Liever een paar sigaretjes dan stress?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamajennifer, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Kijk daar ben ik het helemaal mee eens. Als een roker zegt; 'ik weet dat ik het beter niet kan doen, maar ik vind het TE moeilijk om te stoppen', dan kan ik daar wel begrip voor hebben. Maar ga jezelf en anderen nou niet proberen wijs te maken dat je niet HOEFT te stoppen omdat het helemaal niet zo slecht is. Roken is echt slechter dan stress.

2. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Helemaal mee eens, wees gewoon eerlijk als je als zwangere niet kunt stoppen, maar kom niet aan met verhalen als "de verloskundige zei dat ik beter 5 sigaretten kan roken dan stress hebben" of "mijn moeder heeft ook gerookt in de zwangerschap en 3 gezonde kinderen te wereld gebracht"....want met die verhalen houdt de roker alleen zichzelf voor de gek.

3. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Alleen heeft de verloskundige van een vriendin van mij dat echt gezegd waar ik bij was... mmm.. misschien moeten we wat minder hard oordelen?
    Ik ben zelf direct gestopt bij de positieve test en heb er ook helemaal geen moeite mee gehad maar niet alle 'smoezen' zijn ook echt smoezen...

4. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    ik kan me ook weer voorstellen
    als je stopt krijg je natuurlijk last van afkickvershijnselen,miss is dat idd niet goed voor de baby,en zeggen ze van beter dan 5 roken

5. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Als je alle sites over roken en zwangerschap doorleest (en dat kunnen rokende zwangere vaak opeens niet meer ;) ) dan lees je dat je na 2 weken van je lichamelijke verslaving af bent (geestelijk duurt dat wel langer uiteraard, zelfs na 4 jaar heb ik zo heel af en toe best nog zin in een sigaretje) Lijkt me dat die stress van 2 weken minder schadelijk is dan 9 maanden lang 5 sigaretjes per dag.

Ook valt er te lezen dat je door te minderen, vaak meer stress krijgt. Elke keer na je sigaret krijg je na de 'normale tijd' weer aandrang en heb je dus stress dat je langer moet wachten. Zo heb je dus en 9 maanden lang 5x per dag de schadelijke stoffen en 9 maanden stress!

Ik vind het echt heel slecht als er verloskundige zijn die dat nog zeggen, ik zou bij het buro een klacht indienen. In deze tijd is toch echt wel bekend dat roken slechter is!

6. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    stomme opmerking misschien hoor, maar als je pas stopt bij een posi-test, dan is je kindje zich toch al een paar weken aan het ontwikkelen? Je kunt dan beter stoppen zodra je er voor gaat, net zoals met alcohol....

7. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    idd

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Nou dan moet je je leven dus stop gaan zetten?
    Stel dat het jaren niet lukt?
    Nee ik ben gewoon blijven leven tot mn posi test, heb gerookt tot ie positief was, toen direct gestopt, heb gewoon nog een broodje rauwe tartaar op....
    In de eerste weken is er geen bloedband dus t kind krijgt er inprincipe niks van, vanaf week 10 á 11 komt de placenta.
    Ik zeg niet dat je dus alles kan doen in t begin, natuurlijk niet, maar als je alles al moet laten....
    Vriendin van mij zei ook al, als ik zwanger ben neem ik af en toe een heerlijk wijntje, en dat is ook goed voor je bloed in de zwangerschap, zolang het maar met mate is.

9. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Das inmiddels ook al weer achterhaald!

ff off topic:

Zwanger zijn
    Alcohol bereikt ongeboren kind via moeder
    Als je alcohol drinkt, wordt deze via de maag en dunne darm in het bloed opgenomen.
    Bij een zwangere vrouw komt de alcohol direct via het bloed door de placenta in het lichaam van het ongeboren kind. Het alcoholpromillage is op dat moment bij de baby hetzelfde als bij de moeder.
    Ook als de placenta nog niet 'af' is en zelfs al vóór de innesteling komt alcohol bij de vrucht terecht.
    Bij de moeder breekt de lever de alcohol weer af.
    Bij de baby is dit niet het geval, omdat de lever nog niet is volgroeid. Gevolg: de baby plast de alcohol uit en de drank komt in het vruchtwater in de baarmoeder terecht. De baby, die voortdurend vruchtwater drinkt, krijgt de alcohol hierdoor opnieuw binnen.
    Wat is het drinkadvies en waarom?
    Als u zwanger bent, is de veiligste keuze voor uw baby helemaal geen alcohol drinken. Alcohol is een giftige stof die schadelijk kan zijn voor uw ongeboren kind. De risico's en de ernst van de schade nemen toe naarmate u vaker drinkt en naarmate u per keer meer drinkt.

Alcohol is ongezond gedurende de hele zwangerschap
    Alcoholgebruik kan op ieder moment in de zwangerschap schadelijk zijn. Vaak wordt gezegd dat alcohol alleen maar in het eerste 3 maanden van de zwangerschap schadelijk is voor het ongeboren kind. Maar uit onderzoek blijkt dat dit niet klopt. De hersenen, die zich tijdens de hele zwangerschap ontwikkelen, zijn erg gevoelig voor alcohol. In elk stadium van de zwangerschap kan alcoholgebruik door de moeder de hersenontwikkeling van haar kind dan ook schaden.

