Mama Kitty, ben het helemaal met je eens! Ik ben gestopt op het moment dat wij besloten graag een kindje te willen en ik had het geluk een maand later zwanger te zijn. Ben ook fel tegen roken in de zwangerschap. Vind het ook geen gezicht trouwens, en stress is ook altijd nog beter dan de sigaretten. En het ergst is nog die zogenaamde "succesverhalen", van die geweldige verhalen van zwangerschappen die wel goed zijn afgelopen met een rokende moeder. Vreselijk!
Ik vind het ook niks hoor, een zwangere vrouw die rookt... Vind het sowieso helemaal niks, ook niet voor iemand die niet zwanger is eigenlijk
tuurlijk is roken niet goed en hardstikke slecht voor je en ze raden het ook aan om te stoppen voor je met kinderen begint, maar kinderen KRIJG je zo zie ik het athans ben namelijk gelovig dus ik zie dat je kinderen krijgt en niet neemt, want dat is niet aan jou om te bepalen, natuurlijk heeft het roken er ook iets mee te maken het tis niet goed voor jou en voor je kind en dat zal altijd zo blijven
Zonder sex met me partner was ik heus niet zwanger van hem geraakt Dus als je ongezond leeft en je krijgt een gezond kind is dat omdat god dat wil? En niet je eigen verantwoording....het is duidelijk...daar ben ik zeker niet mee eens.....maar...we dwalen af
dat hoor je mij niet zeggen maar iedereen heeft zijn eigen geloof , en dat hoort dus ook bij mensen in hun waarden laten dus ook als ze besluiten om te blijven roken hun keuze hun leven
Werkelijk! meer dan 5 jaar sex (in mijn geval) is geen garantie voor een zwangerschap hoor. Een kind krijg je, die neem je niet! M.a.w. het is geen vanzelfsprekendheid. En dan ben ik niet gelovig hoor (althans niet praktiserend) ... maar sorry, we dwalen af ...
en als je zwanger bent....ook de keus voor het kind gemaakt...helaas (kind kan niet zeggen..."Hé, Ma da's smerig dat wil ik helemaal niet...STOP daar eens mee!!)
Ik bedoel eigenlijk...geen sex is pas een garantie dat je niet zwanger wordt. En geen god die dat regelt! En ik wil best mensen in hun keuze vrij laten ...maar zolang mensen denken dat ze er goed aan doen om te blijven roken ivm tress en wat al niet meer moest maar een nadenken betreft het leven in hun buik...
Ik zou niet roken als ik jou was hoor (makkelijk praten ik ben niet-roker). Roken is erger dan stress, als jij een sigaret opsteekt krijgt je kindje niet alleen minder zuurstof maar ook minder voedingsstoffen. Bij elke haal raakt meerer een stukje van de placenta permanent minder/niet doorbloedt... het schijnt zelf zo te zijn dat als je een haaltje neemt wanneer er net iets belangrijks voor de hersenontwikkeling in gang is gezet, het beschadigigngen kan opleveren... Probeer de stress op een andere manier de baas te blijven, muziek, wandelen of iets anders wat jij leuk vindt. denk aan je kindje! Succes! gr. Bubbles
Roken en zwanger worden Roken vermindert de vruchtbaarheid. Bij vrouwen halveren vijftien sigaretten per dag de maandelijkse kans op een zwangerschap. Dat betekent dat het twee keer zo lang duurt voordat een vrouw zwanger is. Rokende mannen hebben slechter zaad dan niet-rokende mannen. Ze maken minder spermacellen, minder spermavloeistof het kwakje is kleiner en de zaadcellen hebben vaker een afwijkende vorm. Roken tijdens de zwangerschap verhoogt het risico van een kind met een gespleten gehemelte, klompvoetjes en groeivertraging, maar ook van een miskraam, een placentaloslating en een doodgeboorte. Roken verdikt de wand van de placenta, waardoor de baby moeilijker voeding en zuurstof opneemt, en meer moeite heeft om zijn afvalstoffen kwijt te raken. Dochters van rokende moeders hebben later vaker vruchtbaarheidsproblemen. Kinderen van rokende moeders hebben op volwassen leeftijd meer last van overgewicht. En ze zijn vaker agressief. De kans dat ze met de politie in aanraking komen, is twee keer zo groot als gemiddeld. Rokende vaders hebben eveneens een verhoogde kans op een kind met een aangeboren afwijking. Het is niet bekend of dat komt doordat de vader zelf rookt, of doordat zijn vrouw passief meerookt. Kortom, voor 'viezeretten' geldt maar één krachtig advies: stop ermee zodra je gaat proberen een baby te maken. Het effect is groot. Bron:http://www.zwangerstraks.nl/roken.php Ik zelf zou er niet aan moeten denken,dat er miss door mij straks mijn dochter onvruchtbaar zou zijn,doordat ik zou gerookt hebben tijdens mijn zwangerschap, en dan kunnen wel veel mensen zeggen,ja maar mijn moeder heeft ook gerookt etc etc,ze zulen het niet voor niks zeggen
Ik vind het geen gezicht een zwangere vrouw die rookt! Vind het gewoon zo asociaal! En dan ook nog van die sommige ouders die met een sigaret in de mond achter de kinderwagen lopen. Hoezo je geeft een slecht voorbeeld! Je kunt met redenen komen wat je wil, maar ik vind dat roken tijdens de zwangerschap op geen enkele manier goed te praten is!
Het aparte vind ik altijd,de vrouwen die roken tijdens hun zwangerschap, en dan is hun kindje geboren,en dan mag er absoluut niet meer binnen gerookt worden,
Kind verloren, groeiachterstand en dikke bloed en nu weer in verwachting en doorroken? Zou ik echter niet doen! Helaas ken ik iemand dat wel doen, het is haar keuze natuurlijk, daar bemoei ik me er niet mee....... Daar zit ik heel erg mee, ben blij dat ik gestopt ben.
haha ja idd dan schijnheilig buiten op het balkon gaan staan, dan denk ik; je rookte toen je kind in je lijf zat, moet je hem;haar nu ook gewoon rook recht in z'n klep blazen als ie eruit is....maar neeeeee dat kan niet, das zoooo slecht als je in z'n buurt rookt....erg lachwekkend is dat! Ach ja, er bestaan helaas erg veel domme mensen op de wereld...
ken er ook wel een paar haha,het leuke is ook altijd mensen die zeggen oooh als ik ooit zwanger raak dan stop ik direct met roken nou dan is het zover,ja het is toch wel moeilijk,ik rook er nog maar een paar per dag duh pff
Ik ben dan iig blij dat ze dan wel buiten gaan staan ! Rook van 1 sigaretje blijft 8 uur in de kamer hangen dus dan zit het kind er de hele dag in. Het is natuurlijk als de baby geboren is een stuk makkelijker om goed voor je baby te doen, want ze kunnen hun eigen verslaving lekker op pijl houden door buiten te roken. Als je zwanger bent moet je dus gaan kiezen tussen je verslaving en de baby. Jammer genoeg wint dan vaak zat de verslaving . Wat trouwens wel jammer is dat tijdens het uitblazen van de laatste trek en al weer naar binnen wordt gelopen en al stinkend naar de sigaret het kindje wordt opgepakt