Het was maar een voorstel hoor Het wordt er hier niet gezelliger op, vind je ook niet? Maar goed, als de behoefte om te reageren (met alle herhalingen van dien) blijft, dan moet het topic blijven nietwaar?
Volgens mij heb ik jou echt werkelijk helemaal nergens persoonlijk aangevallen. Ik zou nog maar eens goed teruglezen als ik jou was. Als je mijn weerlegging van jouw argumenten al niet aan kunt, dan weet ik het ook niet meer hoor. Dan ligt het feit dat je je aangevallen voelt eerder aan jezelf dan aan mij.
Dit is een van de eerste topic's over dit onderwerp die, hoe gek het ook klinkt, redelijk "normaal" gaat. En zolang er mensen zijn die denken dat roken niet bewezen schadelijk is voor hun ongeboren kind..is het nodig in mijn ogen.
Ben gestopt met roken 6 maanden voordat we hadden besloten dat we 'er voor zouden gaan' (kinderen krijgen dus ). Omdat ik op mijn klompen aanvoelde, dat we ooit samen kinderen wilden, was ik maar vast gestopt. Ik heb ruim 12 jaar gerookt en niet zo weinig ook. Al jaren eerder had ik een stoppoging gedaan, welke na 3 maanden mislukte , doordat ik 'stress' had. (baan kwijt, vriend kwijt, nieuw leven, juist een fantastisch moment om positieve veranderingen aan te brengen en niet weer te begionnen met roken, maar ja dat is achteraf) In elk geval, na 6 maanden gestopt te zijn, besloten we de veilige sex aan de wilgen te hangen en ik raakte ca.4 maanden later zwanger! 8) Ik ben ontzettend blij, dat ik ruim voor het zwanger raken gestopt ben. In de eerste plaats ben ik gestopt voor mijn eigen gezondheid, maar ook voor mijn vriend die nooit gerookt heeft en mij ook langer als vandaag bij zich wil houden en natuurlijk ook voor mijn toekomstige kindje(s). Toen we voor het 'echie' gingen, heb ik ook de heerlijke wijntjes en biertjes laten staan. De enige zonde welke ik nog bega is koffie drinken. (2 senseo-kopjes per dag), soms 3 in een wilde bui. Daarover voel ik mij best schuldig, ondanks dit het maximum is volgens o.a. he3t voedingscentrum en andere medische sites. Is toch ontzettend stom, dat ik mijn rookverslaving heb weten te verslaan en ook de drank met gemak kan laten staan, maar niet zoiets simpels als koffie? Nou ja, straks hoop ik bv te kunnen geven en zal dan nog een poosje alcoholvrij moeten blijven. (roken is echt einde verhaal voor mij, ben nu 1,5 jaar gestopt) Maar ja, die koffie............... Alle dames die zwanger willen raken of al zijn en nog roken....STOPPEN! Succes hoor! Het is zelfs mij gelukt! Dus jullie kunnen het zéker! Nou, ik hoop straks mijn kindje er gezond en wel uit te persen....begin wat onrust te voelen in mijn onderbuik en rug. Spannend! Voor iedereen een fijne, gezonde zwangerschap toegewenst!
ik vind dat ieder het voor zichzelf moet beslissen mijn moeder heeft ook doorgerookt tijdens haar zwangerschap van mij en ik ben ook gewoon gezond ter wereld gekomen zonder problemen met ademen ofzo
Tja Jessica dat weet je niet...je kan er altijd wat aan overhouden op latere leeftijd Ik ben zelf gestopt sinds maandag en t gaat tot nu toe goed. Ik heb bij mn oudste dochter gerookt en zij heeft t daardoor bijna niet gered (groeiachterstand) volgens mn vk.
maarja ik zeg ook dat iedereen het voor zich zelf moet weten, mensen veroordelen je meteen en dat vind ik zo jammer,
Groot gelijk dat je 'veroordeeld' wordt als je blijft roken, dat is toch tegenwoordig met de kennis die wij hebben ook niet meer goed te praten!?
