Vriend meteen weer werken na kraamverlof, wie had dit ook?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Mikki77, 20 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Eind januari ga ik bevallen van mijn eerste kind. Nu is het helaas zo, dat mijn vriend in die periode geen vrij kan krijgen van zijn werk, op het gewone kraamverlof van 2 dagen na, maar dat stelt niks voor natuurlijk.
    Ik maak me onwijs zorgen dat ik het allemaal niet ga trekken overdag, als hij er niet is om te helpen. Mijn schoonmoeder komt me wel helpen, en ik heb natuurlijk kraamzorg, maar ik heb liever dat mijn mannetje er gewoon ook bij is. Bovendien is het voor hem ook klote, want hij wil ook graag thuis zijn, en hij zal ook moe zijn door de gebroken nachten.

Wie heeft ook meegemaakt dat haar man/vriend na de bevalling meteen weer moest werken, en hoe heb je de kraamtijd daardoor ervaren?

2. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Hier nog zo een. De eerste week lagen ik en beebje nog in het ziekenhuis, daardoor kregen we thuis ook bijna geen kraamzorg meer (2x4 uurtjes). Kwam op een maandag thuis met beebje van 9 dagen en stond er dus meteen een hele week alleen voor. Ik zag daar erg tegenop. Mijn moeder is een paar middagen gekomen, maar het is allemaal prima gelukt hoor. Kraamzorg/ziekenhuis leert je alles wat je moet weten. En w.b. de gebroken nachten, zolang ik verlof heb, hoeft mijn man er `s nachts echt niet uit, dus dat viel mee voor hem.
    Neemt niet weg dat ik het veel fijner, leuker en gezelliger had gevonden om alles samen met mijn mannetje uit te vogelen en te genieten. En voor hem ook, hij had niet veel tijd om met beebje te knuffelen. Als het had gekund, hadden we het zeker anders gedaan.

Succes! Je kunt het wel.

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Mijn moeder is hier nu nog (geen kraamzorg in Duitsland) en mijn man moet vanwege de drukte op zijn werk gewoon werken. Ik vind het eigenlijk geen probleem. Mijn moeder slaapt tijdelijk bij mij in bed (kind slaapt op onze kamer) en mijn man op de bank. En als mijn moeder weer weg is, dan komt manlief weer bij mij in bed.

4. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Mijn vriend heeft 2 dagen gewerkt na zijn verlofdagen (zat gelukkig nog een weekend tussen) maar toen was hij vrij.
    Zelfs die 2 dagen dat hij er niet was in de kraamweek vond ik niet cool, ookal was mijn meoder er ook de hele dag.

5. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Wij hadden het expres zo geregeld dat mijn vriend moest werken toen de kraamverzorgster er was. Na die periode heeft hij 2 weken vrij gehad. In die periode ging dat prima. Toen hij daarna weer aan het werk moest, werd het wel heel zwaar, omdat Hugo heel veel heeft gehuild. Dit heeft 2,5 maand geduurd, dus ik was helemaal op op een gegeven moment.

Je weet toch niet hoe het allemaal komt. Misschien is in jullie situatie ook wel heel prettig als jouw vriend vrij kan krijgen als de baby 1 of 2 maanden oud is. En je denkt nu misschien dat je het allemaal niet trekt, maar als de kleine eenmaal geboren is, kun je meer dan je denkt hoor!

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    mijn man is ook iets van 2-3 dagen vrij geweest (2 dagen werk, rest weekend) maareh was blij dat ie weer even kon gaan werken, lekker alles op mijn tempo doen en mannen maken vaak dingen in huis viezer dan werkelijk moet haha

Ik heb het niet echt gemist vond de kraamverzorgster al irritant genoeg :p

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier hebben we dat juist zo gedaan. Toen de kraamzorg weg was (hadden verlening door de ks) toen is mijn man een weekje thuis geweest.
    Zonde anders.

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Hmmm...dus die mannen zijn helemaal niet zo onmisbaar tijdens de kraamweek, als ik dat zo lees :)
    Nou...ben in ieder geval wel wat gerustgesteld nu. En ik vind het een goede tip om juist iets later vakantie op te nemen, als de kraamhulp weg is. Daar had ik nog niet aan gedacht. Tegen die tijd lukt het waarschijnlijk wel om vrij te krijgen, dus dat is misschien nog wel een betere oplossing 8)

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Nee ze zijn zeker niet onmisbaar maar het is wel heel handig als ze er zijn. Met z'n tweeen is het toch net iets makkelijker dan alleen.

Mijn man moest na zijn 2 dagen verlof ook gewoon werken. Pas 3 weken later was hij een paar weekjes vrij. Ik zag er heel erg tegenop, maar het is mij 100% meegevallen. Het gaat allemaal zo vanzelf. Ik wist precies wat ik moest doen etc, terwijl ik van te voren dacht dat ik het niet goed zou trekken. En voordat ik het wist was hij weer thuis en kon hij de verzorging overnemen en ging ik lekker bijtanken in bad etc.

