Lieve ouders van niet ingeënte kindjes

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Partyrocker, 5 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Kinderen zijn altijd de `dupe`van de overtuiging van de ouders: Als je wel laat enten en je kind wordt dáár ernstig ziek van, is het ook de dupe. En als je als ouder je kleine kind bijv. meeneemt naar een popconcert en het vat daar kou of loopt gehoorbeschadiging op is het ook de dupe van de ouders...

2. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    Ik vraag mij vooral af of de moeder geen antistoffen heeft doorgegeven aan het kindje?

3. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Er zijn toch ook genoeg kinderen die verkouden worden ondanks de antistoffen van de moeder?
    En ik weet niet hoe oud de moeder is, maar niet iedereen van een bepaalde leeftijd is geënt.
    Mijn moeder bijv. niet. En zo oud is ze nog niet (46)

4. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige

Amen.
    Waar is het respect voor elkaar gebleven.

5. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik juist wél!
    Waarom zou het kindje van de blogschrijfster meer "waard"zijn dat dan van de betreffende Anja?

6. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Echt he, ik snap werkelijk waar niet wat je bezield dat je je kinderen niet wilt enten. Ik ga met dit soort mensen ook niet eens in discussie, zinloos in mijn ogen, en ik zou het dit soort mensen dan ook echt kwalijk nemen als mijn kind er dood aan zou gaan.

Verschrikkelijk!!

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.097
    2.246
    113
    Brabant
    Wist je dat de meest niet ingeënte kinderen niet onder de christelijke noemer vallen, maar onder de antroposofische?? Alleen wonen zij minder gecentreerd en maken dus minder deel uit van de epidemie.

Dus zomaar dingen roepen en gelovigen dom noemen.. tja:(

8. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Heeeeel erg dit.. :(

9. lydian

lydian Niet meer actief

Zullen we dan nu met ze allen massaal ons aan de snelheid gaan houden, zou een hoop onschuldige levens per jaar schelen....

10. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Klopt inderdaad maar het is zo makkelijk om te wijzen met het vingertje naar de gelovige groep.

11. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    En zo zijn er nog veel meer voorbeelden. Er zijn maar weinig mensen die nog nooit een actie hebben ondergaan die onverantwoord was of gevolgen had kunnen hebben voor andere mensen of kinderen.

We moeten niet denken dat één van ons ook maar een haar beter is als een ander.

12. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    De Anja/Anoniem mag zéker haar kant van het verhaal wel belichten om de blogschrijfster te laten zien dat het erg kort door de bocht is, wat ze schrijft. (Hóe erg het ook is, laat daar geen twijfel over bestaan). Maar zodra er een tegenwoord komt op dergelijke berichten, is men slecht bezig of belachelijk etc. Terwijl we best wat meer kunnen relativeren in deze zaak. Tuurlijk komen er complicaties voor bij mazelen, maar dat kan bij élke ziekte, zelfs bij griep.
    Toen onze derde geboren werd waren de andere twee kinderen verkouden. Helaas kreeg de baby toen flink RS-virus. En hoe vaak hoor je dat wel niet, dat baby`s opgenomen worden door RS. Krijgen dan de kraambezoekers of familie de schuld toegeschoven, omdat ze verkouden of misschien wel grieperig (maar dat wisten ze op dat moment nog niet, maar wel besmettelijk)? Het is zó makkelijk om iemand, of een hele groep in dit geval, de zwarte piet toe te schuiven...

13. linde90

linde90 Niet meer actief

Soms bouwen vrouwen ook geen antistoffen op.....hoeft dus altijd niet helaas...

Ik ben ook van mening dat de uitbraak onnodig is. Als genoeg mensen enten was heeldie uiuitbraak er niet geweest.
    En had ik mijn zoontje ook niet vervroegd hoeven laten inspuiten...:(

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

Antroposofen hebben ook een bepaalde overtuiging. En ik vind dat je met dit soort dingen niet klakeloos achteraan moet lopen maar ook voor jezelf na moet denken. Geld ook voor mensen die het voor god zouden laten of voor het vliegende spaghetti monster. .. zelf nadenken vind ik!

15. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik ben ook van mening dat die uitbraak er niet hoeft te zijn als er geënt wordt.

Ik kan me voorstellen dat je als ouder je kind niet laat enten omdat je kind er een heftige allergische reactie oid op krijgt, wat ik hier en daar lees. Daar kan ik inkomen. En als alleen die kinderen niet geënt zijn is er weinig aan de hand.

Maar ik kan er serieus niet bij dat je je kind niet laat enten omdat dat van je geloof niet mag. Wat voor geloof je ook hebt. Dat snap ik gewoon niet. En ja daar ben ik heel eerlijk in, maar dat is mijn mening.

16. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Al zou er iemand zijn die perfect kan uitleggen wat hem/haar bezield om niet te vaccineren, dan nóg zul je het niet begrijpen, simpelweg omdat je het niet begrijpen wílt en omdat je niet gelovig zegt te zijn in iets. Het geloof van iemand is niet zomaar een mening, maar is zijn geloof, zijn hele wezen.

17. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Wie zonder zonde is, werpt de eerste steen..

Eigenlijk is het een wonder dat dit topic nog open is.. Hersenloze kuddedieren.. Beetje jammer hoor!!

18. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Laat mijn kind toevallig nu mijn hele wezen zijn...

19. lies276

lies276 Niet meer actief

Het 1 hoeft het ander niet uit te sluiten

20. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

#100 Coquelicot, 6 sep 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 sep 2013
    Ik ben er nog zo één die geboren is vóór de invoering van de BMR inenting. Ik heb dus ook de mazelen gehad als peuter. Wat ik me er nog van kan herinneren is dat er eigenlijk helemaal niet zo spastisch mee omgegaan werd als tegenwoordig. De dokter kwam, en gaf aan dat ik een week binnen moest blijven. Mijn broer en zus staken de draak met mijn vlekken (want ik was bang voor mijn spiegelbeeld toen). En dat was dat. Ik werd in elk geval niet behandeld alsof ik potentieel op mijn sterfbed lag... Men zag kinderziektes toen meer als een noodzakelijk kwaad dan iets om avonden vol haat op een internetforum gal te spuwen...
    Oh, en ik heb mijn ouders/buren/huisarts/de regering/de biblebelt ook nooit iets kwalijk genomen. Ik was allang blij dat ik de prik niet meer hoefde toen hij uiteindelijk wél werd ingevoerd... ;)

Deel Deze Pagina