Liever een paar sigaretjes dan stress?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamajennifer, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Haha, wat een geweldige discussie hier! (Eigenlijk is het van de zotte dat hier uberhaubt een 'discussie' over mogelijk is, iedereen met gezond verstand moet het hierover toch met elkaar eens zijn?)

Ik zag afgelopen week ook zoiets geweldigs:
    Moeder, vader en kindje van hooguit 1/2 maanden zaten naast ons op het terrasje in Safaripark Beeksebergen. Vader en moeder zaten heerlijk (Bah) een sigaretje te roken en ineens begint dochtertje lief te huilen. Moeder stopt de sigaret in haar mond (zo half schuin uit haar mond) pakt met haar gele vingers het kindje uit de kinderwagen en wiegt het heen en weer in haar armen. (De sigaret nog altijd in haar mond) Vader boog zich ook even (uiteraard met sigaret in zijn mond) naar zn dochter toe en aaide haar even over haar wangen.
    Op een gegeven moment moest moeders dus een trekje van haar sigaret hebben maarja, dochter lag nog steeds in haar armen!
    En o wat was moeders trots: Het lukte haar een trekje te nemen zonder haar armen te gebruiken en het rook blies ze zo langs haar sigaret uit haar mond! Ze liet het trots nog een paar keer aan vaders zien..

En daar zaten wij.. Met grote ogen te kijken..
    Vooral toen moeders zei: "Oh schat, loop niet met de baby bij de binnenhokken van die apen langs, want die lucht is echt niet goed voor haar"
    Mn vriend viel bijna van zn plastic stoeltje! :D

2. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer

haha geweldig,kan me voorstellen dat het lachwekkend was

3. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Jaaa idd maar 3 beter dan 30 :D

4. Niet meer actief

Ja maar dat zijn er dan toch weer 3 teveel! :)

5. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    ne joh,want stress ervan is veel erger dan het roken :D:p ;)

6. Niet meer actief

Haha oooh ja dat is waar ook!
    Naja, dan maar een pakje per dag vooruit.. Stel je voor dat ze stress krijgen ;) Je moet er toch niet aan denken ;)

7. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    hahaha ooh wat zijn wij nu gemeen aan het doen,maja helaas is het de waarheid wat ik vaal hoor

8. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    whoehahahaha ik lach me rot, echt waar!
    Ah joh, al dat gezeik......stress...pff..ik heb meer stress gehad in mijn 1e zwangerschap dan 1000 mensen in hun hele leven, believe me, kan BOEKEN schrijven.... maar echt mijn dochter is toch alive and kickin' gezond en gedraagt zich alsof ze een jaar ouder is, dus erg slim! En dat zonder ook maar 1 sigaretje tegen de stress zeg......
    *wil schouderkloppie* ;) hihi

Toch knap van moeders dat ze zonder handjes kan roken. Als ik er had gezeten was ik heel enthousiast overdreven gaan klappen en had ik geroepen; goed zo mama! Zonder handjes! hihi

9. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Jullie zijn hier lekker bezig zeg :rolleyes:

Stoer hoor! :thumup:

10. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Dit zijn typische EX-rokers praatjes!

11. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Dit is geen discussie meer, dit is kinderachtig gedrag!

12. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Ik ben ook een ex-roker, maar ik ga andere mensen dan niet af lopen zeiken! Niemand hoeft hier aan iemand verantwoording af te leggen, alleen aan zichzelf ;) .
    En degenen die het moeilijk hebben om de sigaretten te laten staan hebben er echt geen baat bij om ook nog eens de grond in getrapt te worden door een stel bijdehandjes.....
    Of jullie zo perfect zijn zeg :rolleyes: Het is gewoon zielig zoals jullie hier bezig zijn.

13. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    AMEN!

Ps: ben ook een ex-roker, maar zou het ook niet in mijn hoofd halen andere mensen de grond in te boren!

14. Niet meer actief

Ik heb nog nooit van mijn leven ook maar een sigaret aangeraakt.
    En of mensen roken moeten ze zelf weten maar als je rookt terwijl je zwanger bent dat vind ik gewoon gelijk aan mishandeling. (En dat zullen rokers/ex-rokers overdreven vinden, maar dit is MIJN mening)
    Kom op zeg, hou eens op met die rokers te verdedigen we weten toch allemaal donders goed hoe slecht het is. Ze zoeken gewoon altijd voor zichzelf excuses om het goed te praten!

15. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Dat mag dan wel zo wezen, maar dan hoeven ze nog niet zo afgezeken te worden. :(
    Het heet niet voor niets een verslaving en niet iedereen staat even sterk in zijn schoenen om te stoppen. Je hoeft daar geen begrip voor te hebben, maar om ze de grond in te trappen is toch ook niet nodig.
    En zoals ik al zei hebben ze aan niemand verantwoording af te leggen, alleen aan zichzelf. Denk je nou echt dat de rokers hier nog komen kijken?
    Voor steun hoeven ze hier iig niet te wezen, een trap na ja, die kunnen ze krijgen :( . En daarom kom ik hier voor de rokers op ja, ze weten zelf ook wel dat het slecht is, maar daarom kunnen ze wel moeite met stoppen hebben en steun nodig hebben.

16. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik kom voor niemand op. Niet voor de rokers en niet voor de niet-rokers!
    Ik vind het gewoon niet nodig dat mensen zo de grond in worden getrapt!
    Dat is nergens voor nodig!

Verslaving is een ziekte! Dat is niet voor iedereen eenvoudig om er af te komen!

17. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Lieve TS, deze "discussie" loopt naar mijn idee een beetje uit de klauwen. Is het misschien een overweging om te vragen om sluiting van dit topic?

18. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Ik ken iemand die nog volop rookte tijdens de zs (en dan bedoel ik een pakje/dag). Toen ik haar erop wees dat het kan leiden tot een laag geboortegewicht etc. zei ze doodleuk: "Oh, maar dat is voor mij geen probleem hoor, ik wil geen dikke baby" ! :rolleyes:

Klinkt héél logisch.

Anyway, ik ben tégen roken en dan vooral als je zwanger bent. En ik haat het als vrouwen dan excuses gaan verzinnen. Het is al erg genoeg dat je doorrookt, maar verzin dan geen smoesjes om je minder schuldig te voelen :rolleyes:

19. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Dat kan jouw mening zijn, maar ik zou een beetje op je woorden passen, vind dit een hele grove uitspraak, en dat is mijn mening!

20. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Mee eens :thumup:

Deel Deze Pagina