Liever een paar sigaretjes dan stress?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamajennifer, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Mijn mamma heeft 4 zwangerschappen gerookt

Eentje kwam uit met astma! Nou is dat nou kerngezond, NEE!

2. Alita

Alita Niet meer actief

Nou ik ben het er wel mee eens dat er ook genoeg zijn die een glaasje alcohol drinken wat dus absoluut niet goed kan zijn. Dit is ook nog nooit bewezen dat het gèèn kwaad kan dus doe dit dan ook niet!

3. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Denk dat dit is iets waar mensen het nooit met elkaar eens zullen worden...

En dat iedereen lekker voor zich zelf het moet gaan uitzoeken wat ze doen.

Veel dingen zijn niet goed en dat weet iedereen donders goed.

Dus trek je eigen plan wat je doet en denk goed na met wat je doet.

4. poepiekont

poepiekont Actief lid

24 jan 2008
    104
    0
    0
    Alcohol, drugs, sigaretten, het is allemaal troep en wat mij betreft onacceptabel tijdens de zwangerschap. Van mijn kant ook misschien een heftige reactie, maar als een zwangerschap al niet genoeg reden is om te stoppen met roken, wat dan in hemelsnaam wel? Nu lijkt het misschien alsof je de "juiste" beslissing neemt omdat het zo moeilijk kan zijn om te stoppen (ja ik heb ook jaren gerookt) maar hoe voel je je als je je kleintje straks op je borst hebt en de verloskundige ziet duidelijk aan je placenta dat je gerookt hebt/je kindje het dus benauwd heeft gehad tijdens je zwangerschap?

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.218
    113
    Brabant
    ohoh, ik had me nog voorgenomen om niet te reageren, maar ja hormonen he.
    Nee ik vind niet dat we geen felle reacties mogen plaatsen, je reageert zelf toch op een openbaar forum(vol met moedergevoelens en hormonen:))
    Roken in de zwangerschap is gewoon bewezen slecht!

En ik kan er zo NIET tegen als mensen met die enorm domme argumenten komen als: mijn moeder heeft gerookt en ik ben gezond etc.
    Sorry hoor, maar dan heb je het IQ van een visstick!
    ja noem me fel, noem me hard, maar dat is gewoon dom.
    Knijp jezelf in je handjes dat je dan gezond bent, dat is dat een EXTRA wonder! Niet het bewijs of een vrijbrief om maar te roken tijdens de zwangerschap!
    Laatst was er een man die had een val van ? meter overleefd ondanks dat zijn parachute niet open ging, kunnen we dan met z'n allen uit het vliegtuig springen?

Nou, ik heb diep respect voor iedereen die gestopt is voor hun kindje! ook al ga je daarna (NIET bij je kindje) weer roken!

Liefss, Taliaa

6. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Dit vind ik pas een felle reactie!
    Tuurlijk zijn er ergere dingen dan roken...maar daar gaat het niet om. Gaat nu over roken...en eventueele gevolgen.
    Roken is slecht , voor bijde en zwaar verslavend. De vraag is ook of je beter kan blijven roken ivm stress dan stoppen met roken en meer stress.

Stress is lang niet zo schadelijk als roken (voor alle twee). En waarom mogen we rokers niet veroordelen? Feit is toch dat het niet gezond is!?

Jij kan dan wel kerngezond zijn....maar roken maakt meer schade zoals leerproblemen, concentratie en coordinatie....en hoe het zou zijn als je mama niet had gerookt...is iets wat je nooit zal weten.

@ Taliaa.... =D> (ach ja die hormonen...kriebelde bij mij ook al #-o ..)

7. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Natuurlijk hebben iedereen eigen mening, dat heb ik jaren gezegd, maar sommige zeggen dat het heel normaal is om tijdens zwangerschap te roken terwijl ze kerngezonde kinderen krijgen vind ik niet normaal om te horen!

8. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Go girl :thumup:

9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.218
    113
    Brabant
    danku:) zo, mn bloeddruk is weer gedaald;)

10. Niet meer actief

Meid, ik had het niet beter kunnen zeggen!
    Ik kan me er ook zó aan ergeren als mensen dingen op gaan noemen die nóg slechter zijn dan roken.. ARGH?!
    Waar zit dan je verstand! Het doet er niet toe wat slechter is het gaat erom dát het slecht is. Dus omdat alcohol slechter is dan roken mag er maar gerookt worden? En mogen wij er niets over zeggen? :rolleyes:
    Ik vind het oneerlijk en egoistisch tegenover je kind als je tijdens je zwangerschap rookt. En je mag je inderdaad in je handjes knijpen wanneer je kindje kerngezond wordt geboren en gezond is!

11. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Iemand vraagt of een paar sigaretjes geen kwaad kunnen, wat denk je dat we gaan zeggen. Ja hoor lieverd, steek er gerust maar een paar op?

