Louloutje: rood vlees met mate eten, en de kattenbak met mate verschonen is niet hetzelfde als met mate een sigaret of alcoholische consumptie nemen. Bij die eerste 2 gaat het om een bacterie, die je toevallig nèt in jouw stukje vlees kunt treffen en een bacterie in je kattenuitwerpselen die er altijd in zit, alleen weet jij niet of je er al immuun voor was. Dat is dus eigenlijk meer Russische roulette en altijd onverstandig. Edit; ik probeer de topic geen wending te geven, maar er zal maar net iemand meelezen, die denkt "ja, als je het met mate doet zal het inderdaad allemaal wel meevallen."
Ik vind dat je moet stoppen met roken voordat je uberhaupt met anticonceptie stopt! Dan heb je de lichamelijke verslaving weg en dan kun je gezond met de baby bezig zijn die in je groeit!
zoals al eerder is gezegd: ik zou nog veel meer stress krijgen door de gedachte dat ik mijn kind mogelijk met een mindere start op de wereld zet door een peuk. heel vervelend om te moeten stoppen als je zo verslaafd bent, maar uiteindelijk ben jij degene die dat ding opsteekt of juist niet! ik ben ook cold turkey gestopt, neit leuk, maar jouw kind kan niet kiezen, jij wel! en al die verhalen 'mijn kind kwam gezond en wel ter wereld', roken gaat niet alleen om het eerste moment, maar om hun hele leven! niks is een excuus om te roken. heb je stress en wil je echt stoppen? schakel een therapeut, een psycholoog en wat dan ook in om je te helpen. Ga sporten, mediteren, neem vakantie, ga ergens logeren waar je evrwend wordt, maar doe iets! iedereen kans stoppen, dus jij ook! heel veel succes ermee!
Hihi, weer een discussie over roken of niet roken. Tijdens een zwangerschap vind ik roken ook Not done. En stress vind ik een hele slechte smoes, wat moeten de mensen dan die niet roken en door bepaalde omstandigheden gestrest zijn, ook maar een sigaret opsteken? Iedereen is weleens gestresst of je nu rookt of niet. Wat je moet doen als je een vervelende periode doorgaat? Dan is het misschien verstandig om een keer een afspraak met de dokter te maken om erover te praten. En om van het sigaretje af te blijven? Stel je bent een week gestopt of maar 24 uur. Met 1 sigaretje gooi je die hele 24 uur weer weg en moet je opnieuw beginnen te tellen, zonde dus van de tijd dat je wel gestopt was Ook is het inderdaad slecht voor je kindje, maar dat weet iedereen natuurlijk . Ook moet ik er niet aan denken dat mijn kindje het tijdelijk benauwd heeft omdat ik zonodig een peuk moet opsteken. Succes
Ik heb er ook duidelijk bij vermeld dat ik geen dingen goed wil praten... Maar juist dat ik hoop dat mensen hun eigen gevoel volgen. In principe lees ik dat mamajennifer een soort van bevestiging zoekt dat het beter zou zijn om een sigaret te roken dan stress te hebben. Die bevestiging (wel of niet) moet ze in principe bij zichzelf zoeken, door haar gevoel te volgen.
hoi mamajennifer ik heb bij mijn vorige zwangerschap nooit gestopt met roken wat ik me nu beklaag eigenlijk, niet dat ons zoontje niet gezond is of zo hij is zo gezond als een visje maar door dat je een sigaret opsteekt krijgt je kindje minder zuurstof en is hij/zij leiner en weegt minder bij de geboorte bij mij was dat gelukkig nier het geval maar het is niet goed om te roken tijdens de zwangerschap ik ben nu opnieuw zwanger deze keer van een tweeling en ik ben volledig gestopt met roken ik heb er zelfs geen zin in als men lichaam nicotine nodig heeft dan neem ik gewoon een kauwgum en dan gaat het over ik zou het je aanraden om het ook eens te proberen ik heb ook stress , men ventje is juist geopereerd ik heb een zoontje van bijna 5maand. dus ik heb meer dan genoeg men handen vol en tis niet gemakkelijk. ik vind niet dat stress als een factor mag nelmenb om een sigaret te roken hoor. het nog altijd jou keuze en je moet je natuurlijk goed voelen bij de beslissing die je neemt. veel succes met je zwangerschap gr tinne
Ik begrijp het idee ' jouw keuze ' in deze niet. je kindje is waar het hier om gaat, deze heeft geen keuze. Ok dit terzijde, dat was mijn mening. Ik ben zelf gestopt voordat ik begon met zwanger worden. Ik ben weer begonnen toen ik een flinke depressie kreeg, gepaard met veel stress en spanning. Ik ben direct weer gestopt toen bleek dat ik toch al 8 weken zwanger was. Ik heb hier een moment stevig van gebaald- en vervolgens mijn kijk hierop aangepast: kan er nu niks meer aan doen. Vanaf nu alles er aan doen, meer invloed heb ik nu niet. Ik ben nu 31 weken zwanger en ik heb niet meer gerookt. Ik vind het niet erg. Tip van mij: lees het boek ' de Opluchting ' eens. Deze gaat uit van dat je kijk op roken verwrongen is. Het effect ervan is idd dat stress toeneemt in pl. van afneemt. Het is bij stoppen niet zo dat je iets moet laten, het is eerder zo dat je er iets voor krijgt, namelijk een ' opgelucht ' gevoel, een bevrijding. je hoeft nl niet meer te roken. Het is een mentale knop die je moet kunnen omzetten. Sommige rokers hebben na maanden, jaren nog steeds het gevoel net gestopt te zijn. Anderen zijn na een dag al bevrijdt en blij ermee. Ik voel me duidelijk beter dan voorheen. De depressie en spanning is met een paar maand als sneeuw voor de zon verdwenen. Zonder roken, met anders denken over roken en over het leven in het algemeen. Stress die door een ander veroorzaakt wordt, je vriend in dit geval, is pas stress voor jou op moment dat jij dit toelaat. Klinkt flauw, maar is echt zo. Leg de verantwoordelijkheid bij jezelf en niet je omgeving. Dit geeft je uiteindelijk een goed gevoel, je bent trouw aan jezelf en je kindje. Wil niet belerend overkomen, hoop alleen n beetje mee te geven wat me zelf 100% heeft doen omdraaien. Heel veel sterkte en succes!