Het kan prima!

10. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Mijn vriend was ook maar 2 dagen thuis. Ik zag er enorm tegenop maar had een geweldige schat van een kraamverzorgster. Alles is gewoon heel goed gegaan. Het was altijd wel even raar als ze weg ging en mijn vriend was nog niet thuis, maar dat moet even wennen. Komt goed meid!

11. HappyLuna

HappyLuna Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.069
    0
    0
    Noord-Holland
    Mijn man heeft nog geen 1 vrije dag opgenomen
    sinds ik ben bevallen :( . Maar hij heeft ook een eigen
    bedrijf, dus dat ligt weer wat anders.

Vind het wel heel jammer overigens.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Mijn vriend ging weer aan het werk na 3 dagen, maar vond het een ramp. Ik heb een ks gehad en kon echt nog helemaal niks zelf. Mijn moeder heeft alles voor me moeten doen. Mocht er een tweede komen, dan zal mijn vriend sowieso 2 weken op gaan nemen.

13. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Hier hangt het er vanaf wanneer ik beval.. Beval ik voor het weekend is ie meteen 2 weken vrij.. Maar beval ik begin van de week dan werkt ie na die 2 dagen vrij gewoon de week uit en blijft dan 2 weken thuis.. Zie alleen zo op tegen de kraamverzorgster die bij mij in huis komt..

14. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn man zit in het onderwijs en kan ook geen vrij nemen wanneer hij wil. Vorige keer viel gelukkig een weekend na het kraamverlof, dus toen was hij alsnog 4 dagen achter elkaar thuis. Dat was wel heel erg fijn. De kraamverzorgster bleef hier trouwens meestal totdat hij zo ongeveer thuiskwam. Hij probeerde wel zo vroeg mogelijk weg te gaan elke dag in het begin, maar dat was ook niet altijd mogelijk met vergaderingen en ouderavonden etc.
    Baby sliep op onze kamer, dus hij werd 's nachts ook wakker van de voedingen en bovendien had ons kindje eerst een beetje omgewisseld dag- en nachtritme. Best wel slopend voor hem naast zijn werk. Toch zijn we er wel goed doorheen gekomen, hoor.

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.058
    2.195
    113
    Brabant
    mijn hubbie is ook gaan werken na de 2 dagen verlof (bij ons 3 trouwens omdat de bevalling wat langer duurde...)Toen was hij do en vrij werken, t weekend vrij en de week erna had hij onbetaald verlof opgenomen..
    Die 2 dagen werken vond hij helemaal lekker en voor mij was het wel te doen, maar alleen omdat mn moeder kwam als de kraamhulp wegging. Die ging namelijk om 2 uur weg en dan lag ik nog te rusten. verder kon ik amper lopen en al helemaal niet zitten(had wat cadeautjes van de bevalling overgehouden..) dus was het echt heel fijn dat oma er was!
    In de 3e week is zij trouwens ook overdag nog geweest om mij te laten rusten, ons meissie slaapt overdag alleen maar hazeslaapjes, dus echt slapen kon ik niet...

16. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    mijn man heeft creatieg gehandeld met z'n vrije dagen. eerst voor de geplande ks 2 dagen calamiteiten verlof opgenomen en toen 2 dagen kraamverlof. met een weekend er tussen kwam dat neer op 6 vrije dagen achter elkaar. uiteindelijk heeft hij nog wel 2 weken kortdurend zorgverlof moeten opnemen, omdat mijn herstel slecht verliep. Ik had mijn man wel degelijk nodig naast de kraamhulp en ook hij heeft de gebroken nachten meegemaakt. ook nog toen hij weer aan het werk was. ik kon de kleine heel lang niet zelf pakken en later, toen dit wel ging, werd hij toch nog vaak wakker, omdat Sven bij ons op de kamer sliep ivm bv. Ik vond het heerlijk om hem 3 weken thuis te hebben!

17. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Ik ben op vrijdagmorgen bevallen van onze zoon.
    Woensdag heeft hij besloten dat hij donderdag en vrijdag weer halve dagen ging werken. Heeft nog al moeite met stil zitten. Ik zelf vond dit niet zo leuk, maar ja. Kraamzorg was er ook nog gelukkig.
    Op vrijdag de laatste dag van de kraamzorg 's middags al alleen op pad met drie kinderen. Mijn vader was jarig en we gingen daar eten. Ik noest eerst ook nog langs de apotheek want mijn jongste dochter was ziek en had medicijnen nodig.
    Het is allemaal gelukt, ik was dan ook zelf goed opgeknapt.

18. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ik ben op zaterdag bevallen op maandag en dinsdag kreeg mannetje vrij en op woensdag tm vrijdag is hij weer gaan werken ivm drukte (veiling) gelukkig was hij na die vrijdag wel 2 weken vrij :D

Deel Deze Pagina