Ja mijn eigen moeder is heel betrokken, ze bemoeid zich nergens mee en geeft soms adviezen. Mn schoonmoeder daarintegen vind ik heel bemoeizuchtig, ben ook bang dat ze straks ineens elke dag komt als t kleintje er is, maar daar ga ik niet mee akkoord, nee moet er niet aan denken. Ze moet ons meer met rust laten
Ja hoor mijn eigen moeder die voor het eerst oma wordt! Die vraagt af en toe eens hoe het gaat, of we ergens hulp mee nodig hebben enz. enz. Verder bemoeit ze zich er niet teveel mee en laat ons de keuzes en beslissingen maken die wij willen. Wetende dat als we advies nodig hebben zij graag wil helpen als wij daarom vragen! En daar ben ik heel erg blij mee!
Ik heb opeens een totaal andere moeder! Superleuk! Vroeger konden we niet zo goed door één deur en stak ze erg weinig moeite in ons contact, maar dat is de laatste maanden enorm veranderd! Mijn ouders wonen op 2,5 uur rijden van mijn woonplaats, dus ik zie ze niet zo vaak helaas. We bellen nu elke dag zeker een uur ( met lyca gratis onderling ) en ze doen veel meer hun best om langs te komen. Ik heb van mijn moeder een mooie kinderwagen en maxicosi cadeau gekregen (de mutsy evo), wat leuke kleertjes en een nieuwe eethoek voor in ons appartementje. Ze is heel betrokken en wilt alles weten en bespreken, zonder daarbij overdreven adviezen te geven, en geeft telkens aan dat ik het vast (i.o.m. kraamzorg etc) heel goed zal doen/weten en dat alles zo anders is dan vroeger. Ik hoop dat het zo door zal gaan!!
Hihi, via mijn schoonmams hebben we de box gratis kunnen krijgen, er komt t.z.t. een eetstoeltje aan voor de kleine en ook hebben we al aardig wat kleding voor de kleine via haar gekregen (meerendeel in onze smaak én nieuw, had ze weer gekregen van een ander die dat allemaal maar verzamelde ), dus babykleertjes hoefden we zowat niet te kopen. Verder komt ze weinig met advies, want als we echt iets willen weten, kunnen we haar er altijd wel om vragen en ze geeft zelf al aan dat de tijden veranderd zijn en zij ook niet alles weet. Wel vindt ze dat ik niet mag klagen over mijn zwangerschap, want als ik de lusten wil, mag ik de lasten ook wel aanvaarden. Maar ja, dan klaag ik maar bij mijn eigen moeder, want die vindt dat wel goed. Ze is allang blij dat wij er zo blij mee zijn en vindt het ook erg leuk als ik vertel over het geschop van de kleine in mijn buik. Ook weet ze dat ik lang niet zoveel meer in het huishouden kan doen als normaal. Helaas kan ze daar zelf niet bij helpen (slechte knie en rug), maar daar is mijn schoonzussie weer de aangewezen persoon voor, die vindt schoonmaken heel leuk (knettergek als je het mij vraagt, ik ben totaal geen schoonmaaktype, ik hou het netjes, maar volledig stofvrij zal bij mij niet lukken (vooral niet met 5 katten )). En mijn zwager (12 jaar jonger dan mijn man (33)) en zijn vriendin zijn erg blij oom en tante te worden. Vooral zijn vriendin was helemaal lyrisch en riep heel blij: "oooooh, ik word tante, ik word tante, wat LEUK!!!" Dus tot nu toe weinig nare reacties meegemaakt. Oh ja, de enige 'eisen' die mijn schoonmoeder had, was dat we haar persoonlijk zouden bellen als ik bevallen ben (dat hoefde niet direct pal erna drukte ze ons nog op het hart, zodat ik mijn rust ook kan nemen ) en dat ze de kleine graag even vast wilde houden als ze op kraamvisite komt. Nou ja, die wensen willig ik graag in, want ik weet dat ze een hele leuke en lieve oma gaat worden!