Hier heb ik dus 'last' van. Ik ben gestopt omdat ik zwanger ben, maar nu, na 7,5 maand ben ik er eigenlijk nog niet vanaf. Het stoppen is voor mij echt voor beebje, niet voor mezelf, dus nog dagelijks heb ik ontzettende trek in een sigaret, ik had gehoopt dat dat over zou gaan, maar dat is dus nog niet gebeurd. Volgens mij puur omdat ik het niet voor mezelf doe. Ach, het is gewoon een *&*(-verslaving.
Helaas voor de rokers: Echt geen rook tijdens je zwangerschap, ook niet meeroken. Jij en je vriend moeten wat (veel) over hebben voor je baby, dat merk je straks nog wel. Na je bevalling zul je nog veel meer stress hebben met een huilende baby en gebroken nachten terwijl de hormonen door je lijf gieren, je lichaam is geruïneerd door de bevalling, en je vriend jalours is op jou (dat jij je baby kan bieden wat hij niet kan) of op je baby (die je meer aandacht geeft), dus kun je vast oefenen hoe op een gezonde manier met stress om te gaan... Met een cigaretje kom je er dan niet meer, hoor! En als je baby er eenmaal is mag je binnen toch ook niet roken, dus kun je beter stoppen dan straks telkens buiten op straat te moeten gaan staan met je cigaretje. Sterkte! En ga voor jezelf uitproberen wat jou tegen stress helpt om je zo alvast voor te bereiden op die heftige periode na de bevalling (afleiding, sport, ontspanningsoefeningen, dagboek, hier rondsurfen, enz).
Dat heb ik mezelf ook voorgehouden. . Werkte wel. En waar ik nu zo blij om ben is dat ik zo verschrikkelijk trots op mezelf ben. Misschien vinden sommigen dat onzin, omdat je het voor je kindje doet, maar ik ben het wel. Buiten de gezondheid van mijn kindje geef ik mijn kindje ook een gezondere moeder. .
Hier nog een.......ben dan ook bang dat het eerste is wat ik doe een peuk (buiten) opsteken wanneer de kleine is geboren...ik merk inderdaad ook dat ik het absoluut niet voor mezelf doe maar voor die kleine frummel. Die heeft geen keuze en ik wel! Agh we zien wel...het is een *** verslaving!
...dan vind ik het heel knap dat je het volhoudt nu! Je hebt gelijk het is een (*&-verslaving maar jouw moederliefde overwint dus die verslaving wel! Petje af. Jammergenoeg is die moederliefde niet bij iedereen groot genoeg...
... boute opmerking ... beetje overdreven, vind je zelf ook niet? ... heeft er namelijk niets mee te maken.
Mwa... Misschien is het dan nog een soort van ontkenningsfase. Zo van: Ach zo veel kwaad zal het toch niet kunnen? Als je echt weet hoeveel kwaad het kan doen, zou je door de moederliefde wel heel veel wilskracht kunnen krijgen. Door liefde zijn mensen tot van alles in staat. Niet dat iemand er iets aan heeft als je tegen haar zegt dat ze niet genoeg moederliefde heeft. Ik denk echt dat het naiviteit is. Mijn moeder heeft ook altijd gerookt waar ik bij was. ik had altijd oorontsteking en nu blijkt dat je door rokende ouders veel meer kans hebt op oorontsteking. Als ze dat had geweten denk ik niet dat ze gerookt had waar ik bij was.
Ik denk dat het wel een nogal heftige opmerking is. Ik kan in ieder geval niet over de hoeveelheid moederliefde van anderen oordelen. Omdat, ook al ben ik volledig op de hoogte van een situatie waar iemand in zit, kan ik nog niet alles volledig overzien. Ik ben namelijk niet alziend en alwetend. Nou, ik ga maar weer mijn tanden poetsen (helpt tegen de trek in de sigaret ).
Wat ik ook nooit begrijp is dat mensen niet stoppen omdat ze niet 'kunnen' afkicken, maar ze dwingen hun pasgeboren baby wel om meteen cold turkey af te kicken zodra het geboren is, want dan komt er opeens geen nicotine meer binnen. Eigenlijk heel egoistisch dus, en geloof me ik weet echt wel dat het heeeeel moeilijk is om te stoppen, maar wil je dat je ongeboren kindje dan wel aandoen?
moederliefde zou wel voor heel veel, zo niet het extra beetje, motivatie kunnen zorgen? Doe je het niet voor jezelf, doe het dan voor je ongeboren kind!
Wat een felle reacties zeg! Iedereen moet zelf uitmaken of ze rookt ja of neen. Er zijn trouwens nog ergere dingen dan roken. Nicotine versnelt de hartslag, maar alcohol is veel erger hoor! En dat drinken sommige vrouwen toch duchtig verder, al "kan 1tje toch geen kwaad?" En champagne toch zeker niet? Ach mensen, jaag jullie toch niet op. de mensen die roken als ze zwanger zijn moet je zo niet veroordelen. Mijn mama heeft gerookt en ik ben kerngezond en als een dikkertje ter wereld gekomen. Dus, wees wat verdraagzamer iedereen!