De mazelen zijn nooit weggeweest en er zijn altijd uitbraken geweest. de grootste hiervoor was in 1999-2000 en toen zat mazelen ook al in het vaccinatie programma (1976 was start van mazelen vaccinatie) Het is nooit weggeweest en komt in veel andere landen heel erg voor.
Oja? Waarom breekt het dan uit in een plek waar de vaccinatiegraad laag is? Volgens mij is het feitelijk correct.
Feiten? Waarom is het dan niet in de randstad uitgebroken? Terwijl wij daar allemaal met elkaar gezellig dicht bij elkaar zitten te zijn
Vraagje... is dit je eerste kindje? Wacht maar tot het jouzelf overkomt dat je je kindje zo verschrikkelijk ziek moet zien, wat voor 95% zeker weten voorkomen had kunnen worden... Want dan is 95% ineens een heel ander cijfer..! Hoop dat je kindje zoiets nooit door hoeft te maken want het is geen pretje. Ze vaccineren niet voor niets... In cijfertjes praten en als het over andere mensen gaat is altijd heel gemakkelijk.... tot het jezelf overkomt.
Nou ja, het FEIT blijft dat de mazelen zijn uitgebroken in een deel van Nederland waar de vaccinatiegraad lager is dan de rest van Nederland. En hoe je dat ook wendt of keert, een mazelen uitbraak wordt 'makkelijk' gemaakt door die lage vaccinatiegraad.
Vreselijk, zo klein nog. De eerste ,6 mnd heb je meestal de antistoffen van je moeder toch? Vraag me alleen wel af..als je zelf je kinderen stiekum laat vaccineren... Wat zeg je dan tegen je vriendinnen als je er samen over praat? Nee wij doen dat vaccineren niet? Waardoor juist die vriendin, die misschien liever wel wil vaccineren denkt; als hun het ook niet doen...dan doen wij het ook maar niet...? Wanneer mensen er open over praten dat ze er wel voor kiezen, overtuig je meer mensen. De groep die niet vaccineren zal het ziek worden van dit kleine kindje als Gods wil zien. Als je wat wil bereiken, wees dan open over dat je wel vaccinaties laat geven. Tegen je familie, op school, bij vrienden en bij de dominee. misschien, heel misschien kiezen dan meer ouders makkelijker voor hetzelfde. Al blijf ik het ook een eigen keuze vinden. Er komen zoveel mensen ons land binnen die ziektes meebrengen. Daar valt niemand over. En we gaan ook gewoon naar Oostenrijk en Italië op vakantie..vaccinaties zijn daar net zo laag.
Wat is dit laag... Nee dit is niet mijn eerste en 1 van mijn kinderen heeft 2 keer op sterven gelegen door een ziekte.. En ja ook 1 van de ziektes die in het vaccinatieprogramma zit. Mijn beide kinderen hebben alle vaccinaties gehad overigens.. Veroordeel iemand niet op een mening. Ik praat niet in cijfertjes en het is mij 2 keer overkomen
Dat is ook niet wat ik ontken natuurlijk. Het feit dat mazelen weer terug komt is waar ik op reageerde. Het is gewoon nooit weg geweest en zal blijven bestaan omdat het gewoon niet weg te vaccineren valt met maar 95% en kinderen waarbij het de eerste keer niet aanslaat.
Brr de angst van iedere ouder met een jonge baby. Ik maak me er zelf ook druk om, en mijn baby is al 4 maanden. Vreselijk zeg, 9 dagen oud. Je moederhart breekt.
Wat vreselijk Van mij mogen ze het inenten verplichten ! Tenzij het medisch niet verantwoord is voor het kind.
Arme kind. Maar voel weer een discussie opkomen. Al snap ik het wel zou denk ook woest zijn als mijn pasgeboren baby de mazelen zou krijgen! Terwijl het een ziekte kan zijn die geminimaliseerd kan worden. Zo als polio! Helemaal voor komen denk niet dat het mogelijk is maar wel zo veeeeeeeeeel mogelijk. Hoop dat het baby tje snel opknapt en er geen ernstige schaden aan overhoud.
Volgens het rivm was het rustiger aan het worden met de mazelen. Maar een week of twee geleden las ik op tv west ( regio Den haag ) dat juist daar de mazelen wel meer voor kwam. En niet verminderde. Weet niet of iemand uit de regio Den haag het ook gelezen hebt. Maar zo stond het er wel. Te gelijk met het bericht dat het afliep de epidemie. Stond het dus op tv west dat in de regio Den haag juist andersom was. En Den haag is geen kleine stad veel mensen wonen dicht op elkaar. Dichter bevolkt dan het platte land in elk geval.
Dat denk ik dus ook. Ik zou ook woest zijn, omdat je weet dat de kans zo klein mogelijk gehouden had kunnen worden. Medische redenen tot daar aan gelaten (want dat kan natuurlijk gebeuren), maar verder vind ik niet inenten gewoon stom. Jezelf bang laten maken voor de prikken en daarnaast blind laten maken voor de gevolgen van een uitbraak. Gevolgen die andere mensen ook maar moeten slikken op zo'n moment. Overigens ben ik niet tegen kritisch vaccineren, want dan vaccineer je toch!? Alleen je bent bewuster van de voor en nadelen. Al met al vond ik de voordelen van een vaccin veel zwaarder wegen tegenover de nadelen. Maar dat ben ik
Mijn beide kindjes hebben in de vakantie mazelen gehad. Eerst mijn zoon (wel ingeënt) en hij heeft mijn dochter besmet (niet ingeënt) Bij mijn zoon was het verloop veel milder, maar hij heeft het wel gehad én daarmee anderen besmet. Dus zelfs als je ingeënt bent kan je anderen besmetten. Ik denk dat de besmettings graad onder gevaccineerden lager zal zijn maar dat neemt niet weg dat als ze besmet zijn dit ook kunnen overdragen. Heel makkelijk om de niet gevaccineerden daarvoor als zondebok aan te wijzen. Ik heb het stuk gisteren gelezen. Ik kan me haar uit onmacht boze reactie voorstellen. Ik deel haar mening echter totaal niet!