as woensdag heb ik mijn laatste IUI poging (nr 6, 4e met hormonen (menopur+pregnyl))..we zijn al 4 jaar mee bezig..Allebei volledig gezond verklaard..sinds vorige jaar april in MMM met een aantal maanden pauzes..Alle andere IUI pogingen zijn mislukt op dag 11 t/m 13...Men kan geen reden vinden waarom het niet lukt en het is zooooooo frustrerend......Als het deze keer niet lukt gaan we door naar ivf en ik kijk er zo tegen op..kan iemand mij een beetje hoop geven dat het misschien deze laatste iui kan lukken?? en de klok tikt door: ik ben 37 en man 45jaar...
Nee, nog nooit..moet ik er woensdag om vragen? Krijg ik hem dan zomaar vd arts voorgeschreven? Ik wens je ook het beste..hopelijk ben je en blijf je deze keer zwanger..
ik zou het aankaarten als ik jou was utrogestan helpt je lutheale fase verlengen als die te kort is voor een goede innesteling. helpt ook innesteling bevorderen. ik heb het onlangs gehad voor dat laatste omdat ik een miskraam heb gehad de laatste keer. maar het word veel gegeven na iui. zeker als het een gestimuleerde cyclus is. zou er zeker naar vragen als ik jou was.
Ik ben bij mijn achtste iui behandeling zwanger geraakt, dus ja: het kan zeker nog! Ik kreeg ook menopur (geen pregnyl) en dus ook utrogestan. Ik zou dit dus zeker vragen, mede ook omdat je op dag 11 al ongesteld werd. Wat overigens nog binnen het normale past. Ik werd meestal rond dag 13/14 ongesteld maar ik had een keer een tussentijdse bloeding, (terwijl ik geen behandeling had gehad) dus dat was de reden dat ik het voorgeschreven kreeg.
Geen succes met iui, maar bij ons was ook alles altijd goed! Fijn, maar ook pfffffff want waardoor komt het dan? Bij IVF bleek dat de zaadjes niet aan het eitje hechtten, dus dat er gewoon nooit een bevruchting kon komen. Tweede keer ICSI gedaan, 5 van de 6 mooie bevruchtingen en 1e poging zwanger van ons zoontje! Geen hoopgevend verhaal voor iui, maar wel: houd nog even vol, misschien dat IVF wel het antwoord gaat geven en gaat zijn. Ik vond het ondanks overstimulatie de eerste keer meevallen en zou het zo weer doen. Ik duim voor je dat het deze poging raak is. Bij een collega en mijn schoonzus was het na 6 of meer iui raak, dus het gebeurt zeker!
Doortje81: dank je wel..dat hoop ik..dat hoop ik...Ik vermoed zelf dat mijn eitjes ook niet doordringbaar zijn voor de zaadjes..maar we moeten deze ronde afwachten..
Dag 5 IUI (dag 7 Pregnyl): heel licht misselijk 's ochtends..steekjes onderbuik en lage rugpijn...maar blijf realistisch: deze had ik ook tijdens andere 5 IUI's..dus blijf volhouden tot vrij 26-06...wat is dat moeilijkkkkkk....
Ik ben zo stom en ongeduldig geweest dat ik vanavond rond 19.00 uur een test deed...die was licht (maar wel zichtbaar) positief..dag 8 na pregnyl (vorige week maandag om 18.15) en dag 5 na iui...wil zien wanneer pregnyl uit mijn lijf is (heb ik nog nooit zo getest)...haha..lekker valse hoop natuurlijk..maar morgenavond ga ik weer testen..word enorm teleurgesteld maar dan weet ik het voor volgende keer wanneer ik geen pregnyl in mijn lijf heb
ja heel spannend aan de ene kant...maar aan de andere kant: helemaal geen zwanger-zijn gevoel...helemaal niets!..dus ik ben er deze keer nuchter in...denk meer aan ivf..
Ik denk niet dat je kan vertrouwen op een test zo vroeg. evt vruchtje is nog niet eens ingenesteld. dus is denk idd van de pregnyl. Ik had 6/6 pregnyl en 8/6 IUI en ik mag pas 23/6 testen...
Oooh spannend flower, maar dag 5 na iui zou je eigenlijk nog geen positieve test kunnen hebben. Het eitje nestelt zich rond dag 7 in. Hoeveel pregnyl heb je gespoten? Ik duim voor je dat je over 6 dagen een knal test hebt!!!!
Benthe1986: ja dat klopt..ik wil alleen van mezelf weten wanneer pregnyl uit mijn lichaam is..want het is nl verschillend per persoon heb ik begrepen...Ik mag ook pas 26-06 testen ik hoop en duim dat je 2306 een knal rode test hier plaatst Mira75: dank..dat hoop ik ook..maar na 4 jaar proberen en 5 mislukte iui's ben ik wel nuchterder er in geworden..ik heb meer hoop voor ivf of icsi..En doe jij ook iui? MamaenMini: wat vervelend die 4 miskramen...doe je nu een behandeling?
Ja, ik doe ook iui. Eerste X positieve testen gehad (en negatieve ) dus ik werd ongesteld na 3 dagen nadat ik was gestopt met de utro. Door de utrogestan blijft vaak je menstruatie uit, pas als je stopt word je na 1/2/3 dagen ongesteld. Poging 2 net afgeblazen na 3 follikels op de echo
Als ik vrij 26-06 negatief test moet ik stoppen met utro...zodat ik ongi word...3 follikels afgeblazen😓balen zeg..bij mij was het vorige keer en deze keer ook 3 maar dat zetten ze de iui wel voort hoor....