baby 3 maanden ineens op de bso i.p.v. kdv?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door ladys1987, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    meiden ik heb even jullie hulp nodig. Ik ben best wel verdrietig over wat er vandaag is gebeurd.
    Mijn dochtertje (nu 3 maanden) heeft vandaag haar eerste echte dag gehad op het kdv. Ze is hiervoor 3 keer wezen wennen en dit verliep heel goed.
    Vanmorgen heb ik haar gebracht en ze lachte lief naar haar juffies. Om 14:00 uur heb ik gebeld en ging alles goed. Ze was lekker aan het slapen.
    om 17:50 haal ik haar op van het kdv....in eerste instantie zie ik niemand? Dit duurt zo'n 3 minuten. Daarna komt er iemand van de BSO (dit zit aan de andere kant) ' ze zit hier'. Zie ik daar mijn arme meisje in een wippertje tussen nog 2 kindjes jonger dan 4 en de rest was veel ouder. Een mannelijke verzorger en een meisje. Ik reageerde een beetje verbaast en vroeg waar de kdv leidster waren...nou die waren al naar huis want ze mochten niet zoveel uur per dag draaien?!:$
    ligt dit nou aan mij of kan dit echt niet? Ik ben met tranen in mijn ogen de auto ingestapt...en dat op mijn eerste werkdag.

Graag jullie mening.....overdrijf ik? En wat zouden jullie hiermee doen? Mag dit eigenlijk wel?

2. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik vind het vooral raar, dat ze dat van te voren niet aangegeven hebben, dan had jij nl. kunnen besluiten het wel of niet te willen en eventueel ergens anders opvang af te nemen.

3. tulip

tulip Niet meer actief

nee zonder even overleg vooraf en op een 1e dag helemaal niet.

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik vind dit niet normaal en ronduit schandalig

Dit had vooraf gecommuniceerd moeten worden met jou toestemming!! Ik zou het hier zeker niet bij laten

De leidsters hebben je kind gewoon bij de BSO "gedumpt" bij onbekende mensen zonder jou medeweten. Vind dat not done

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nee zonder overleg vind het niet kunnen..

Hier hebben we twee babygroepen, 1 peutergroep, bso en psz in 1 gebouw. als er op elke groep nog maar 1 kindje is, spelen ze bij elkaar. dit gebeurd echter altijd op 1 van de babygroepen en op de deur van het 'lokaal' hangt een briefje waar ze op dat moment zijn. dus in die zin vind ik het niet heel vreems.

6. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Ach flauwekul. Ik vind echt dat je overdrijft. Waar gaat het je om? Om het feit dat je kindje op de BSO was of bij een mannelijke pedagogisch medewerker?
    Als het dat laatste is, zou ik zeggen: Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent n.a.v. al dat gedoe rondom het hofnarretje, maar niet iedere mannelijke medewerker is een potientele kindermisbruiker. Daarbij mag je nooit alleen afsluiten dus is er altijd een achterwacht. Dus hij is niet alleen in het pand of wat dan ook.
    Het komt een beetje bot over wat ik nu schrijf, maar ik probeer je gewoon een beetje een van dat zwart/wit denken af te helpen.
    Ik bedoel, in het onderwijs hoor je bijna niemand klagen over dat er mannen op de groep staan. Dat is allemaal goed en bevorderlijk voor de ontwikkeling van het kind. Maar een mannelijke leerkracht heeft net zo goed kansen, wellicht meer, m kinderen te misbruiken omdat hij wel de hele dag met ongeveer 26 kinderen samen is. Bij een kdv is dat 1 leid(st)er op 5 bij baby's en op bso 1 op 10. Daarbij kunnen vrouwen net zo goed kindjes misbruiken als mannen. Ik wil je echt niet bang maken, maar probeer wat minder in hokjes te denken.
    Deze mensen zijn professionals met een opleiding en v.o.g. Het is niet waterdicht, maar probeer wat meer te vertrouwen op de leiding daar. Je kindje is echt wel in goede handen en volgens mij heb je nu ook nog geen aanleiding om aan te nemen dat dat niet zo is. Dat leeft alleen in je eigen hoofd...

