Weet niet zo goed wanneer ik kan gaan testen

Discussion in 'Zwanger worden' started by debzie1984, Dec 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

Sep 22, 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Hey meiden,

Dit is de tweede ronde dat ik van de pil af ben. Mn eerste cyclus was 48 dagen. Zit nu alweer op dag 30 en weet nu niet of ik al kan gaan testen of dat ik moet wachten tot ik op de 48 dagen zit. Wat denken jullie? Alvast een testje wagen? Hoop wel dat mn cyclus wat korter zal zijn.

Liefs Deb

2. Krissa

Krissa Bekend lid

May 16, 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Hoi,

Ik zou gewoon even de 48 dagen afwachten.
    Als je net gestopt bent met de pil kun je lange en/of rare cyclus hebben.
    Dit komt door het ontpillen.

Helaas kan dit een tijdje duren, probeer je hier ook niet te druk over te maken want dat kan je cyclus ook weer verlengen.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Groetjes,
    Krissa

3. SoGo

SoGo Lid

Nov 24, 2008
    5
    0
    0
    Hier ook hetzelfde probleem.
    Eerste cyclus 29.
    Tweede cyclus 48.
    Nu zit ik op cyclusdag 41.

Weet ook niet wanneer ik ga testen. Maar ik denk allessinds na 48 dagen.
    Rond eisprong heb ik altijd krampen en pijn in mijn liezen en dan vanaf een week voor menstruatie heb ik dat terug. Dit had ik vorige cyclus toch en voel het nu weer, dus denk dat ik wel ongi ga worden.

4. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Ik zou ook even wachten...
    mijn 1e cyclus was 34 dagen en nu zit ik al op 37 dagen en nog geen ongi te bekennen. Ik heb wel al 2 testen gedaan en alleen al die teleurstelling weerhoudt me ervan om weer te gaan testen.

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Mooi, kan ik mijn vraag hier ook kwijt...

Ik wil graag weten op welke dag je het beste kunt testen. Ik zie hier heel vaak dat je op je NOD moet testen, maar ik hoorde vandaag ook van iemand dat pas 2 weken na je NOD die stof in je urine testbaar is en dat ie toch niet eerder voor een streepje kan zorgen. Verder staat mij iets bij dat je pas moet testen als je een aantal dagen overtijd bent.

Hoe zit het nou?

6. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

Sep 22, 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Bedankt voor jullie reactie! Ben alleen niet zo blij met jullie antwoorden ;) had eigenlijk gehoopt dat jullie zouden zeggen: Testen want misschien is je cyclus nu wel korter haha, maarja dan maar weer verder wachten!

7. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Haha.. ja zo'n antwoord wil ik ook wel...
    je komt er nu pas achter wat een klus het is en hoeveel geduld zwanger worden allemaal met zich mee brengt he?

8. Krissa

Krissa Bekend lid

May 16, 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    @ ladyXochi: Je kunt vanaf je NOD positief testen. De twee weken voordat je positief kunt testen heeft te maken met het feit van de ei-sprong. Pas 2 weken daarna kun je op zijn vroegst positief testen. Wel kan het zijn dat je op je NOD negatief test terwijl je wel zwanger bent, dit kan komen omdat bij de ene vrouw sneller meer Hcg wordt aangemaakt dan bij een ander. Dit verdubbelt elke 2 á 3 dagen.

@iedereen met een onregelmatige cyclus en testen, mijn gyn gaf me de tip om elke week/ elke 2 weken te testen vanwege een onregelmatige cyclus en dan te beginnen met het gemiddelde van je cyclussen ervpor. Dit voor het gevalje zwanger bent en het niet weet.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan, mij heeft het in iedergeval het afgelopen anderhalf jaar veel rust gegeven.

Groetjes,
    Krissa

9. michelle83

Oct 13, 2008
    41
    0
    0
    helmond
  10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Haha, dat zei ik haar ook al :D Klinkt ook wel logischer dan 2 weken na je NOD :D

Share This Page