Liever een paar sigaretjes dan stress?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamajennifer, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. louloutje

louloutje Actief lid

23 mei 2007
    190
    0
    0
    @ beasti en Linka; een biertje of een wijntje kan best hoor... Probeer het maar eens.... En als je geluk hebt, smaakt het niet zoals je gedacht had (was in mijn geval zo, wijn smaakte naar azijn).
    Verder waag ik me er niet aan om te vertellen wat wel goed of niet goed zou zijn. Doe gewoon wat voor jou het beste voelt, en ook een goed gevoel blijft geven!

2. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Wijn is niet meer lekker hoor ;) Wacht ik gewoon rustig af, hihi!

3. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    :-k Hier zijn de meningen denk ik ook over verdeeld, maar das een andere discussie ;)

4. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Denk dat ze bedoeld "probeer maar..je vind het toch vies..." Maar idd ik waag me er niet aan! ;)

5. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Dt is ook zoiets wat id loop der jaren veranderd is, drinken(alcohol dan!)...bij mijn vorige zwangerschappen was een (rood)wijntje nog goed(voor je bloed geloof ik), maar nu schijnt dat weer achtehaald te zijn....pff!
    Nouja, dan maar helemaal "afzien", haha! Enneh trrouwens...als ik een wijntje zou drinken, krijg ik juist meer trek in een sigaretje! Dus maar netjes wachten en hopen dat dan de trek in roken helemaal weg is, want dat is wel iets waar ik na de bevalling niet meer aan wil beginnen!

6. mamajennifer

mamajennifer Actief lid

Puck70: dank je wel voor je berichtje.. Dat komt zeker heel rottig uit op dit moment. Ik heb af en toe nog wel eens een sigaretje gerookt, wil dat eigenlijk niet meer. Ik wil gewoon een gezond kindje en niet meer roken! Maar door die stress kan ik het af en toe gewoon niet laten..

7. louloutje

louloutje Actief lid

23 mei 2007
    190
    0
    0
    Daarom waag ik me niet aan die discussie wat wel of niet goed zou zijn, ieder zijn mening en ieder zijn eigen gevoel, en hoop dat iedereen zijn eigen gevoel volgt. Je weet zelf het beste wat goed voor jou is en voor je kindje. Dat geldt voor roken, drinken en bepaalde dingen wel of niet eten.

Voor mijzelf geldt; ik had mezelf dat wijntje wel beloofd (natuurlijk met mate). Maar dat smaakte gewoon echt niet! En dat probeerde ik ook te zeggen inderdaad. Als je er heel veel zin in hebt, probeer het maar eens. Als het net zo gaat als bij mij, vergaat de zin je wel! (bij veel zwangeren heb ik vernomen).

8. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Dan had ik het verkeerd begrepen ;) Ik vind idd heel veel dingen echt niet meer smaken. Mijn 'dieet' bestaat eigenlijk alleen nog maar uit brood, want als ik al aan warm eten denk :-&

9. louloutje

louloutje Actief lid

23 mei 2007
    190
    0
    0
    haha! Tsja, ik ken het... Met 20 weken was dat voorbij bij mij.... Hoop voor jou eerder!

10. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb tijdens de zwangerschap ook af en toe gerookt, ook omdat er stress was. en ik ben 11 dagen geleden bevallen van een kern gezonde zoon. Ik wil daar niet mee zeggen dat je rustig kan gaan roken tijdens de zwangerschap... ik heb mij af en toe erg schuldig gevoeld. Maar ik ben blij dat hier een hele gezonde jongen ligt inm. :)

11. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Niet om flauw te doen, maar veel gevolgen van het roken tijdens zwangerschap zijn pas op latere leeftijd bij het kindje te merken.

12. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik geloof zelfs tot ze 12 jaar zijn, maar veel rokers (nee ik bedoel niet allemaal) steken liever hun kop in het zand.

