Hoe lang blijft vlees goed in de koelkast?

Discussie in 'De lounge' gestart door KanjerB, 17 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe lang blijft rauw vlees goed in de koelkast?

  1. 1 Dag

  2. 2 Dagen

  3. 3 Dagen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Hoi hoi de vraag zegt het eigenlijk al. Hoe lang blijft gehakt, kippenvleugels, kipfile goed in de koelkast? Ik had vlees gehaald bij de Islamitische slagerij en had het toen in de koelkast gedaan maar ben het in de koelkast vergeten.
     
  2. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Hoe lang ligt het er al in dan?
     
  3. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik zou het na 2 dagen niet meer eten....
    Maar dat is misschien belachelijk hoor.
    Ben als de dood voor bedorven vlees!
     
  4. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Een dag of drie, vier hooguit, denk ik.
     
  5. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ik heb het gister avond in de vriezer gedaan en ik had het dinsdag middag gekocht rond 5 uur in de koelkast gedaan.

    DUs dinsdag rond 5 uur in de koelkast gedaan en Donderdag avond in de vriezer
     
  6. babsie

    babsie Fanatiek lid

    10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Nou op de 2de dag zou ik het wel gaan eten en kip zou ik niet langer dan 1 dag laten liggen.
     
  7. Enise

    Enise Fanatiek lid

    4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoe lang kan ik vlees bewaren?

    In de koelkast:

    Vlees 1-2 dagen
    Gemalen vlees (gehakt, filet americain) maximaal 1 dag
    Vleeswaren 2-7 dagen
    Fricandeau, rollade, rosbief 2 dagen
    Boterhamworst, schouder- en achterham 4 dagen
    Cervelaatworst, rauwe ham, rookvlees 7 dagen
     
  8. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Da's duidelijk ;)
    Nog even een toevoeging: de kleur en de geur van het vlees vertellen veel over het wel of niet meer goed zijn van het vlees. 't Is ook afhankelijk van hoe koud de koelkast is.
    Zo kon ik tijdens de vakantie in het campingkoelkastje gehakt geen twee dagen goed houden, thuis lukt dat wel.
     
  9. Rachel1984

    Rachel1984 Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Gehakt hou ik hier altijd 3 dagen in de koelkast (soms 2) maar blijft gewoon goed. Kipfilet eten we meestal de dag dat we het kopen of dag erna meteen op.
     
  10. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Als ik vlees koop, dan staat er altijd wel een datum op hoe lang je het in de koelkast kan bewaren. Meestal is dat wel 2 tot 3 dagen
     
  11. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    De kippenvleugeltjes roken idd niet echt goed :pale: Maar van de rest merkte ik niet echt veel

    Ehmmm :oops: Dus dus van dinsdag avond tot donderdag avond heeft alles in de koelkast gelegen weg ermee of zou het nog wel kunnen?


    Ik ben ook zo stom geweest argggg #-o waarom heb ik het dan ook niet direct in de vriezer gestopt ](*,) Ik had zo veel gehaald :( Omdat hier niet echt dichtbij een islamitisch slagerij de hele vriezer zit nu vol :(
     
  12. hardloper

    hardloper Niet meer actief

    Ik zou het gewoon proberen. Niet alles weggooien hoor! Dat is denk ik niet nodig. Als je in porties vlees eruit haalt kan je dat altijd nog weggooien (als je het niet vertrouwt).

    Groetjes, Lidwina
     
  13. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Twijfel je toch leg dan het vlees in een bak met water, zout en een flinke scheut azijn. Hier knapt het vlees van op. Na een kwartiertje het vlees wassen en je kunt het gebruiken.


    Ik heb dit ergens op een site gelezen heeft iemand dit wel eens gehoord?
     
  14. hardloper

    hardloper Niet meer actief

    Nee, nooit van gehoord en ik zou het niet doen. Bij twijfel weggooien (zou ik doen)

    Groetjes, lidwina
     
  15. Miepie80

    Miepie80 VIP lid

    6 mei 2007
    8.101
    3
    0
    Heb zelf jaren op zaterdag in een slagerij gewerkt en zoals hierboven al staat hangt het er heel erg van af wat voor een vlees het is. Daarnaast worden en bij de meeste supermarkten en sommige slagers aan bijvoorbeeld het gehakt conserveermiddelen toegevoegd, waardoor het langer goed blijft.

    Je ruikt altijd als het niet goed meer is. Verkleuring zegt ook veel, al betekent het bij bijvoorbeeld gehakt als het bruinig is vaak dat er geen zuurstof bij is gekomen en blijft het door conserveermiddelen kunstmatig rood, dus ga daar niet teveel op af. Als je het niet vertrouwt, weggooien!
     
  16. Mariekje

    Mariekje Fanatiek lid

    19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Ja ik heb hier van gehoord op de hotelschool, NOOIT DOEN!
    Is een fabeltje. Zo zijn er wel meer fabeltjes, zoals invriezen als het niet meer goed is en dat zo de 'slechte bacterien' doodgaan, enz...

    Vlees wat niet goed meer is, kun je niet 'ópknappen'
    Is echt gevaarlijk...

    Liefs Marieke
     
  17. Marisha

    Marisha Fanatiek lid

    15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Zou ook zeggen als het er niet meer uit ziet en slecht ruikt... in de vuilbak kieperen.

    Maar ik denk wel dat sommige stukken langer kunnen blijven liggen dan andere.

    Ik steek mijn vlees altijd meteen in de diepvries als ik thuiskom om dit dus te vermijden (soms idioot omdat je het de volgende dag er al terug uithaald maar liever voorkomen dan genezen zeg ik altijd)...
     
  18. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    @ Marisha je hebt erg gelijk meid ik ben ook zo #-o ](*,) geweest
     
  19. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ben echt ba,h van bedorven vlees als ik het niet vertrouw gooi ik het weg. geen zin in bloedvergiftiging ofzo
     

Deel Deze Pagina