Eens met jou. Weet nog dat tijdens de Mexicaanse griep 4 jr terug onze prematuur geboren zoon zelf nog niet gevaccineerd mocht worden tegen die griep. Hij kreeg wel een rs kuur van ruim 10.000 euro, maar je doet vervolgens niets tegen mensen die dan bij je op bezoek komen en leuk boven de box vertellen dat ze twee weken daarvoor Mexicaanse griep hebben gehad. Zelf, in het gezin of op school...paar keer gebeurd..je kan niet alles voorkomen of jezelf opsluiten en je kan ook niet verwachten dat mensen zich tegen van alles laten vaccineren wat voor jou mogelijk een risico is. Vraag je eens af waarom er zoveel zorgverleners ziek geworden zijn. Zouden de mensen die met de meest kwetsbare mensen werken niet standaard allemaal gevaccineerd moeten zijn?
Ik werk in de ouderenzorg. Alle vaccinaties worden mij aangeboden. Ik neem ze niet...als de patiënten niet besmet willen worden omdat ze oa kwetsbaar zijn dan mogen ze zelf een enting halen. Ook voor hun staat een vaccinatie klaar. Dit gaat niet op in zh waar jonge baby's liggen.
Leuk geprobeerd maar dit slaat natuurlijk helemaal niet op vaccineren van een hele groep. Als je trouwens tegen kanker kon vaccineren dan zou ik dat zeker doen
Natuurlijk doe je dat niet, want bij mijn weten zijn hartfalen, kanker en trombose niet besmettelijk. M.a.w. door ze niet te voorkomen breng je geen anderen in gevaar (als je wil muggenziften, ik doel op de lichamelijke en niet de psychische gesteldheid)
wordt er ook welleens aangedacht wat er kan gebeuren als je WEL inent?? vaak ziek zijn, gedragsproblemen ontwikkelen,(autisme schijnt)
Dat is allang weerlegd, overigens door dezelfde wetenschapper die eerst dacht dat je er dus wel een ASS van zou kunnen oplopen. Autisme is erfelijk, en bovendien geen gedragsprobleem. Daarbij is het (tenminste in de meeste vormen ervan dan) een ontwikkelingsstoornis.