Ik ken verschillende mensen waarbij de kinderen dingen 'mankeren' en die gerookt hebben tijdens de zwangerschap. Dan wordt er in het ziekenhuis ook niet gezegd dat het door het roken komt. Aan de ene kant goed, ze maken zich al genoeg zorgen, aan de andere kant wordt er bij een volgende zwangerschap gewoon weer gerookt. ](*,)

Ik ben zelf een ex-roker, maar kan er gewoon niet bij dat je niet wilt stoppen, omdat er eigenlijk maar een kleine kans is dat er helemaal niks met je kindje mis is. Snap dat het moeilijk is om te stoppen (been there, done that) maar die struisvogel politiek gaat er bij mij niet in.

Een dikke duimen omhoog voor de meiden die gestopt zijn voor (of meteen na een positieve test) dat ze zwanger waren. Vind het alleen zo jammer dat als mensen proberen om te stoppen er nog steeds meiden zijn die zeggen dat het helemaal niet zo erg is als je een paar sigaretjes rookt, maar vrees dat dat een eeuwige discussie blijft.

13. louloutje

louloutje Actief lid

23 mei 2007
    190
    0
    0
    Dit zal inderdaad altijd een eeuwige discussie zijn!
    Zo ken ik verschillende mensen die kinderen hebben die niets "mankeren" en wel hebben gerookt en kinderen die wel iets "mankeren" en nooit hebben gerookt.
    Begrijp me niet verkeerd; ik wil niets goed praten. Stoppen met roken is altijd beter, zwanger of niet. Maar de discussie zal altijd blijven. Niet alleen over het roken maar ook over rauwe vis, rood/rose vlees, alcohol en ga zo maar door.
    Ja, ik geef het toe; ik heb gerookt, ik heb sushi en sashimi gegeten, ik heb een glaasje champagne en bier op, ik heb rood en rose vlees gegeten, heb de kattebak schoon gemaakt en in de tuin gewerkt en dat alles zonder handschoenen, tijdens mijn zwangerschap. Deed het natuurlijk met mate en alleen omdat ik me er fijn bij voelde. (Ondanks de blikken die me wel eens toegeworpen werden).
    Ook ik zeg; dikke duimen voor mensen die gestopt zijn met roken, maar dat geldt ook voor mensen die niet zwanger zijn.
    En de discussie over wat wel en niet goed is gaat door als je kindje er eenmaal is.
    Mijn mening is en blijft; niemand hoeft struisvogelpolitiek te spelen, maar overdrijven hoeft nu ook weer niet. Volg je eigen gevoel tijdens je zwangerschap en ook als je kindje er eenmaal is.
    Oeps.... nou heb ik me toch aan de discussie gewaagd.... :-D

14. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Hai Jennifer,

Het is inderdaad een fabeltje dat je beter kan roken als dat je stress hebt.
    Elke verloskundige zou dit beamen!
    De stress houd maar even aan...je moet er even doorheen meid.
    Ik ben ook gestopt toen ik 7 weken zwanger was...ik heb de eerste weken ook 5 sigaretten gerookt per dag toen ik de echo had gezien kon ik er niet eens meer opsteken en ben ik direct gestopt.
    Ik ben zo onwijs trots op mezelf!

Probeer trots op jezelf te zijn voor elke dag die je stopt meid want het is echt heel erg slecht voor de kleine om te roken...hoeft niet meteen zichtbaar te zijn maar kan ook op latere leeftijd komen.

En het lijkt of je stress hebt...maar een sigaretje helpt dat tegen de stress die je hebt om/met je vriend? Ik denk het niet...wat er ook aan de hand is...probeer het van je af te zetten want STRESS is het algemeen is niet goed voor jou en je kindje.

Zet m op meid!

