Er is een heel erg actief modje hier, zou dit modje dan wel even alle postings van Ghita na willen lopen in dit topic? Want zij mag mij wel aanvallen blijkbaar en zeggen dat ik me dood moet schamen maar kan zelf geen kritiek ontvangen?
Zoals in de forumregels staat geschreven, is het de bedoeling dat een ieder op een respectvolle manier reageert. Je kan het best met elkaar oneens zijn, maar dan nog hoeft het niet op een persoonlijke manier geuit worden. Ik hoop dat er weer ontopic gegaan word, anders zullen we weer met een slotje moeten gooien.
@ Prinses ik ken de forumregels wel degelijk, maar vind dan wel dat er pas zeer laat ingegrepen word in dit geval Maar ja terug Ontopic maar..
Ik beloof hierbij plechtig mijn oprechte excuses aan te bieden aan iedereen die ik beledigd heb en mobielfreak ik wil ff zeggen dat ik je en hele sterke vrouw vind en knap dat je zo goed (probeert ) om met dat jochie om te gaan en jammer dat mensen daar soms geen begrip voor totnen (schoon ouders )
@ Vlademira: Dank je wel Tsja ik weet dat niet iedereen positief zal reageren hier, en dat is mensen hun goed recht ook, maar ik vind wel dat mensen pas hun mening kunnen geven als ze daadwerkelijk alle pagina's goed gelezen hebben.. Ik kan ook erg weinig met negatieve kritiek/rotopmerkingen, heb meer aan opbouwende kritiek en mensen die daadwerkelijk met tips komen hoe ik eventueel met de situatie om zou kunnen gaan.. Het is gewoon niet makkelijk en ook de situatie waarin dit allemaal afspeelt niet.. Er zullen vast mensen tussen zitten die zelf een stiefkindje hebben, of een kindje hebben met Asperger, zeg maar van alle factoren die hier spelen een kleine combinatie, maar waarschijnlijk ben ik de enige waarin de gehele combinatie dagelijkse kost is. Zo zie ik de DSM-IV criteria voorbij komen, ja zeker dat ik die ken, is 1 van de eerste dingen die ik tegenkwam met google-en op internet toen er ook maar enige vorm van vermoedens van Asperger op de tafel werden gegooid.. Ben lid van msn groepen over kinderen met autisme etc etc.. Dus ik ben er zeker wel dagelijks mee bezig, maar soms zie ik het zelf ook allemaal niet meer zitten als het ware en dan wil ik ook eens spuien en dan open ik bv een topic als deze, in de hoop dat mensen ergens met tips komen, of herkenning vinden.. Misschien dat ik ook niet alles in de juiste context heb geplaatst in mijn beginpost, maar het zijn zoals al eerder gezegd ook de emoties/hormonen die meespelen momenteel.. Verder heb ik nergens gezegd, dat ik Aspergers vervelend vind of lastig of wat dan ook, ik scheer ze dan ook niet over 1 kam zoals beweerd word.. Onbegrip is helaas iets waar ik dagelijks tegenaanloop en waar ik ook altijd tegenaan zal blijven lopen, voor de buitenwereld kan Mike namelijk een voorbeeldig kind zijn, totdat ze hem langer kennen en daadwerkelijk dagelijks meemaken, maar zoals al eerder gezegd: dit is aangeleerd gedrag en ze zijn een meester in het verbergen van hun 'gebreken' ..
meid ik herken bepaalde dingen ik heb jaren lang op een kinderdag verblijf gewerkt voor speciaale kinderen dit was ook erg zwaar toen ik zwanger was ben ik hier dus ook weggegaan wij hielden heel erg een vaste structuur aan dus ik denk echt hoe moeilijk het ook is dat je met je vriend en schoonouders om de tafel moet om samen tot een oplossing te komen voor een vaste structuur dit is voor alle kinderen belangrijk en niet alleen voor kinderen met een stoornis ik zal eens wat oude vakboeken voor je doorlezen voor evt tips
Lieffie nu schiet je weer de verdediging in! NIET DOEN! Hoe vaak hebben we op het forum wel niet voorbij zien komen "ik ben in staat me kind wat aan te doen" ..... de mensen die dit soort uitingen doen menen er niets van maar het is op dat moment gewoon ff pure frustratie! Zo ook jou opmerking wat het voor sommigen rechtvaardigd jou voor alles uit te maken... heel erg spijtig...
Mobiel, helaas kan ik geen hulp bieden omdat ik niet bekend ben met kinderen met Asperger, maar ik wil toch even zeggen dat ik het heel knap vind wat je allemaal voor je bonus-zoon over hebt. Ik zou het ook een hele moeilijke situatie vinden, voornamelijk omdat je geen medewerking van zijn vader en grootouders krijgt. En dan is het toch normaal dat je af en toe totaal gefrustreerd raakt, en even stoom af moet blazen. Heel veel succes, en ik hoop dat jullie met zijn allen een goede oplossing kunnen vinden!
Ik vind dat je je heel erg uitlaat over dit 7 jarig jongetje. Natuurlijk is het niet zo leuk, maar het is nog maar een kind. En blijkbaar maakt hij het een en ander mee, want wie zijn de echte ouders? En als het jou stiefzoontje is, waarom woont het dan bij opa en oma? Misschien voelt dit kind zich wel echt ongewild. En asperger moet je zeker niet onderschatten. Ik heb zelf een beste vriendin met asperger en er zit gewoon verschil in het reactie en belevingsvermogen van mensen met asperger. Hun zien alles heel zwart en wit en gelooft misschien zelf echt dat het oneerlijk verdeelt is. Ook kunnen ze emotie's niet goed meten als je ze dit niet duidelijk laat zien. Hoe zou jij het vinden als iemand zo over jouw kindje zou denken en/of praten? Ik vind dat je best even gefrustreerd mag zijn en soms zit je met die kleintjes ook met de handjes in het haar. Het zijn ook geen leuke dingen om over je heen te krijgen. Maar het vergt geduld. Maar zo een kind is helemaal niet in staat om mensen te manipuleren (waar het dus op neerkomt in jouw verhaal) mede door zijn asperger. Ik denk dat het beter is om een manier te vinden om hier allemaal goed mee om te gaan.
ps heb deze reactie gegeven nav van de beginpost en heb de rest dus niet gelezen. Vond het hoe dan ook heftig, welke verklaring er ook mocht volgen.
trouwens, weet niet of je je er bewust van bent dat dit jaren op internet blijft rondzwerven... hoop voor jullie dat er een goede oplossing komt en dat steve gelukkig mag worden...