Ik vind er niks fels aan als je zegt dat roken ongezond is. En degene die de opmerking maakt dat het kindje wel gelijk mag afkicken na de geboorte vind ik een hele goeie.

En waarom mensen altijd alcohol, teveel koffie ed erbij halen? Daar gaat het in dit topic toch niet over? Als je het over teveel caffeine wilt hebben open kun je daar het beste een nieuwe topic over openen.

12. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Ik vind het idd heel naief als mensen zeggen o wat is roken slecht maar dan zelf alcohol drinken tijdens de zwangerschap.
    Maar mijn ervaring is dat het meestal andersom gebeurt. Zelf ervaren in een restaurant: (boos op ober);Ik zei toch dat de biefstuk goed doorbakken moest zijn want ik ben zwanger! *steekt daarna een peuk op*
    Nou dan moet ik echt moeite doen om niet heel minachtend te lachen.

En verder maakt het niet uit dat er mensen zijn die nog ergere dingen doen. Want dan maakt het ook niet uit als je een volwassen vrouw verkracht, want kinderverkrachting is erger. Nou doei!

13. louloutje

louloutje Actief lid

23 mei 2007
    190
    0
    0
    vreemd vergelijk met verkrachting....

Blijf bij mijn mening dat ieder zijn eigen gevoel moet volgen...
    Dat anderen niet kunnen zeggen wat je wel of niet moet doen, of je daardoor wel of geen moederliefde hebt, wel of geen goede mama zou zijn.
    Beetje respect hebben voor elkaar, elkaar in je waarde laten. Of je nou rookt of niet, alcohol drinkt of niet, koffie drinkt of niet, rood vlees eet of niet etc.
    Mamajennifer vraagt of het beter is dan stress te hebben. Niet of ze door een sigaret wel of geen goede moeder zal zijn of voldoende moederliefde.

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.218
    113
    Brabant
    ik denk dat je dus niet je eigen gevoel moet volgen, maar je eigen verstand (in dit soort zaken)
    Hoewel ik bij dat verstand soms... nee laat ik mijn toetsenbord maar eens houden....

15. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Kan dat ook niet van het roken van de moeder tijdens de zwangerschap komen ;) :-#

Ik vond het ook niet dat hier vreselijk felle reacties zijn. Iedereen geeft gewoon zn mening, er werd niemand persoonlijk aangesproken, maar blijkbaar voelt er toch iemand zich aangesproken :-k

Dat roken slecht is tijdens de zwangerschap (of eigenlijk altijd) is toch algemeen bekend, en idd ook drinken is slecht en drugs gebruiken, maar dat doen we toch ook niet. Als de titel zou zijn een paar wijntjes tijdens de zwangerschap kan dat kwaad had je daarop reacties gehad, dit onderwerp ging over roken!

16. poepiekont

poepiekont Actief lid

24 jan 2008
    104
    0
    0
    Prima, nog even voor de duidelijkheid dan: nee, roken is niet beter dan stress hebben. Roken is vele malen schadelijker dan stress. Dan zal ik ook nog even iets uitleggen over het begrip (nicotine)verslaving: bij gebruik raakt het lichaam "rustig" omdat je je dosis binnen hebt. Zodra je lichaam weer een nieuwe peuk nodig heeft, ervaart het lichaam (en de psyche) erg veel stress, het krijgt immers last van ontwenningverschijnselen. Roken veroorzaakt dus ook nog eens erg veel stress, en veel meer dan het stoppen daarmee. Als je rookt is de stress blijvend, meerdere keren per dag en dat komt dan nog bovenop de schadelijke effecten van het roken zelf. Stop alsjeblieft met roken!

17. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Dan heb je mijn reactie niet goed gelezen. Ik vergelijk roken absoluut niet met verkrachting. Ik zeg alleen dat de vergelijking roken/alcohol drinken en dan zeggen dat roken minder slecht is, op hetzelfde neer komt als zeggen dat een volwassene verkrachten niet zo erg is als een kind.
    Het is namelijk allebei erg. En dan kun je dus niet zeggen: Ik doe in ieder geval dat niet, dus dan mag ik dit wel doen.

18. louloutje

louloutje Actief lid

23 mei 2007
    190
    0
    0
    ok, zo is het iets duidelijker...
    Laten we het erop houden dat roken en drinken tijdens de zwangerschap (maar ook daarbuiten) gewoon niet goed is. Dat is algemeen bekend. Het valt op geen enkele manier goed te praten.
    Nu weet men gewoon veel meer dingen dan vroeger. (al worden sommige dingen in mijn ogen zwaar overtrokken).

19. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Bij de hallo wereld vragen stond deze vraag deze week toevallig ook.
    Het antwoord was dat wel een paar sigaretjes roken ook stress opleverd omdat je je dan zorgen maakt wat voor schade je je kindje aanbrengt.

Ach wat zijn 9 maanden nou op een leven.

20. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    .....op een leven dat ook nog eens langer duurt omdat je niet meer rookt ;) !

Deel Deze Pagina