Lieve ouders van niet ingeënte kindjes

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Partyrocker, 5 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

En als ik zo vrij mag zijn een ongezouten mening neer te zetten: ik vind het stukje waar in de OP naar wordt gelinkt behoorlijk doorspekt van emotief gewauwel. De 'ernstige symptomen' die beschreven worden klinken nauwelijks ernstiger dan een zware griep. En om eerlijk te zijn: als de kans aanwezig zou zijn dat mijn zoontje 'misschien wel dood gaat' zoals 'mamaliefjes' al tranen terugdringend aan haar zoontje moet melden, zou mijn eerste prioriteit niet het schrijven van mijn blog zijn, maar er te zijn voor mijn zoontje...

2. Papaver

Papaver Niet meer actief

Ben het met je eens. Komt op mij over als stemmingmakerij

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.310
    16.707
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik twijfel ook een beetje aan de waarheid van dit verhaal.
    De incubatie tijd van mazelen is 8-14 dagen.
    Dit zou betekenen dat het kind direct na de geboorte al is besmet.
    Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
    Volgens mij is het alleen maar sensatie en stennismakerij.

4. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    +1, :(

5. lies276

lies276 Niet meer actief

Precies wat ik ook dacht, maar durfde het bijna niet te zeggen om niet de hele meute over me heen te krijgen.
    Het was tenslotte weer even rustig rondom het hele mazelengebeuren.
    Het aantal ziektegevallen daalt al een aantal weken.
    Het werd weer even tijd om de hetze tegen niet/ gedeeltelijke enters aan te wakkeren door er even een schokkend bericht tegenaan te gooien
    Aangezien er nog steeds geen dode ( gelukkig!) gevallen is.

6. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Zelfs al zou dit verhaal niet waar zijn, een pasgeboren kindje van 2 a 3 weken kan helaas wel de mazelen krijgen door besmetting via niet ingente kinderen. De afweerstoffen die je meekrijgt van je moeder (via borstvoeding en overdracht vanuit de baarmoeder) bieden wel wat bescherming, maar tegen virussen als de mazelen delft dit afweersysteem toch al snel het onderspit. Verhalen zoals deze zullen dus ongetwijfeld af en toe de bittere realiteit zijn. Zij het niet met een baby die één week ouder is ;). Ik vind het diep triest. :(

7. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.039
    3.864
    113
    Vrouw
    Thuis
    Zo onwaarschijnlijk is dat echt niet.

Misschien is de baby opgenomen geweest op de neonatologie de nacht na de geboorte.

De hygiene toen mijn zoon er lag was niet zoals ik die gewild had:
    - Vreemden konden direct ongevraagd doorlopen naar de pasgeborenen.
    - Verzorgingsartikelen als badcapes en speentjes werden door de verpleging voor de baby's door elkaar heen gebruikt.
    - Ouders mogen de nacht niet doorbrengen naast hun pasgeborene als deze op de neonatologie ligt en kunnen dus niets controleren.

Zat kansen voor het brusje van een andere pasgeborene op dezelfde kamer dus om zijn of haar besmette snotneus in de wieg te steken.

8. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Geheel mee eens!

9. rums

rums Niet meer actief

Helemaal mee eens.

Moet eerlijk zeggen dat de blog mij weinig doet.
    Vind het iets te... Is dit uberhaupt gecontroleerd op echtheid?
    En ja, ik heb zelf een kindje... en ik zou het ook erg vinden als mijn zoontje ziek zou worden. Maar om dan maar simpel naar een ander te wijzen. Tjah... That's life!

Wat is het volgende? Lieve papa's in auto's...

10. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

helemaal mee eens Partyrocker. Een geloof is iemand zijn hele wezen.. Wow dan ben je echt van de pot gerukt!

Ik snap dat die Anja verdriet heeft maar ik mag er vanuit gaan dat dit niet bij elke enting zal gebeuren. Ik vind het dus gewoon asociaal als men een kind niet laat enten en zo anderen besmet. Ik heb dan geen kind maar mocht ik dat wel hebben en het krijgt de mazelen doordat mensen hun kind niet hebben geënt,ik zou woedend zijn.

11. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    wauw precies hoe is het ook zie.

12. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Krijg en beetje Mexicaanse griep deja vu gevoel :S

13. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Dit..

En daarbij zorgt een vaccin alleen voor een reactie op het (onderontwikkeld) immuum systeem.

14. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Omdat jij daar als goed gelovige van media hardstikke hard voor valt.. Hier in de UK is er geen biblebelt of iets dergelijks en is er ook een 'mazelen uitbraak'

Wat meer het geval kan zijn is dat er een lading vaccines opgeborgen ligt en dat moet op of niet weten wij veel..

Maar de media wordt enorm geil van dit soort horror verhalen, zoals gewoonlijk..

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Tuurlijk.

16. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
  17. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Maar in dit onderzoek wordt er geen vergelijking gemaakt tussen gevaccineerde - niet-gevaccineerde kinderen... Het is een vergelijking van niet gevaccineerde kinderen met de rest vd bevolking (general population) waar dus ook niet-vaccineerde mensen tussen kunnen zitten :(

18. lies276

lies276 Niet meer actief

Je kunt er lacherig of belachelijk over doen.
    Ik ken in mijn directe omgeving drie gevallen waarbij heftige complicaties zijn ontstaan (1 kindje overleden binnen 24 uur na vaccinatie) direct na de vaccinaties.
    Dit moet gemeld en geregistreerd worden.
    Echter zijn in de statistieken deze gevallen nergens terug te vinden.
    Vind je het gek dat ik dan toch wat achterdochtig wordt?!
    Ik ben helemaal niet zo van de complottheorieën, maar weet zeker dat er informatie wordt achtergehouden en dat de media een grote rol speelt in het geheel.

19. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ik zat al op je te wachten. Muahahaha :D

20. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    ik ga verder niet in op het wel/niet vaccineren verhaal. Ieder moet dit voor zichzelf weten.

Maar mijn god, wat een reacties onder dat blog!
    vooral die ene die zegt: "Je hebt zeker nog geen kinderen, Als je ze ooit krijgt wens ik je hetzelfde toe als wat ik heb meegemaakt."

Wat een stelletje puberale kleuters! :$

Deel Deze Pagina