Hallo, Ik ben er misschien een beetje vroeg mee maar ben erg benieuwd. Als je diabetes hebt dan word je ingeleid rond de 38 weken ( in mijn geval). Nu vroeg ik me af hoe lang zul je in het ziekenhuis moeten blijven? Is het zo dat je een aantal dagen moet blijven of hangt het van een aantal dingen af? Van welke dingen hangt het af als dit zo is? Ben erg benieuwd hoe het bij anderen ging die dit ook hadden.
Hier zwangerschapsdiabetes en ingeleid met 38 weken, S is ook op die dag geboren en ik mocht de volgende dag alweer naar huis, bij Shebben ze een paar xzijn glucose waarden gecontroleerd en die waren steeds goed, maar het kan zijn dat je kindje daar problemen mee heeft en dan moet hij/zij wat langer blijven en dan mag jij als het goed is ook blijven. Mijn waarden waren eigenlijk ook meteen na de bevalling weer goed.
Ik had zwangerschapsdiabetes en werd ingeleid met 38 weken precies. Dezelfde dag bevallen, en de dag erna naar huis (maar dat kwam vanwege langdurig gebroken vliezen). Ze meten als het goed is de bloedsuikers van je kindje 3 keer. Na die derde keer moet het goed zijn, in principe. Liesbeth had de eerste twee keren te lage suikers. Dan krijgt je kindje een pipetje glucose, naast de borstvoeding. Ik heb vanaf de eerste voeding ook gekolfd, en dat werd eerst aan haar gegeven, en verder tot 10cc bijgevuld met kunstvoeding. Dit om de suikerwaardes omhoog te krijgen. Na de derde keer prikken (elke keer met twee uur ertussen) was het goed, en hadden we in principe naar huis mogen gaan, als het niet om die gebroken vliezen was. De enige reden waarom je langer zou moeten blijven, is als je kindje de suikers niet goed krijgt, en het daarom aan het infuus zou moeten/opgenomen zou moeten worden. Maar jij bent nog maar 22 weken zwanger, heb je gewone diabetes? Ben je goed ingesteld? Daar zal het mee te maken hebben, hoe goed je kindje het oppakt na de geboorte...
Ik heb zwangerschapsdiabetes en word tegen de 39 weken ingeleid. Onze kleine wordt 24 uur gecontroleerd op glucose en als dat goed is, mogen we naar huis.
Hier ook zwangerschapsdiabetis gehad. Doodat ik veel insuline heb moeten spuiten waren de bloedwaardes bij mijn kindje veel en veel te laag. Zoontje is direct opgenomen op de kinderafdeling. Na 1,5 dag was het weer goed, alleen omdat hij best veel spuugde moest hij 5 dagen blijven... Ze waren bang dat hij door het spugen te weinig melk binnen zou houden en dat daardoor zijn suikers weer te ver zouden zakken... Ik zou trouwens ook pas met 39 weken worden ingeleid Met 37 weken zei de gyn dat hij 3200 gram woog, 4 dagen later braken mijn vliezen en hij was 3860 (stomme gyn )
Hier ook zw diabetes gehad spoot ook veelvuldig insuline. Moest 24 uur ter observatie blijven. Ingeleid op 38 weken precies. Maar dat was meer omdat de jongste anders te groot zou zijn om eruit te kunnen komen..achteraf viel dat wel mee, 7,5 pond.
Heey dames, Bedankt voor jullie ervaringen. Ik heb in het verleden wel eens gelezen dat je 5 dagen in het ziekenhuis moet blijven. Valt als alles goed gaat dus wel mee. Ik had al diabetes voor de zwangerschap. Maar doordat ik 33 kilo was afgevallen was ik sinds augustus 2012 van alle medicatie af. Rond de 10 weken zwangerschap ben ik weer begonnen met langwerkende insuline omdat de nuchtere waardes op begonnen te lopen. Werd door de internist al gewaarschuwd dat die 4 eh rond de 20 weken wel 40 zullen zijn. Inmiddels zit ik op 22 weken en doe het nog steeds met 4 eh langwerkende insuline.
Ik spoot standaard 3x per dag 8 eenheden en dan bij de pieken nog extra.... en dan was het eigenlijk nog niet onder controle,maa omdat ze er pas laat achter kwamen is dat ook nooit gelukt...
Hallo, Ik heb ook diabetes. Ook met 38 weken ingeleid, spoot heel veel insuline.. iets van 25 eh per maaltijd. Baby woog 3450 gram dus viel mee. Zijn waardes zijn 3x geprikt en waren allemaal goed. We zijn nog 1 nachtje gebleven omdat we anders 's avonds nog geen kraamzorg hadden. Anders hadden we zelfde avond nog naar huis gemogen
hier ingeleid met precies 38 weken, ik spoot ook insuline trouwens. we moesten 24 ter observatie blijven, en bij de kleine werd om de zoveel uur in t hakje geprikt voor glucose meting. kleine woog trouwens 3750 gram helaas moesten we langer blijven, want ik kon niet zelf plassen....
Ook ingeleid bij 38 weken ivm zwangerschapsdiabetes bij Chriss. Controleerden 3 keer haar suiker. Eerste keren waren die niet goed. Laatste keer was goed en mochten volgende dag naar huis.