Groetjes Debby

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Super dat er zoveel gestopt zijn, zelfs die flink veel rookten :thumup: .
    Ik denk dat je zelf het antwoord ook wel weet op je vraag.
    En die verhalen van mijn tante rookte een pakje per dag tijdens de zwangerschap en mijn neefje is kerngezond, dus het maakt niet uit...
    Tja, het wil niet altijd zeggen dat je kindje er gegaranderdeerd iets aan over houdt, de kans is alleen groter.
    Voor mij reden genoeg om tijdens de zwangerschap zo gezond mogelijk te leven en zo weinig mogelijk risico's voor mijn kind te nemen. Dat iemand zichzelf klemzuipt, rookt, volvreet of weet ik wat voor een verslaving heeft en dit zichzelf allemaal aandoet, is diegene's eigen zaak. Je kind in je buik kan alleen niet kiezen en daarom doe ik dit niet.
    En roken verhoogt juist de bloeddruk, stress ook, dat is waar, maar goed, van roken gaat de stress heel tijdelijk maar even weg en de oorzaak blijft en er kleven meer risico's aan vast.
    Maar sterkte hoor en volhouden!

16. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Niet roken dat is het beste voor je kind.
    En die onzin van beter rook dan stress :rolleyes: :rolleyes: bij elke trek die jij neemt heeft je baby minder lucht.

17. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Maarruh... volgens mij was het probleem dat Jennifer echt door een &*(-periode heengaat.

Is er nog iemand die tips voor haar heeft waar ze wel wat mee kan?

18. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    - Zodra je trek krijgt in een peuk iets gaan doen. Je handen wassen, de wc poetsen, je cd´s op alfabet zetten, wat dan ook. Bezig zijn!

- Een blaadje bij je houden waarop staat welke risico´s je bewust verhoogt als je rookt. Die peuk smaakt niet als je bedenkt dat je een hogere kans op wiegendood hebt, echt niet.

- Quittime downloaden zodat je altijd (net als bij je babybanner) ziet wat je hebt bereikt: hoelang je bent gestopt, hoeveel sigaretten je niet hebt gerookt, hoeveel geld dat heeft bespaard, en hoeveel langer je nu leeft.

- Iedere dag mbv telebankieren het geld wat je die dag hebt bespaard op je bankrekening zetten. Doe je dit niet dan verdwijnt het in het zwarte gat, nu kun je er iets leuks van doen. (en ja, een bugaboo is te betalen van 9 maanden niet roken als je normaal flink rookte.....)

- Foto´s van je gezichtshuid en tanden nemen, van dichtbij. En dan over een maand nog eens kijken... woei wat mooi!

- Komkommer eten.

- Snoepen als je het echt niet trekt: beter 4 kilo er bij dan longkanker of een ziek kind. En die kilo´s loop je er straks met de baby gewoon lekker af, want je conditie wordt elke dag beter.

Tips genoeg? Volhouden hoor, het is heerlijk om niet te roken!
    Geen gezeik en gedoe van "oh jee wat doe ik mijn kindje aan" en je houdt echt tijd & geld over......
    Succes!

Mijn quittime:
    ---
    2m 2w 23:37 smoke-free, 1.747 cigs not smoked, € 358,14 saved, 6d 1:35 life saved

19. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    [quote="San79Mijn quittime:
    ---
    2m 2w 23:37 smoke-free, 1.747 cigs not smoked, € 358,14 saved, 6d 1:35 life saved[/quote]

\:D/ :D

20. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Hihi, ik heb na de positieve test van schrik eerst een sigaret opgestoken. Lief en ik hadden zeg maar flink wat problemen en geen sexleven, op 1x na.... ´t was dus nogal een verrassing.

Ik heb op donderdag getest, rookte altijd zo´n 30 sigaretten per dag, en ben op donderdag-vrijdag af gaan bouwen. Zaterdag rookte ik de laatste, en zondag ging ik door ´t plafond. Ik had het behang er wel met m´n nagels af willen krabben.
    Maar eigenlijk viel het daarna best wel mee. En nu vind ik het gewoon echt lekker dat ik niet rook!
    En het werkt niet stress oplossend. Als je een slechte relatie hebt, wordt die niet beter doordat je een peuk opsteekt.

Deel Deze Pagina