Heb zoveel twijfels over mn huwelijk en ik ben nu 22 weken zwanger en ik wil t liefst van mn man af. Ik weet niet of het de hormonen zijn, maar ik voel mij niet echt begrepen door hem. Ik vind dat je in een zwangerschap extra aandacht moet krijgen van je partner, zeker omdat ik net hiervoor een MK heb gehad. Ik voelde mij toen ook best in de steek gelaten door mijn ouders en ook beetje door hem. De dag van de curettage zat ik alleen op de bank, ouders hadden betere dingen te doen en meneer moest naar zijn ouders(zegt ie) om daar iets te doen. Het zit mij dwars en nu ik wel een gezond kindje draag komt alles naar boven. Er komt ook nog eens bij kijken dat ik hem een aantal weken geleden hoorde praten met een vrouw(OM 1.00) en het was best laat in de avond. Ik was toen 13 weken zwanger en hij belde mij op en was vergeten op te hangen, hij kon niet zeggen wie het was en hij zou gewoon in een restaurantje gezeten hebben, ik kon ook niks horen alleen dat hij aan t praten was (ik weet 100 procent dat hij liegt). Ik was de weken ervoor wel een rot gevoel en ik vond dat hij wel laat thuis kwam in de weekenden...Kortom ik ben mijn man zat en wij zijn nu al 6 jaar samen en 1 jaar getrouwd. Weet het niet meer.....Voel me zo rot ten opzichte van mijn kindje en daarom doe ik alsof er niks is, maar mijn gedachten zijn soms zo ver en ik ben dan van alles aan t doen maar zonder hem. Als ik er niet teveel over nadenk dan kan ik prima met hem leven, maar dan moet ik wel mijn best doen. Ik ben een ras echte schorpioen en ik zal ook niet rusten voordat mijn wraak is genomen, maar ik kan geen kant op. Ik heb alleen vermoedens en geen bewijs, maar wel een aanwijzing. Ik loop met een dikke buik en ik zit onder de hormonen. Mijn vriendin zegt dat ik aan mijn kind moet denken en dat ik toch niet zal weten hoe en wat. Bedoel hij belde per ongeluk en was met iemand anders, maar ik zat er niet bij en ik weet niet hoe en wat. Ik had wel een heel sterk vermoeden dat hij vreemdging, of dat er iets was. Ik was alleen bezig met mezelf en niet meer met hem.. was zo verdrietig om mijn miskraam en ik stortte mij volledig op lijnen en was in mezelf gekeerd. Ik wil mijn baby die wel in mama wil blijven zitten, niet zonder papa laten opgroeien en daarom wil ik wel alles op zij zetten, maar ik kan het niet. Ik wil hem terug pakken... Toch houd ik mij gedeisd, wat kan je doen als je 5.5 maand zwanger bent en geen bewijzen hebt. Hij is wel veranderd nadat ik hem heb geconfronteerd met wat ik hoorde en ik was zo boos dat ik het hele huis kort en klein heb geslagen, (tv stuk). We zijn weken verder en ik heb het een beetje genegeerd na een flinke ruzie en hij bleef en blijft ontkennen uiteraard. Ik ging bijna aan onderdoor en ik wilde mijn baby niet kwijt dus ik heb er niet meer over gepraat met hem. Wij praten niet meer over onze ruzie. Hebben jullie advies. Schorpioentje Nadina.
Hey Nadina ik weet niet zo goed wat te zeggen, maar het lijkt me echt een rot situatie waarin je zit, vooral nu dat je zwanger bent! Je verwacht wat meer steun van je omgeving en vooral je man, dat is heel goed te begrijpen! Maar mannen weten meestal niet hoe het is en hoe het voelt. Ik vraag me af of jullie wel goed over de miskraam hebben gepraat en nu ook, zeg je weleens tegen hem hoe jij je écht voelt? Ik denk dat je zo elkaar beter begrijpt. Ook zeggen wat je van hem verwacht. Dan weet hij waar ie aan toe is. En het moet niet alleen van jouw kant (1kant) komen, maar ja ik denk het moet toch ergens goed beginnen om je relatie weer goed te laten lopen. Ik weet natuurlijk niet waarom hij soms erg laat thuis is? Ik zou hem daar echt mee confronteren. Ik bedoel jullie allebei krijgen een kindje en dat is een grote verantwoordelijkheid! Ik hoop dat je hier wat aan hebt...
