Hey meiden, Na ons gesteggel met een bepaalde firma die onze vloer gesloopt heeft moeten wij dus op zoek naar een andere vloer. Nu waren wij aan het kijken voor PVC maar dan moet mijn hele kurk vloer eruit gesloopt worden en dat is echt een duur grapje! Nu zijn wij dus op zoek naar een beter alternatief. De eisen waar het aan moet voldoen zijn: * krasbestendig * slijtvast * waterbestendig Wij hebben 3 katten (waarvan 2 soms incontinent) en 2 kinderen die gek zijn op spelen met autootjes. Dus wie weet de ultieme vloer voor ons!
En kan je niks over je kurkenvloer heen leggen? Dat je de gaten opvult met een of andere vuller. En het zo egaliseert en dan iets anders er overheen legt? Zeil is denk ik toch het goedkoopste. Dat zou er ook overheen kunnen toch?
Doordat onze vloer behoorlijk gehavend is zal deze er bij bijvoorbeeld PVC helemaal uit moeten gebrand (?) worden en dan de vloer egaal gemaakt worden en daarna dus de nieuwe vloer. Wat ik hoorde van de man die novilon legt mag het wel gewoon over onze huidige vloer dus dat is qua kosten ongeveer 1800 euro goedkoper!
Novilon inderdaad. Dat bedoel ik met zeil Zo heet dat hier in de volksmond. Ik heb het een aantal keren ook gezien in een woonkamer en dan met laminaatlook. Ziet er echt prima uit. Amper van echt te onderscheiden. Je kunt het zelfs met reliëf kopen. Moet je wel even goed over nadenken of je dat wil gezien vuil wat er in gaat zitten. Wat betaald jullie eigen verzekering? Daar kan je het ook misschien wat van laten afhangen, wat je er in legt voor vloer.
Ja dat weten we dus niet. We hebben een vloer die god mag weten hoe oud hij is. En zeer waarschijnlijk krijgen we niets terug omdat de vloer gewoon niets meer waard is. Nu was onze droom altijd marmoleum neerleggen. Strak, geen krassen, waterbestendig etc maar dat gaat zo in de papieren lopen en daar wilden we eigenlijk voor gaan sparen. Nu moeten we eigenlijk alles stel op sprong doen omdat die kurk vloer verpest is en daar hebben we het beide wel moeilijk mee juist omdat we wilden gaan voor een duurzame vloer waarvan we hopelijk jaren plezier zouden hebben.
ik heb hier in het hele huis novilon liggen. voordeel: makkelijk schoon te maken. ik haal er een paar keer per week de stoomreiniger overheen en klaar. ik heb laminaat look met lichte relief. maar zou ik het nog een keer nemen? nee, absoluut niet. iig niet voor de woonkamer. op de slaapkamers ligt een goedkopere versie en beneden de duurdere/dikkere die voor zwaar gebruik zou zijn. het ligt er nu 7 jaar en ik denk dat er wel 40 putjes in zitten. gaatjes van de kattennagels toen die een keer een spurt namen, krasjes van de hond die een keer afremde, iets wat op de grond valt en voila, een deuk erin. en dan hebben ze zo genaamd 15 jaar garantie. niet dus. daar hebben ze echte strikte regels in. vloer moet geheel egaal zijn, niet met schoenen in huis, putjes door vallende spullen? pech gehad. een keer de bank verschoven. er zat gewoon een scheur in. zo stevig is het dus niet....
En als je nu iets goedkoops neerlegt, zodat je door kunt sparen voor de dure vloer die je echt graag zou willen? Wij hebben een tijdelijke woonkamer (kan best zijn dat we hem 10 jaar hebben, maar het is de bedoeling om de boel nog een keer te verbouwen zo snel als we genoeg geld hebben gespaard, dan komt hij op een andere plek). Ik heb bij Karwei laminaat gehaald, voor nog geen 10 euro per vierkante meter. Ondervloer lag er al, dat scheelt wel qua kosten. Hij is vast niet zo stevig als duurder laminaat en als parket, maar voor de komende jaren is het prima. Uiteindelijk wil ik toch een echte houten vloer, liefst visgraat, en dat is duur, dus komt er pas als de woonkamer op de goede plek zit en nooit meer veranderd zal worden (bij wijze van )