Daarnaast kan alcoholgebruik in het begin van de zwangerschap schadelijk zijn voor de vorming van andere organen en lichaamsdelen. Alcoholgebruik aan het einde van de zwangerschap is bovendien ongunstig voor de groei van de foetus en kan de geboorte vervroegen.

Af en toe een glaasje
    Af en toe een glaasje kan al schadelijk zijn. Je hebt iets meer kans op een miskraam of vroeggeboorte. Ook kan één glas al van invloed zijn op de ontwikkeling van de hersenen van het kind, wat zou kunnen leiden tot leer en concentratieproblemen.

Het drinken van één tot twee glazen leidt bij iedere zwangere vrouw tot een tijdelijke onderbreking van de ademhalingsbewegingen van het ongeboren kind. Bij de ademhalingsbewegingen gaat vruchtwater de longen in en uit. Dit is van belang voor de groei en ontwikkeling van de longen.

10. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    :oops: Kan zo ook veel info over roken kopieren hoor, maar als je op het forum kunt komen, kun je vast zelf ook wel ff op google roken/alcohol en zwanger intypen!

11. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Nou, dien even een klacht in bij verloskundige praktijk verwijderd vanwege privacy in Haarlem. Oja, ik weet ook nog hoe ze heet: verwijderd vanwege privacy. Ben het met je eens dat roken slecht is maar ga hier niet een beetje de deskundige uithangen!

12. Niet meer actief

Dus jij vindt dat als je stopt met roken, terwijl je niet of nog niet zwanger bent, je je leven stop zet?

Roken is voor iedereen slecht, niet alleen als je zwanger bent!

Ik vind het ook raar hoor.. ik rook niet, maar om dan opmerkingen te lezen van jaa maar zodra de posi test er was ben ik gestopt. Sorry hoor maar als je bewust bezig bent met zwanger worden dan stop je dan toch al?

13. Niet meer actief

En inderdaad ik vind ook niet dat je zulke dingen moet roepen... tegen een vriendin van mij is ook gezegd, door de vk en door de gyn. dat ze beter dan nog een paar sigaretjes kan roken als zware stress kan hebben...

Vind overigens ook dat rokers dit zelf moeten weten of ze roken of niet.. vind heel dit topic samenhangen uit onvolwassen reacties en ook allemaal 'heilige' reacties... iedereen heeft slechte gewoontes.

En NEE ik keur roken niet goed, NEE al helemaal niet als je zwanger bent, NEE ik rook zelf ook niet... maar vind de reacties hier veel en veel te ver gaan!

14. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    mijn schoonzusje zei,dat ze gaat stoppen met roken als ze gaat stoppen met de pil,nou dat vind ik wel netjes

15. Niet meer actief

En zo zou het dan moeten zijn als je er bewust aan begint en als je zo anti roken bent tijdens de zwangerschap idd... dikke pluim voor haar!

16. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    alleen eerst zien natuurlijk dan geloven whahha :p

17. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Dat is wel vlakbij mijn moeder :) ! En ik ben daar opgegroeid ;)

18. jessica1

jessica1 Niet meer actief

tegenwoordig mag een zwangere vrouw helemaal niks meer, zeg niet dat roken goed is maar vind en blijf het vinden heb al eerder gereageerd, laat mensen lekker zelf die keuze maken wat ze doen roken of stoppen tijdens zwangerschap, als jij maar gestopt bent toch wat intresseert jou een ander nou het is hun leven niet die van jou

19. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Ik kan er niets aan doen maar toch erger ik me elke keer weer aan dit soort topics en ja, dan zou ik er voor kunnen kiezen om alles te negeren . Maar dit keer doe ik dat eens niet. Waarom? Omdat ik 35 weken zwanger ben, volledig immobiel ben door ernstige rugklachten, het volledig geschoten heb en de hormonen me tot in mijn huig zitten. DIT is ook voor mij het medium om even van me af te schrijven. Dus pech!

Ja, roken is slecht. Ja, roken is hartstikke slecht voor je ongeboren kind. En natuurlijk kan iedereen stoppen daar ben ik ook van overtuigd maar al die heilige boontjes over al! Yech! Ik weet zeker dat er tussen die prachtige reacties een aantal vrouwen zitten die straks hun kinderen geen centimeter leefruimte geven en zogenaamde 'hyperouders' worden of hun kinderen niet leren dat pesten een schandaal is of dat vloeken kwetsend kan zijn. Of kinderen voortbrengen die zelf gaan roken, drugs gebruiken, teveel alcohol naar binnen brengen als ze 11 zijn! Of die de boel bij elkaar gillen bij het zwembad van een vijfsterren hotel of die hun troep op straat gooien. Nog erger... ik weet zeker dat er tussen al deze forumgangers mensen zullen zitten die hun kinderen straks mishandelen of misbruiken of dit toe laten terwijl ze er vanaf weten. En misschien zijn er zelfs wel mensen die dat al doen en onderwijl een lesje 'niet roken' geven.. BAH.

Reageer je gek zou ik zeggen.. ik ben het even kwijt.. LEKKER!

20. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Whahhaha geweldig deze reactie! Ik heb nl ook zo'n hekel aan die heilige boontjes die zo leuk naar anderen met hun vingertje wijzen terwijl ze vergeten naar zichzelf te kijken! :thumup:

Deel Deze Pagina