Ik ben vandaag 6 weken en 4 dagen zwanger. ( 5 juli was eerste dag van de laatste periode)... Waarom zegt de app van zwanger en zo dan dat ik 7 weken ben ?
Die vergeet dat februari minder dagen heeft met rekenen en rekent vanaf de uitgerekende datum terug (en snapt het dan opeens wel). Ik heb geen idee!
Goede vraag. Er staat "ontwikkelingen in week 7"tips voor week 7 ... maar wat ik begrijp is dan dat als je 6 weken + een x aantal dagen bent, je in de 7e week zit... ? wat vertel je mensen dan als ze vragen hoeveel weken je bent. wellicht heel dom van me.. maar vind hem verwarrend.
zeker als ik lees over ontwikkeling met beentjes en armpjes.. die zouden toch pas Verder.. ontwikkelen in week 7 en in week 6 nog meer een soort stompjes zijn ?
Als je 6 weken en x aantal dagen zwanger bent dan zit je in week 7 van je zwangerschap. Maar als mensen vragen hoeveel weken ben je zwanger dan ben je gewoon 6 weken en x dagen zwanger
Wat Bozoe al zegt, als je bijvoorbeeld 6+4 weken bent zit je in week 7. Maar dan zeg je dat je 6 weken zwanger bent. Zo doet de verloskundige het ook. Qua ontwikkeling vind ik het altijd lastig bij welke week ik moet kijken. Meestal kijk ik dan gewoon maar bij 6 weken ipv 7.
Ik heb de datum maar even verzet omdat inderdaad week 6 ook overeen komt met hoever de ontwikkeling zou moeten zijn. Net even makkelijker lezen 😊
Het jaar 1900 is toch ook de 20e eeuw en niet de 19e eeuw. Als je een uur hebt, is van 0 tot 60 seconden toch ook de eerste minuut en niet de nulde minuut. Als je wandelt, is van 0 tot 1000 meter toch ook al de eerste kilometer en niet de nulde? Die zw weken volgen een gelijkaardige gedachtengang. Lijkt mij eigenlijk logisch. Van 5 weken tot 5 weken 6 dagen is de zesde week en niet de vijfde.
Ja wat hierboven gezegd wordt. Als je 6 jaar bent zit je in je 7e levensjaar en als je 6 weken zwanger bent zit je in je 7e week zwangerschap zo simpel kan het zijn! ^^