Tjongejonge...ik kan me dr toch zoooo kwaad om maken he! Doorroken als je zwanger bent. Elke maand lopen janken dat ze ongesteld geworden zijn en dan zijn ze eindelijk zwanger en....lekker doorroken.....pffffffffffffffffff..lekker je bloedeigen kind dat in jouw buik groeit vergiftigen....nou nou lekker volwassen... Echt moedeloos word ik ervan! BAH! Ik ben er echt FEL op tegen! Goddamn en dat geneuzel van; ja maar mijn moeder....bla bla bla....ja misschien ging het bij JOU wel goed had je geluk...er zijn er ook ZOVEEL die geen geluk hadden....zucht.... *ik heb zelf gerookt van mijn 12e tot ik zwanger was van dochterlief en toen na posi test meteen gestopt. Vorig jaar zomer weer begonnen en nu weer zwanger en na posi test weer meteen gestopt! En voor niets of niemand stopte ik, zonder zwangerschap KON ik niet stoppen, het lukte me niet. Maar als je dan een kind wilt en die in je buik hebt, stop je. PUNT UIT! Gezeur om stress...laart me niet lachen zeg! Ik heb in de zwangerschap van dochterlief niets anders dan stress gehad..kan er boeken over schrijven wat er allemaal met mij gebeurt is, maar er is niets met mijn dochter aan de hand, kind is gezond en gedraagt zich alsof ze een jaar ouder is.* zucht...sorry...maar kan me er echt over opwinden hoor, van die meiden die elke maand lopen zeiken dat ze niet zwanger zijn en als ze het dan zijn doorroken....bah!
je kan allemaal wel zo aanvallen maar ben zelf ook gestopt toen ik zwanger bleek te zijn, ik vind alleen dat iedereen het voor zichzelf moet weten, en dat andere mensen zich niet met die mensen moeten bemoeien
Oh ja hoor iedereen doet maar lekker wat ie wil, maar waarom dan zo janken elke maand als je ongi bent geworden denk ik dan als je toch door gaat roken? En dan zeiken als ze een kind met laag geboortegewicht krijgen..ja boehoe.....en ja dat kan vele oorzaken hebben, MAAR ook het doorroken!
Even wat anders.ik woog zwaar ben nog steeds wel zwaar maar niet meer zo erg als eerst, En wij zijn ruim 2 jaar bezig geweest met zwanger worden,ik ben toen ook 20 kilo afgevallen en binnen een paar maand was ik zwanger ik denk wel dat het geholpen heeft. en miss gaat dat ook wel met roken zo,als je zwanger graag wilt worden dat het miss net kan helpen om te stoppen
Ik veroordeel niemand (weet niet of je mij bedoeld) want ik weet dat stoppen moeilijk is. Ik ben iig blij dat ik er vanaf ben
Mamakitty.. waarom ben je dan niet gewoon gestopt voor je posi test? Heb je toch in een belangrijke fase van je kindje (nl op zn minst de eerste 4 weken) gewoon gerookt... En dus rookte je ook toen je kleine geboren was? ook niet erg gezond dan? Begrijp me niet verkeerd hoor, ik geef er ECHT helemaal niks om want ik rook niet
Je leest niet goed. Toen ik een posi test had ben ik meteen gestopt. Dat was 1 dag voor nod, net als bij dochterlief. Dus vanaf bevruchting heb ik welgeteld bij beide zwangerschappen nog 13 dagen gerookt...... Dat maakt niets uit. het gaat erom dat je na je posi test gewoon stopt. Das het belangrijkste. Dat zullen alle gyn's en vk's beamen. En ik rookte NIET toen mijn meisje geboren was.....vorig jaar zomer pas weer toen ze 3 jaar was. EN NOOIT BIJ HAAR IN DE BUURT. Ik stond ALTIJD buiten te roken.....
Sorry ladies..hormonen Maar meen wel wat ik zeg, alleen bedoel ik het niet zo boos als het overkomt...