Thanks, ja dat laat komen is helemaal weg nu en ik merk wel dat hij behoorlijk was geschrokken van het feit dat ik heel kwaad werd toen ik hem confronteerde met wat ik aan de lijn hoorde en vooral dat ik het niet vertrouw. Ik heb minder het gevoel dat er iets is na de laatste confrontatie. Ik probeer zo min mogelijk na te denken over bepaalde dingen en ik weet dat mannen ook anders omgaan met een MK. Hij had er ook verdriet van maar kon dat niet met mij delen en ik ben letter en figuurlijk kapot gegaan en ik had het gevoel dat ik er alleen voor stond. Wat betreft dat ik aan hem twijfel dat ik wel heel erg zo en ik zie het wel. Ik ga hem nu veel uit de weg en wil eigenlijk niet zoveel met hem doen. Na de bevalling is er misschien een kans dat het goed komt, of niet. Ik ken mezelf, qua ontrouw dat accepteer ik nooit en ik hoop dat ik het kan loslaten en misschien hem toch ga geloven dat er die avond niks was. Ik ben bang dat ik hem terug ga pakken door t zelfde te doen en daarmee mezelf schaadt en mijn kind. Ergens weet ik dat, dat nooit een oplossing kan zijn voor het probleem, maar in het verleden was ik namelijk wel zo.. Het mooiste is dat de baby centraal staat en ik voel mij zo schuldig dat wij al zo moeten beginnen met onze kleine. Een boze moeder en een vader die wellicht de deur uit zal gaan zetten. Tijd zal het leren.....Voor de buiten wereld speel ik mooi weer, wij hebben net een hele dure bruiloft gehad en gaan op vakantie en niemand weet iets, behalve mijn vriendin en ze zegt ook dat ik rustig aan moet doen. Bedankt voor je reactie, X
Hoi Nadina, Aller eerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Zwaar dat je een miskraam heb gehad en je je niet begrepen voelt door je man en familie juist dan heb je dat heel erg nodig. Hier ook een ras echte Schorpioen. Ik begrijp je wraak gevoelens en je ontrouw gevoelens. Schorpioenen zijn altijd al wantrouwig en als ze ook maar een klein ding bespeuren laten ze niet los tot iets hun het tegendeel bewijst of juist gelijk geeft aan het gevoel wat ze hadden. In dit geval is me enige advies: Zeg tegen je man dat door zijn gedrag je gevoel afneemt. Dit is heel belangrijk vooral bij een ras echte Schorpioen want als jouw gevoel eenmaal afneemt dan is het moeilijk dat terug te krijgen (I know). Schorpioenen vinden het meestal moeilijk hun echte diepe gevoelens te vertellen en kroppen het op totdat de bom ontploft en dan exploderen ze. Daarom is het juist omdat jullie getrouwd zijn en nu een kindje krijgen beter als je toch wel je ware diepe gevoelens verteld aan hem (hoe moeilijk dat ook is). Wij schorpioenen zijn wel altijd eerlijk no matter what, dus bij deze zeg wat je denkt zonder na te denken wat je zegt (doe ik tenminste wel altijd en dat helpt enorm). Want zo spreek je de waarheid en vertel je wat je echt denkt en voelt. Heel veel succes hoop dat ik een klein beetje je heb kunnen helpen en vergeet niet te genieten van je zwangerschap laat niemand dat van je afnemen!
Eh sorry hoor... maar houdt dat van die schorpioenen even achterwege. De grootste bullshit die je er maar erbij kan verzinnen. Ben ook schorpioen... zeggen ze dan, heb er niets mee, maar kan me totaal niet in dit beeld vinden. Waarschijnlijk heel veel anderen wel, die dan weer geen schorpioen zijn. Dus kom op, houdt het bij dat je zo van karakter bent. oké on topic... ik snap wel dat je allerlei twijfels nu hebt. Lijkt mij niets om daar rest van zwangerschap mee te blijven lopen dus zou toch binnenkort het gesprek met hem aangaan en hem zeggen wat je dwars zit en waarom. Elkaar uit de weggaan is soms voor tijdje goed maar niet te lang. Als je al je frustraties hebt uitgesproken en weet hoe hij reageert weet je ook beter hoe je verder moet.
Nadina hoe gaat het nu? Het is goed dat hij niet meer zo laat thuiskomt, gelukkig maar. En ik moet zeggen, heb zelf in november ook een miskraam gehad en mijn vriend heeft er ook idd niks over gezegd.. Ik werd daar ook nogal onzeker van en heb het écht uit hem moeten trekken! Maar hij vertelde dan wel uiteindelijk dat ie erom heeft zitten huilen etc. Alleen ja mannen houden het waarschijnlijk meer voor zichzelf. En ik weet hoe lastig het is, want je voelt je dan echt helemaal alleen, doordat je het met niemand eigenlijk kan bespreken. Was ook echt een rot tijd, maar ja heb wel elke dag gezegd hoe ik me voelde tegen mijn vriend, ook al leek het net of het hem niets deed, je zegt het toch, dan later blijkt dat het hem toch erg veel heeft gedaan. Heb er nog lange tijde veel verdriet van gehad, maar nu ben ikzelf ook 21 weken zwanger en nu is de angst en het verdriet toch wel over. Als ik zou denken dat mijn vriend vreemd zou gaan, zou ik hem echt terugpakken op zijn gevoel, gewoon vertellen wat ik precies op dat moment voel en van hem denk! Als ie van je houdt doet dat echt wel pijn. En dat terugpakken, tjah ... Lijkt me voor jezelf nou ook niet echt een pretje... En ik geloof ook niet dat je daar nog aan kan denken als je eenmaal je kindje hebt. Ik vind het echt rot voor je! En wens je toch ff veel sterkte!
