Hoe snel kan LH op en aflopen rondom eisprong?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by HeyHey, Apr 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. HeyHey

HeyHey Lid

Nov 5, 2013
    78
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi dames,

Ik heb even een vraag, ik zit in de eerste cyclus na mijn miskraam en heb dus geen idee hoe mijn cyclus is.
    Nu had ik vorige week zaterdag een lichte ovulatietest, dus ik dacht ohh mijn ovulatie komt er nog niet aan.. (Ik test af en toe eens om te kijken of er LH veranderde want ik had ook heel lang een Omo witte ovulatietest wat ik nooit eerder had, dus vandaar)
    Maar nu had ik afgelopen maandag echt súper zin ineens... Mijn vriend zei dat ik die dag en dag ervoor ook straalde, En ook had ik slijm waarmee je draden kon trekken maar niet zo lang als 7 cm wat je wel eens leest,
    Nu vraag ik me af, kan ik dan toch mijn ovulatie hebben gehad?
    Ik kon pas weer de dinsdag laat testen en toen was de ovulatietest nog/weer wat lichter..

Kan een ovulatietest zo snel op en aflopen? Dus zaterdag licht! maandag eisprong! dinsdag avond laat weer licht? Of zou het toch niet geweest zijn?

Mijn symptomen waren er namelijk wel naar maar ben nu dus even in de war, ben gewoon benieuwd .

Dankjewel!

2. duqi

duqi Bekend lid

Sep 7, 2011
    508
    1
    0
    mijn dochters
    noorden
    Na mijn eiersprong worden de dag erna lichter. Dus snel

3. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Een lh-piek heeft een begin tot einde van ongeveer 36 uur. Aan het einde van je piek springt je ei. Het prille begin en einde van de piek is niet te meten met de ovulatietest (met bloedtest wel), dus in de praktijk zal een ovulatietest meestal korter positief zijn dan die 36 uur.

4. HeyHey

HeyHey Lid

Nov 5, 2013
    78
    0
    0
    Noord-Holland
    Oké dus dan zou het in principe ook gewoon kunnen omdat ik toen niet getest heb,
    Fijn dat jullie reageren!

5. marietje85

marietje85 Bekend lid

Aug 2, 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb een tijdje ovulatietesten gebruikt en teste dan 2 keer per dag. Regelmatig had ik dan meer 1 test die er echt uitsprong. Met 1 keer testen per dag heb ik het dan al gemist. Meestal had ik de dag erna mijn eisprong.
    Het kan dus heel goed dat je maandag je eisprong hebt gehad.

6. HeyHey

HeyHey Lid

Nov 5, 2013
    78
    0
    0
    Noord-Holland
    Dankjewel voor je reactie!!

7. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

Apr 27, 2008
    1,561
    1
    0
    Volgens de gynaecoloog die ik pas bezocht kan je met 1 keer testen op een dag je eisprong missen. De piek dus zal maar zeggen. Heb dus maar weer een paar voordeelpakketten ovulatietesten aangeschaft...

Share This Page