Mijn moeder gaat erbij zijn bij de bevalling, als ze op tijd aan komt in Zweden Bemoeid zich niet en steunt precies daar ik het nodig heb. Mijn schoonmoeder gaat niet bij de bevalling erbij zijn, kan toch alleen maar 2 man meenemen en dan mijn mans broer heeft een kleine die nu 1 is en haar eerste kerst gaat meemaken (ben uitgerekend op 25-12), dus die proberen wel iets van kerst voor die kleine te regelen. Voor de rest steunt zij ons ook precies daar waar wij ze nodig hebben
Ik heb geen contact met mijn schoonmoeder dus daar ook geen last van (heb haar nooit gekend maar schijn niets te missen), mijn moeder is de liefste oma die ik ken. Ze heeft voor de 2e keer (16 jaar geleden bij mijn 1e ook) gezorgd voor lakentjes ed voor de baby, kinderwagen gekregen, kruiken geregeld via haar vriendinnen, dringt zich niet op, komt zelfs met die dinge die ik was vergeten en nu in deze situatie zorgt ze prima voor ons. geweldig mens die straks samen met opa 1 dag in de week gaat oppassen!!
Hier ook een geweldige moeder! Ik weet dat ze al heel lang graag oma wil worden, maar ze heeft nooit vragen gesteld of opmerkingen gemaakt. Nu is ze helemaal door het dolle omdat haar eerste kleinkind gaat komen! Elke dag mailt of belt ze om te vragen hoe het gaat. En ze heeft al allerlei spulletjes gekocht ( wel in overleg en ze kent mn smaak) ik weet dat ze zich eigenlijk het liefste overal mee wil bemoeien en er persoonlijk op wil toezien dat ik genoeg rust, gezond eet enz. En ik vind het heel knap van haar dat ze dat niet doet. Ze staat altijd klaar voor ons, maar ze dringt zich niet op. Ik vind het wel leuk om haar zo bij mn zwangerschap te betrekken, vooral als ik zie hoe ze daarvan geniet en hoe trots ze is! Schoonmoeder is wat meer afstandelijk. Toen mijn schoonzus zwanger was heeft ze een paar keer tegen schoonmoeder gezegd dat ze zich er niet zo mee moest bemoeien, dus nu merk ik dat ze heel voorzichtig is met dingen vragen en zeggen. Ze is wel superblij en ik zie ook dat ze geniet als ik haar ergens bij betrek.
Prima oma hier. M'n eigen moeder is dood, dus daar kan ik sowieso geen last van hebben, en oma van de andere kant is perfect. Verder houden de vriendin en vrouw van vader en schoonvader zich keurig op de vlakte. Logisch, want wij zijn hun kinderen niet. ik vind trouwens ook dat veel meiden hun probleem cultiveren hoor. Je bent er zelf bij, denk ik altijd, waarschijnlijk komt dit allemaal niet uit de lucht vallen.
Mijn moeder is een superoma! Zoontje is zo gek van haar! Twee handen op een buik die twee Heel leuk om te zien. Ze kopen ook veel voor ons en geven veel, moeder vraagt ook altijd wat we liefst willen of kunnen gebruiken voor ze iets koopt. En ze verwachten daar helemaal niets voor terug. Ze zien hem dan ook 3 keer in de week en passen 1 dag in de week op. En daar zijn ze al zo dankbaar voor. Hun kleindochters (kinderen v zus) zien ze niet vaak en zijn echte wildebrassen. Zoontje heeft ook zo zijn kuren hoor maar is een ongelooflijk knuffelbeest en veel rustiger. Ze krijgen dan ook heel veel oprechte liefde van ons zoontje, altijd zo blij zijn oma te zien! Schoonfamilie is andere zaak :x tegenovergestelde soms, maar aangezien dit gaat om lieve oma's wil ik dit topic niet gaan verzieken met gezeur over hen daar zijn andere topics voor