Vervelende situatie maar ik herken het wel een beetje. De allereerste zwangerschap was ook een mk, al wel vroeg met 6 weken. Toch was ik daar ook heel verdrietig van, maar mijn man begreep dat ook niet zo... kreeg zelfs van hem de reactie 'dan is het niet goed geweest en ben ik blij dat het afgestoten is van je lichaam'. Ik was eigenlijk ook zo geirriteerd op hem, maarja het feit is wel zo dat mannen er heel anders mee omgaan en vooral bij een vroege mk want ja je ziet nog niks, ze hebben zelf nog niks van het kindje meegekregen dan alleen 2 streepjes op een test... zelfs nog geen echo gezien. Later kon ik hem daarin ook wel begrijpen maar het was fijn geweest als hij op dat moment mijn gevoelens kon begrijpen. We zijn ondertussen toch verder gegaan voor een nieuwe zwangerschap..... 3 maanden later was ik weer zwanger. Tijdens deze zwangerschap besloten we om te trouwen.... vrienden regelden een vrijgezellenfeest, maarja ik was op dat moment 20 weken zwanger dus dan ben je wel beperkt, heb overigens wel een hele gezellige vrijgezellenfeest gehad hoor... maar de vrienden van manlief hebben hem meegenomen naar een striptent... Ik was daarna zoooo kwaad en ik wilde zelfs onze bruiloft afzeggen want hoe kan hij in een striptent gaan zitten terwijl ik zwanger ben!! Ik was zo woest en wij hebben ongeveer 2 weken ruzie gehad en een crisis in onze relatie... en ik ben ook altijd zo van het terug pakken geweest, maar hij vond het zelf ook niet leuk en voelde zich opgelaten etc daar maar zijn vrienden hadden zoveel geld daarvoor betaald waardoor hij geen nee kon zeggen, vond ik bullshit. Dus ik pak jou nog wel terug als ik ben bevallen zei ik.... en dat was ik ook echt van plan. Achteraf gezien zijn het ook de hormonen geweest denk ik, van mijn heftige reactie.... je bekijkt dingen dan toch gewoon heel anders. Nadat ik was bevallen van ons zoontje waren ook mijn wraak gevoelens compleet verdwenen en ik vond het helemaal niet meer boeiend dat hij naar een striptent was gegaan... Ik stond er dus ineens zo anders tegenover. Toen had ik dus meer zoiets van ja duuhh snap ik dat zij dat geregeld hebben want dat hoort juist bij een vrijgezellenfeest voor mannen... Dus meid... ik denk dat een hoop gedachtes die je nu hebt ook door de hormonen worden veroorzaakt en je straks na je bevalling er nog maar eens over na moet denken en blijft het gevoel dan nog steeds dan kun je altijd nog samen met hem hierover een gesprek aan gaan.
volgens mij heb je heel veel last van hormonen. Je schrijft zelf dat je je hebt teruggetrokken met je verdriet en een tv stuk slaan klinkt mij erg heftig in de oren. Je hebt nu iets in je hoofd en dat is er volgens mij niet meer uit te krijgen. Je bent er van overtuigd dat hij vreemd gaat en je staat niet meer open voor iets anders. Kun je niet een derde erbij betrekken om eens goed in gesprek met elkaar te gaan. Want hij is misschien niet goed bezig maar jij ook niet.
Even dat laatste stukje.. Klinkt alsof jullie elkaar kwijt zijn geraakt ergens.. En elkaar terug vinden lukt alleen als jullie dat allebei willen. Dan zou ik investeren in dingen samen doen, gezellig avondje op de bank, veel praten. Als je eenmaal het begin van het praten te pakken hebt, dan kom je vaak wel verder. En begin dan niet in verwijten of beschuldigingen, maar in wat je voor elkaar voelt, positieve dingen, dingen waarvan je hoopt dat ze beter kunnen. etc.. Gooi er een positieve blik tegenaan. Dan heb je de beste kans dat je elkaar terugvind. Op een andere manier groei je alleen maar meer uit elkaar.. (zoals bij vrienden gebeurde. Die ouders zijn nu goede vrienden, maar er wordt weleens gebaald van het mooie dat ze kwijt geraakt zijn en niet terug krijgen. En de kinderen reizen maar heen en weer tussen hen)
Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb er veel aan! Ik heb wel last van hormonen gehad... En ik moet mn wraak plannetje echt vergeten en aan de toekomst en baby denken... Ik wens alle dames die het moeilijk hebben veel succes. Nogmaals alle dames thanks, ook de dames die niet helemaal met mij eens waren, alsnog bedankt voor jullie feedback. Ik ga mij nu ook richten op mn gezondheid, ben ook best ziek (rugpijnen etc).
Heftig meid! Ik denk dat je man echt niet wilde gaan maar de druk kreeg en ik vind je opmerking grappig haha w8 maar tot na de bevalling, ik deed dat ook.Ook in mn whats app status; REVENGE.. Bedankt voor je advies.