Lieve ouders van niet ingeënte kindjes

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Partyrocker, 5 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

Nou ik vind als je je verdiept in het enten zelf en de voor en nadelen tegenover je kind dat je een doordachte keuze maakt. Maar als je de keuze af laat hangen van wat een ander vind of doet noem ik dat kudden gedrag. Je laat je keuze van een andere factor afhangen.

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik ben het met je eens wat dat betreft, maar dat mes snijdt toch aan 2 kanten? Dat geldt voor de genen die wel inenten maar ook degenen die niet inenten.

Ik ben niet anti vaccinaties. Mijn kinderen hebben het programma grotendeels doorlopen, maar niet op de manier waarop het rivm het aanbiedt.

3. lydian

lydian Niet meer actief

idd pinguin72 zo sta ik er ook in!

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Dat geldt inderdaad voor beide keuzes!

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Dus ben jij duidelijk iemand die er wel zelf over na heeft gedacht en dat is toch goed. Ik kon mij op zich wel vinden in het normale vaccinatie programma en heb haar daarom op de "normale" manier laten vaccineren. Ik vind dat ieder die keuze weloverwogen moet maken en zich daarin niet moet leiden door geloof of overtuiging. Eerst alle feiten bekijken en beoordelen en daarna een keuze maken.

6. lydian

lydian Niet meer actief

Maar als beide keuzes weloverwogen gemaakt worden en dan is het wel goed, dan is de discussie toch gewoon klaar? Of denk ik nu te simpel?

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik vind de personen die het niet doen niet slecht. Wel is het mijn keuze niet dus kan je dat zien als dat ik het van hun een slechte keuze vind idd. Ook zou ik het persoonlijk beter vinden als alle kindjes geënt worden dan wel op het tijdstip dat ouders zelf prettig vinden.

Wat il ronduit slecht vind ik dat kindjes niet geënt worden omdat een ander (een geloof) dat zegt. Dan denk je dus niet zelf over het enten ma maar laat je dat aan een ander over. En dat vind ik gewoon schandalig. Je hebt als ouders ZELF de verantwoordelijkheid en moet dus zelf nadenken en niet over of het wel of niet mag van je geloof of overtuiging maar of het wel of niet goed is voor je kind.

En zolang iedereen het zelf mag weten zullen nooit alle kindjes geënt gaan worden. Dan moeten ze idd strenger worden betreft toelatingen op kdv en scholen enzo.

8. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Das ook lekker zeg, verplichten tenzij... O.h.a. kom je er pas ná de vaccinatie achter dat het medisch niet verantwoord wàs... En dan kan het te laat zijn. Je kan niet van te voren bedenken dat je kind er slecht op zal reageren enkel maar hopen dat het goed zal gaan.

(heb nog niet hele topic doorgelezen, maar moest hier even op reageren.)

9. lydian

lydian Niet meer actief

Maar je kunt zoiets toch niet gaan verplichten? Je kunt in deze wereld niet alle ziektes uitroeien.. Zelfs een koortslip kan dodelijk zijn bij een baby.. En nogmaals het is verschrikkelijk als juist jou kind overlijd echt waar ik hoop het nooit mee te maken en ik gun het ook niemand. Maar je kunt het niet voorkomen, de dood kun je niet tegen houden. En het is niet zo dat iedereen aan de mazelen overlijd. Dit jaar zijn er 3 kindjes overleden aan complicaties van de mazelen. Aan griep kun je ook overlijden en dat kun je ook niet voorkomen.

10. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Zo, alles gelezen.

Als niet inenten hersenloos kuddediergedrag is, dan is het lijdzaam en onnadenkend navolgen van de adviezen van RIVM toch ook hersenloos kuddediergedrag? Je doet maar gewoon simpel wat door RIVM of anderen van je verwacht wordt, net als, in jou ogen tenminste, de niet-inenters.
    Ik geloof er helemaal niets van dat niet-inenters dit doen zonder erover na te denken. Geloof me, in de gereformeerde gezindte zitten net zoveel gestudeerde mensen als in de rest van Nl! Er wordt echt wel over nagedacht. Maar ieder heeft het recht om er wel of geen gebruik van te maken, hoe een ander daar ook over denkt! De een doet het wel om de ene reden, de volgende doet het niet om dezelfde reden.

Mijn zus heeft afgelopen voorjaar 3 van de vier kinderen ziek gehad aan mazelen, terwijl ze wel ingeënt waren! Deze kinderen hebben ook weer andere kinderen besmet. Dus het is niet zo simpel om daar de christelijke groep de schuld te geven. Waar is de eerste mazelenpatient vandaan gekomen??? Iemand die het weet? Misschien wel opgehaald door een ingeënt kind dat met zijn ouders op vakantie ging in een land waar nog niet of nog niet zo veel ingeënt wordt tegen mazelen en die het ondanks zijn inentingen, toch overgebracht heeft naar Nederland... Je weet maar nooit, het kan. Maar daar willen we niet over nadenken waarschijnlijk, het is veel makkelijker om een groep weg te zetten als misdadigers of wat ook.

Verder vind ik het ook vreselijk erg dat dit kleine kindje zo erg ziek is! Ik hoop van ganse harte dat het op mag knappen!

