Kinderen zijn altijd de `dupe`van de overtuiging van de ouders: Als je wel laat enten en je kind wordt dáár ernstig ziek van, is het ook de dupe. En als je als ouder je kleine kind bijv. meeneemt naar een popconcert en het vat daar kou of loopt gehoorbeschadiging op is het ook de dupe van de ouders...
Er zijn toch ook genoeg kinderen die verkouden worden ondanks de antistoffen van de moeder? En ik weet niet hoe oud de moeder is, maar niet iedereen van een bepaalde leeftijd is geënt. Mijn moeder bijv. niet. En zo oud is ze nog niet (46)
Ik juist wél! Waarom zou het kindje van de blogschrijfster meer "waard"zijn dat dan van de betreffende Anja?
Echt he, ik snap werkelijk waar niet wat je bezield dat je je kinderen niet wilt enten. Ik ga met dit soort mensen ook niet eens in discussie, zinloos in mijn ogen, en ik zou het dit soort mensen dan ook echt kwalijk nemen als mijn kind er dood aan zou gaan. Verschrikkelijk!!
Wist je dat de meest niet ingeënte kinderen niet onder de christelijke noemer vallen, maar onder de antroposofische?? Alleen wonen zij minder gecentreerd en maken dus minder deel uit van de epidemie. Dus zomaar dingen roepen en gelovigen dom noemen.. tja
Zullen we dan nu met ze allen massaal ons aan de snelheid gaan houden, zou een hoop onschuldige levens per jaar schelen....
En zo zijn er nog veel meer voorbeelden. Er zijn maar weinig mensen die nog nooit een actie hebben ondergaan die onverantwoord was of gevolgen had kunnen hebben voor andere mensen of kinderen. We moeten niet denken dat één van ons ook maar een haar beter is als een ander.
De Anja/Anoniem mag zéker haar kant van het verhaal wel belichten om de blogschrijfster te laten zien dat het erg kort door de bocht is, wat ze schrijft. (Hóe erg het ook is, laat daar geen twijfel over bestaan). Maar zodra er een tegenwoord komt op dergelijke berichten, is men slecht bezig of belachelijk etc. Terwijl we best wat meer kunnen relativeren in deze zaak. Tuurlijk komen er complicaties voor bij mazelen, maar dat kan bij élke ziekte, zelfs bij griep. Toen onze derde geboren werd waren de andere twee kinderen verkouden. Helaas kreeg de baby toen flink RS-virus. En hoe vaak hoor je dat wel niet, dat baby`s opgenomen worden door RS. Krijgen dan de kraambezoekers of familie de schuld toegeschoven, omdat ze verkouden of misschien wel grieperig (maar dat wisten ze op dat moment nog niet, maar wel besmettelijk)? Het is zó makkelijk om iemand, of een hele groep in dit geval, de zwarte piet toe te schuiven...
Soms bouwen vrouwen ook geen antistoffen op.....hoeft dus altijd niet helaas... Ik ben ook van mening dat de uitbraak onnodig is. Als genoeg mensen enten was heeldie uiuitbraak er niet geweest. En had ik mijn zoontje ook niet vervroegd hoeven laten inspuiten...
Antroposofen hebben ook een bepaalde overtuiging. En ik vind dat je met dit soort dingen niet klakeloos achteraan moet lopen maar ook voor jezelf na moet denken. Geld ook voor mensen die het voor god zouden laten of voor het vliegende spaghetti monster. .. zelf nadenken vind ik!
Ik ben ook van mening dat die uitbraak er niet hoeft te zijn als er geënt wordt. Ik kan me voorstellen dat je als ouder je kind niet laat enten omdat je kind er een heftige allergische reactie oid op krijgt, wat ik hier en daar lees. Daar kan ik inkomen. En als alleen die kinderen niet geënt zijn is er weinig aan de hand. Maar ik kan er serieus niet bij dat je je kind niet laat enten omdat dat van je geloof niet mag. Wat voor geloof je ook hebt. Dat snap ik gewoon niet. En ja daar ben ik heel eerlijk in, maar dat is mijn mening.
Al zou er iemand zijn die perfect kan uitleggen wat hem/haar bezield om niet te vaccineren, dan nóg zul je het niet begrijpen, simpelweg omdat je het niet begrijpen wílt en omdat je niet gelovig zegt te zijn in iets. Het geloof van iemand is niet zomaar een mening, maar is zijn geloof, zijn hele wezen.
Wie zonder zonde is, werpt de eerste steen.. Eigenlijk is het een wonder dat dit topic nog open is.. Hersenloze kuddedieren.. Beetje jammer hoor!!
Ik ben er nog zo één die geboren is vóór de invoering van de BMR inenting. Ik heb dus ook de mazelen gehad als peuter. Wat ik me er nog van kan herinneren is dat er eigenlijk helemaal niet zo spastisch mee omgegaan werd als tegenwoordig. De dokter kwam, en gaf aan dat ik een week binnen moest blijven. Mijn broer en zus staken de draak met mijn vlekken (want ik was bang voor mijn spiegelbeeld toen). En dat was dat. Ik werd in elk geval niet behandeld alsof ik potentieel op mijn sterfbed lag... Men zag kinderziektes toen meer als een noodzakelijk kwaad dan iets om avonden vol haat op een internetforum gal te spuwen... Oh, en ik heb mijn ouders/buren/huisarts/de regering/de biblebelt ook nooit iets kwalijk genomen. Ik was allang blij dat ik de prik niet meer hoefde toen hij uiteindelijk wél werd ingevoerd...