Wat betreft dat ze in de BSO waren.... ach ja dus?? Er zijn wel meerdere kdv's die in rustigere uurtjes samenvoegen. Dan kan er idd een leidster naar huis.
    Of jouw baby in zn eigen ruimte is of in de BSO overkomt dr echt niks van.
    Je kunt er hooguit iets van zeggen dat je het niet wist dat dit de gang van zaken was, maar goed.. dat is aan jou uiteraard.

Vertrouwen moet groeien, je komt er niet zo heel lang.... geef het wat tijd...

Nogmaals ik snap je gevoel, maar probeer het eens vanuit meerdere perspectieven te zien

7. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Ik heb zelf geen ervaring met kinderopvang e.d, maar ik vind wel dat als er iemand jouw kind opvangt, of dat nou in de opvang, bij een gastouder of bij wie dan ook is, die persoon of personen de verantwoording heeft/hebben over jou kind en ze dus niet zonder jou medeweten en eventuele goedkeuring je kind dan maar ergens anders onderbrengen om wat voor reden dan ook.
    zou he toch even aankaarten als ik jou was.
    Succes.
    Gr MB2005.

8. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Ik zou het hier ook niet mee eens zijn! Dat ze samenvoegen vanwege kostenbesparing of iets dergelijks okee logisch. Maar ze hadden jou hier wel over moeten informeren al was het maar dat ze tussen neus en lippen door hadden gezegd van soms helpen de kdv en de bso elkaar uit.

Maar ik zou het er totaal niet mee eens zijn als je zonder dit te weten, je kind aantreft bij andere begeleiders en dergelijke op een bso. Hun horen duidelijk te zijn zodat hun jou vertrouwen kunnen winnen!

9. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    wat ze hebben gedaan mag niet eens van de GGD dus nee je overdrijft zeker niet
    als ze samen hadden willen voegen had er tenminste een vaste leidsters mee gemoeten.
    Ik vind het dus mega bot als er gezegd word dat je wel overdrijft.
    Ik zou dit zeker aan kaarten bij de leidinggevende en vragen hoe ze dat met de GGD geregeld hebben en of je het GGD rapport mag in zien.

10. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Nee, dit vind ik echt onacceptabel! Een BSO is niet bedoeld om baby's op te vangen en al helemaal niet zonder overleg! Ik zou hier ook echt verdrietig van worden! Gesprek aanvragen!

11. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik vind je er wel heel makkelijk over denken! Ik zou absoluut not amused zijn als ze mijn kind zonder mij in te lichten ergens anders zouden brengen, ookal is dit aan de overkant. Ik zou het hier dus ook echt niet bij laten en zeker een gesprek aan gaan met het kdv. Ze hadden jou hierover moeten inlichten en jou de kans moeten geven om te besluiten of jij het goed vind dat je kind naar de bso wordt gebracht. Ik snap je gevoel dus helemaal.

12. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Ik zou er ook zeker niet blij mee zijn! Ze hadden jou hierover moeten inlichten, het kan echt niet dat je 3 minuten naar je kindje moet zoeken. Mijn zoontje gaat vanaf 17.30 ook naar andere groep, maar ik weet precies waar hij dan zit. En zeker niet netjes op de eerste dag, dan wil je een uitgebreid verslag van hoe het ging!

Het is dan aan jou of je wlt accepteren dat ze even op de bso wordt opgevangen. Zo niet, dan zou ik naar een andere opvang uitkijken.

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Gebeurd bij ons ook wel eens maar dan wel vanaf 2+
    Een BSO medewerker heeft ook een SPW opleiding dus opzicht maakt dat niet uit.
    Wel vind ik het niet netjes, meteen bij de eerste echte dag, een kindje op een andere groep te zetten.

Hier gaan de leidsters vaak ook al; rond 17.00 weg maarja mijn kids zijn alweer wat groter.

Ik zou dit gewoon even bespreken!

14. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    BSO: buiten schoolse opvang. En dat is heeeeel anders dan een kdv. Een kdv zijn de kinderen tot 4 jaar, en de BSO vanaf 4 jaar. Dit kan niet zomaar.

Hoewel het natuurlijk wel pedagogisch medewerkers zijn, en daarvoor opgeleid, is het niet de bedoeling. Ik zou het zelf niet prettig vinden om mijn kind op de BSO op te halen, als ik zie hoe druk het op de BSO is op mijn werk, zou ik niet willen dat mijn kindje (nu 14 maanden) er zou zitten.

15. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland

ik vind je reactie erg bot. Maar goed....nee het gaat mij in eerste instantie niet erom dat er een man werkt. (al spoken er wel gedachten door mijn hoofd maar ik begrijp ook wel dat niet elke man zo is) Het gaat mij erom dat ze op die andere groep ineens zit met andere leidsters die ik bovendien nog nooit had gezien + dat dit mij niet van te voren is verteld.

16. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    @ Suzanne1984

Ik denk dat ts meer geschrokken is van het feit dat haar dochter op practisch haar eerste dag, zonder overleg, bij iemand de BSO is geplaatst, dan dat het een man betreft. Iemand die ze niet kent. Zeker op zo'n eerste dag wil je dat je kind bij iemand is die je (een beetje) kent, die je hebt ontmoet. Het is al lastig genoeg om zo'n klein hummeltje voor het eerst naar de opvang te brengen....

Verder sluit ik me aan bij de rest dat ik het echt schandalig vind, en dat het volgens mij ook niet zomaar mag. Bij ons op het KDV krijgt je kind de eerste periode een speciale leidster (of leider) toegewezen, die altijd ingeroosterd is samen met jouw kind. Die leid(st)er bekommert zich speciaal om je kind, geeft het extra aandacht, geeft de ouders extra aandacht/overdracht. Alles om die vaak lastige eerste periode wat gemakkelijker te laten verlopen, zowel voor kind als ouder, en leidster. Dat dit niet altijd zo kan, begrijp ik wel, maar dit vind ik wel een ander uiterste...

17. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    ik heb meteen gebeld naar het hoofdkantoor om te vragen of dit de normale gang van zaken is maar helaas was er niemand meer aanwezig. Dinsdag bel ik wel weer even.....of ik ga even langs het kdv. Maar als dit de normale gang van zaken is ga ik eens informeren bij een ander kdv. Ik vind het niet lekker voelen zo...en het gevoel moet toch goed zijn? :(

18. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

OMG ... Ik zeg maar even niets hier op ;)

TS, ik vind echt niet dat je overdrijft, het kdv had dit gewoon van te voren met je moeten overleggen, ze kunnen toch niet zomaar je kind ergens anders dumpen omdat ze niet zo lang mogen werken ? Dan moeten ze zorgen voor personeel wat elkaar aflost ...

Ik zou zeker dit ter sprake brengen.

19. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Dat ze je niet van tevoren hierover hebben ingelicht is zeker niet netjes. Dit zou ik ze als ik jou was ook vertellen.
    Maar verder zou ik persoonlijk niet zo'n probleem hebben dat ze op het einde van de dag even samenvoegt met het bso.
    Het gaat waarschijnlijk net om het aller laatste uurtje voor sluiten.
    De leidsters hebben genoeg ervaring en kennis om ook goed voor jou baby ze zorgen en zolang het in hetzelfde gebouw zit, maar dan net even aan de andere kant, ik zou het wel begrijpen.
    Ook denk ik niet dat jou baby hier verder nog veel weet van zal hebben.

Dus ja, ze hadden het moeten zeggen, en het zou wel zo fijn zijn dat je precies weet waar je wezen moet om ze op te halen (3 min voelt op zo'n moment wel erg lang he) maar verder zou ik zelf niet zo'n probleem mee hebben.

20. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    jij verwoord het kort maar krachtig en terecht...
    ben het er mee eens

Deel Deze Pagina