En nee, ik ben niet anti-vaccineren, mijn drie grootste kindern hebben allemaal hun prikken gehad en 2 van hen krijgen volgende week hun tweede BMR Waarschijnlijk. De jongste is nog niet ingeënt, hoewel hij bijna zes maand is. Met hem beginnen we later, maar voor hem houd ik ook mijn hart vast: hij kan ook makkelijk de mazelen krijgen. Maar daar hoef ik een ander niet de schuld van te geven! Ik heb alleen maar respect voor niet-inenters: zij hebben blijkbaar zóveel vertrouwen in God dat ze hun leven compleet in Zijn handen willen leggen, zonder eigen ingrijpen! Dat is tenslotte de gedachtegang van de keuze om niet in te enten. Voor niet-gelovigen is dat blabla, maar voor gelovigen is dat een levenswijze, een keuze en een GELOOF.

11. levi3

levi3 Actief lid

3 jul 2009
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eindelijk een genuanceerde mening! Danku!
    Pfff... ben dat gezemel over wel en niet inenten zo zat. Laat iedereen in zijn waarde! De keuze van wel maar vooral niet enten wordt meestal heel weloverwogen gemaakt. Of je het leuk vindt of niet, het is een VRIJE keuze en dat zullen we met z'n alleen moeten respecteren

12. lies276

lies276 Niet meer actief

amen

Op het andere topic houd ik mezelf vreselijk in, omdat je daar niet mag discussiëren en alleen het laatste nieuws gedeeld mag worden.......begint het volgende discussietopic weer!
    Lekker weer met modder gooien!
    Op het ander topic wordt bijna niet meer gereageerd, omdat het aantal ziektegevallen nl al weken (tegen de verwachting in) daalt.
    Zodra je dat nieuws plaatst is er geen hond die reageert.
    Dat ís natuurlijk helemaal niet zo smeuïg om op te reageren.
    Zodra er echter weer iets in het nieuws komt wat in het straatje past van de mensen die (vaak klakkeloos overigens, hoezo kuddgedrag??) pro vaccineren zijn, is de beer weer los en kan er weer naar hartelust met het vingertje gewezen worden!
    Bléééh!

13. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Maar je kunt wel de kansen verkleinen, anders leefden we nog steeds onnozel in het stenen tijdperk we kunnen best wat doen met alles wat we nu weten.

14. lies276

lies276 Niet meer actief

Waarom zou iemand die gelooft niet zelf nadenken?
    Er staat volgens mij nergens in de bijbel dat je je kinderen niet in mag enten (net als dat je geen televisie mag hebben of op zondag niet naar het café mag).
    Sommige gelovigen trekken die conclusie blijkbaar uit de bijbel.
    Lijkt me juist heel goed over nagedacht.

15. Vagans

Vagans Niet meer actief

Nou sorry hoor maar er worden toch kindjes niet geënt omdat ze geloven dat god voor ze zorgt... dat is geloof ja maar niet nadenken en al helemaal niet naar de feiten kijken... want de feiten liegen niet.

En ja ook in een geloof heb je individuen... daar ben ik me heus wel van bewust en je zal mij niet horen zeggen: alle gelovige mensen!

16. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Nou, ik ben echt wel een voorstander van vaccineren maar jeetje, wat een respectloze dingen lees ik hier en in de reacties op die site.

Natuurlijk is het verschrikkelijk voor dit (en andere) kindje(s) en natuurlijk begrijp ik dat deze moeder een schuldige wil aanwijzen. Maar om dat nou zo toe te wijzen aan ouders die hun kinderen niet vaccineren vind ik schandalig!

Nogmaals ik ben een voorstander van vaccineren, maar eerlijk is eerlijk iedereen kan deze ziekte overdragen. Al zou heel NL gevaccineerd zijn dan nog heb je geen enkele garantie dat jij of je kind deze ziekte niet kan krijgen. Natuurlijk is de kans groter dat de ziekte overgedragen wordt in regio's waar niet gevaccineerd wordt maar om deze mensen dan de schuld te geven dat je kind ziek is vind ik echt belachelijk. Ik kan me best voorstellen dat je boos bent, dat zou ik misschien ook wel zijn, maar er is echt niemand die bewust wil dat een (ander) kindje ziek wordt.

17. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Voor de mama en haar gezin heel veel sterkte!

Voor mw Anoniem/Anja heb ik geen goed woord over. Zulke reacties vind ik niet normaal, maar goed.

Ieder heeft het recht wel of niet te enten. Maar feit blijft dat door niet te enten je ook bewust moet zijn van de risico's die daardoor neemt ook naar andere kindjes toe. Ik vind dat iedereen daar ook een verantwoordelijk in heeft. Wel of niet in de veronderstelling dat God beslist! Ik woon trouwens in een zeer katholiek dorp, maar kom iedereen gezellig tegen op het CB voor een vaccinatie :) wij kijken toch iets anders tegen Gods wil aan.....

18. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Zielig voor dat kindje, wens je natuurlijk niemand toe, maar ik voel me echt totaal niet schuldig hoor. Geen idee wat ze hier mee wil bereiken?

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.310
    16.707
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou ook woest zijn.
    Je moet er toch niet aan denken dat je kleine baby zo'n ziekte krijgt.
    Dat de mazelen de kop opsteken komt wel degelijk omdat je altijd nog mensen hebt die niet enten.
    Mazelen komt inderdaad ook weleens onder studenten voor maar dit zijn studenten die indertijd maar 1 vaccinatie hebben gehad en/of nooit de mazelen hebben doorgemaakt.Omdat ze op een kluitje bij elkaar zitten verspreid het zich sneller maar niet dusdanig dat je kunt spreken van een uitbraak.

Al die verwensingen eronder heb ik niet gelezen want dat vind ik echt onder niveau bah

20. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Jammer dat de kinderen altijd weer de dupe zijn door de overtuiging van hun ouders.

Deel Deze Pagina