Drukkend gevoel down under.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamavanHayden, 22 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanHayden

MamavanHayden Fanatiek lid

11 dec 2014
    2.259
    1.994
    113
    Vrouw
    Even een vraagje.

Ben nu bijna 16 weken zwanger en heb al een paar dagen een drukkend gevoel op mijn "onderkantje" (heb zo hekel aan die benoeming bedoel gewoon mijn Clit)
    Maar herken dit wel van mijn eerste zwangerschap maar had het toen pas na de bevalling.

Heeft het iets met de banden te maken denken jullie?

2. K00

K00 Niet meer actief

Ik herken het gevoel niet, maar vriendin zei dit van de week toevallig ook! Ik ken het alleen van het indalen aan het eind maar denk dat het inderdaad met de banden te maken heeft.

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb dat ook! Bij mn zoon en nu weer, al heel lang. Een heel pijnlijk drukkend gevoel kan dat zijn daar beneden.

Maar hier zeggen ze idd je banden.. vreselijk rot gevoel

4. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Ik herken het ook. Ik had hier al heel vroeg in mijn zwangerschap last van. Gelukkig niet altijd maar zo nu en dan begint het ineens weer. Goed om te weten dat het waarschijnlijk met je banden te maken heeft.

5. RyansMommy

25 mei 2018
    47
    9
    8
    Vrouw
    Jep had ik ook, tijdens en na de bevalling. Banden denk ik, heb na de zwangerschap een tijd met een kussen tussen mijn benen geslapen. Dat hielp.

6. Xivanka

Xivanka Actief lid

21 mrt 2017
    233
    287
    63
    Bekkenbodem.. heb ik met mijn eerste zwangerschap heeeeeel veel last van gehad (bekkeninstabiliteit begon daar) (nou duimen dat dat deze keer niet zo erg was)

7. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Ik had daar ook vaak last van. Alsof de baby eruit wilde komen.

8. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Dat is je bekkenbodem.
    Het kan helpen om daar een oefening voor te doen. Je trekt al je bekkenbodemspieren 3 seconden in en laat weer los (als je begrijpt wat ik bedoel). Dat herhaal je 10 keer. Als dit goed gaat doe je dit na een paar dagen 4 seconden, dan 5, en uiteindelijk moet je ze 10 seconden "vast kunnen houden"/aanspannen. Daarmee worden die spieren daar sterker en kunnen ze het allemaal iets beter dragen.

Deel Deze Pagina