjes erbij die ik wel mooi vond. En die heb ik gisteren gegeven. Had gezegd dat ze maar moest kijken welke kleertjes ze mooi vond en wilde houden. Ze vond alles mooi en wilde alles graag houden, prima! Blij dat ik haar een plezier heb kunnen doen..

Vandaag zat ik even op mp omdat ik opzoek was naar een bepaald vestje voor N. Kom ik verdorie m'n eigen kleertjes tegen :( (naam en woonplaats van de adverteerder komen overeen)
    Is het terecht dat ik teleurgesteld en eigenlijk wel boos ben? Zal ik haar aanspreken? Of is dit eigen schuld? Vooral de kleertjes die ik zelf ook mooi vond, ik dacht haar echt een plezier te doen, anders had ik ze de nieuwe baby ook nog wel aangetrokken.

Weet eigenlijk niet wat ik hiermee wil, gewoon even klagen denk ik:D

2. papier

papier Actief lid

25 sep 2008
    275
    20
    18
    ja terecht dat je teleurgesteld bent. Maar je weet niet met wat voor reden ze het op MP heeft gezet. Misschien zit ze krap bij kas?

Jammer dat het zo heeft gelopen, vooral omdat je zo gul bent geweest. Ik houd toch altijd in mijn achterhoofd: cadeautjes die ik geef hoeft de ander niet altijd te bewaren. Voor mezelf beslis ik dan ook of ik een cadeau geef, of het meerdere cadeautjes zijn en hoeveel ik er uiteindelijk aan besteed/hoe duur iets is (ik ben net als jou gul en geef het liefst ook nog de kleren van mijn lijf als ik zie dat iemand anders het slecht heeft). Eenmaal weggegeven heb je eigenlijk niets meer over te zeggen

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik vind het ook terecht dat je teleurgesteld bent. Verkopen op MP had je zelf ook wel kunnen doen.

4. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Ik zou een bod doen. En dan bij haar de kleertjes ophalen. Wel betalen ervoor......denk dat ze zich dan knap lullig voelt.

5. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ja, ik zou haar daar zeker op aanspreken! Ik heb echt een "hekel" aan zulke mensen.. Ik zou dan ook zeggen dat ik alle kleding terug wil hebben. Ondankbaar mens!

6. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Oh, wat erg. Ik kan me heel goed voorstellen dat je teleurgesteld bent. Zou ik ook zijn. Ik was natuurlijk niet bij jullie gesprek maar als je letterlijk hebt gezegd dat ze uit de zak kon kiezen wat ze mooi vindt voor haar baby (en de rest weer aan jou zou teruggeven), vind ik het echt niet kunnen wat ze heeft gedaan. Persoonlijk zou ik haar daar dan ook op aanspreken. Maar als je hebt gezegd: "alsjeblieft, deze zak met kleertjes is voor jou", dan is het een cadeautje en mag ze er uiteraard mee doen wat ze wil. Hierboven schrijf je dat ze heeft gezegd dat ze alles mooi vond en wilde HOUDEN voor haar baby. Als ze dat op die manier heeft gezegd, heeft ze dus gelogen en daar mag je haar best mee confronteren.

7. DigiGee

DigiGee Niet meer actief

Vind dit ook niet netjes. Als ze bepaalde kleding niet wilde hebben had ze het kunnen zeggen. Dan had jij zelf kunnen beslissing wat je er verder mee wilde doen. ("Oh hou evengoed maar en kijk maar wat je doet" of "oké, ik neem het terug, zien of ik iemand anders er blij mee kan maken") Dat zij nu de kleding verkoopt vind ik dus behoorlijk onbeschoft en zou haar er dan zeker op aanspreken.

8. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Of gevoelens terecht zijn of niet doet er niet toe, ze zíjn er.
    Vervelend voor je.
    Haar er op aanspreken vind ik iets anders.
    Ik zou het niet doen (maar moet me daarvoor wel inhouden dan denk ik hoor haha).
    Wanneer je iets weggeeft heb je er nu eenmaal niets meer over te zeggen of beslissen.
    De precieze situatie ken je niet, misschien hebben ze het echt heel krap nu en draagt hun kindje de 'afdankertjes' (kind zelf merkt het niet) zodat zij met de verkoop van deze spulletjes iets kunnen kopen dat ze nu moeten missen.

9. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Normen en waarden:(

Echt jammer dat het zo is gegaan, maar nu weet jij wat voor een persoon het is…..

10. Ballie

Ballie Niet meer actief

Ik vind het logisch dat je teleurgesteld bent en van haar totaal niet netjes. Ja, het was een cadeautje maar die was gegeven met een bepaalde reden, jij wilde namelijk dat ze ook een keer van leuke nieuwe kleertjes kon genieten, anders had je het namelijk niet gedaan. Het is niet of je haar anders geld had gegeven voor haar boodschappen, en als ze dit van plan was had ze dat moeten aangeven. Dat heeft ze niet gedaan omdat ze zelf ook wel begrijpt dat het hier niet voor bedoelt was. Ik zou er wel even een melding van maken bij haar.

11. soeee

soeee Niet meer actief

Vind het echt aso en snap dat je teleurgesteld bent hoor. Ik zou zoals iemand hierboven noemde gewoon bieden en langsgaan whaha. Of haar in ieder geval confronteren!

12. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Sorry, maar ik zou hier knap pissig om worden.
    De kleertjes die mijn tante mee heeft gegeven voor mijn zoon heb ik nadat hij ze niet meer paste, netjes teruggegeven. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om het te verkopen.
    En ALS ik het zou verkopen, dan is het geld voor de persoon die de kleertjes gegeven heeft.

Of ze nou krap bij kas zit of niet, dat doe je niet zonder even te overleggen met diegene waar de spullen vandaan komen.
    Ik word echt misselijk van die mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang proberen te zitten en overal maar een slaatje uit slaan.

Zo zag je ook maar met het Little Tikes huisje. Schandalig!

13. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Dit vind ik ook..

14. rums

rums Niet meer actief

hier zou ik ook gefrustreerd om raken. Ik zou haar aanspreken en zeggen dat je het niet gegeven hebt om vervolgens weer door te kopen.

15. Joky

Joky Actief lid

9 feb 2014
    451
    0
    0
    Zo das behoorlijk lullig!! Ik zou contact opnemen via mp.. per mail. En dr vragen of ze de kleertjes soms niet mooi vind?
    Misschien wil ze van het geld kleertjes van haar smaak kopen?
    Maar dan had ze ze niet moeten aannemen als t niet dr smaak was. Ik zou het in ieder geval niet pikken!

16. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mooi verwoord ook mijn mening.

17. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    +1.

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Niet leuk, ik zou haar zeker hier wat op zeggen. Niet dat je boos bent maar wel erg jammer..

19. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik vind het echt aso! Als ze die kleertjes niet wou had ze dat kunnen zeggen dan had je ze zelf kunnen bewaren.
    Zou haar zeker aanspreken of zoals al is gezegd via mp contact opnemen.

20. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Wauw die durft:$.. ik snap dat je teleurgesteld bent.. wat kunnen mensen toch misbruik maken van andermans goede bedoelingen.

Ik zou haar er mee confronteren.

Deel Deze Pagina