Droomdeurtje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door yoghurt, 12 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yoghurt

yoghurt Bekend lid

31 jan 2011
    513
    58
    28
    Brabant
    ik wil misschien een droomdeurtje kopen voor mijn dochter.
    Maar twijfel nog, zijn er hier ervaringsdeskundige? Hoor graag jullie mening.

esklessebes vindt dit leuk.
  2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Een watte?

yoghurt, MaMa, Jo79 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. mamabri

mamabri Niet meer actief

geen ervaring met een droomdeurtje. Wel weet ik uit ervaring dat kinderen veel baat kunnen hebben bij zorgenpoppetjes onder hun kussen en ook bij kinderen met nachtmerries helpt een dromenvanger om te zorgen voor positieve dromen. Doordat kinderen erin geloven dat dit hun kan helpen heeft dit vaak een positieve uitwerking. ik zeg dus: doen!

4. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.013
    3.669
    113
    M'n zus heeft zo een droomdeurtje op de overloop voor haar 2 kinderen.
    Volgens mij hebben ze wel iets gekregen van de tandenfee en ook eens dat ze in hun eigen bed moesten gaan slapen.
    Verder kan het helpen met nare dromen enz zeggen ze.

Zelf vind ik of het helpt of niet het best schattig aan de muur ;) en hou wel van dit soort magische sprookjes achtige dingen.

5. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.013
    3.669
    113

Best schattig Google maar eens droomdeurtjes ;)

Boommm vindt dit leuk.
  6. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik vind ze heel schattig. En misschien helpt het inderdaad voor kinderen met nachtmerries en faalangst.
    Ik weet alleen niet of het handig is dat je kind geloofd dat er echt een draak of elfje 's nachts door de slaapkamer vliegt... Die zou je natuurlijk eventueel achterwege kunnen laten.

Als kind had ik vreselijke nachtmerries en was ik heel bang in het donker. Samen met mijn moeder heb ik toen 'monsterspray' gemaakt van water en glitters. Daar heb ik toch zeker een jaar lang mijn kamer iedere dag mee ingespoten.... :roflmao:

7. fafa

fafa Niet meer actief

Wij hebben er eentje. Superleuk!
    IMAG1916.jpg

Ze hebben van mn dochters een poppenhuisbankje en -brievenbusje gekregen, een plastic ding dat ze op straat vonden dat op een tafel leek :D en een beker en lepel van de Barbies. Ze zijn er echt mee bezig. :thumup:

Die sterretjes boven de deur zaten in een schattig luchtpost-envelopje, die ik gratis extra bij een bestelling van een flesje sterrenstof kreeg. Leuk verrassinkje.

Vorige week had mn oudste de elfjes met raamstiften op de schuifpui getekend. Dat hadden "de elfjes" natuurlijk gezien en toen wilden ze ook op het raam tekenen. 's avonds de stiften neergelegd en toen hadden ze er de tekening mee gemaakt die je op de foto ziet :cool:.

Het leeft hier echt dus.
    Ik had het alleen ooit bedoeld als een soort zorgenvriendje, zoals iemand hierboven ook zei, maar eigenlijk is het nu puur voor de fun. Wat natuurlijk ook prima is.

Youtan, Zonnestralen, mamabri en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    Wat super schattig!! Ik heb pas een dromenvanger gekocht voor onze dochter maar na 2 dagen zei ze:"Ik denk dat die dromenvanger kapot is hoor mama, ik heb nog steeds enge dromen"
    Zo'n droomdeurtje is wel echt niets voor haar!

9. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.770
    2.185
    113
    Oh wat onzettend schattig! Hier komt er ook één als dochterlief wat ouder is!

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hoewel mijn dochter draken heel erg eng vind heeft ze er 1 onder haar bed liggen (die van de efteling) Omdat zij bang is in het donker en denkt dat er misschien wel inbrekers komen of spoken onder haar bed 'bewaakt" de draak haar. En sindsdien is geen geen spook onder het bed geweest en het helpt ook heel goed tegen inbrekers :thumup: Ook had zij best veel last van nachtmerries en daar helpt haar dromenvanger uitstekend voor.

Zij is een meisje met een enorm levendige fantasie, daarnaast is zij van nature een wat schuchter en verlegen kind. Ze zal bijv echt nooit alleen op een vriendinnetje afstappen om te vragen of ze wil spelen, ik moet echt naast haar staan wanneer ze het gaat vragen.

Ook door haar verlegenheid en angst bij "moeilijkere dingen" merk ik dat zij 's nachts wat meer moet verwerken dan mijn andere 2 kinderen bij elkaar. Vandaar dus onze waakdraak en dromenvanger. Zo'n elfendeurtje zou ook wel echt wat voor haar zijn, ondanks haar leeftijd (7,5) Ik weet alleen niet helemaal precies wat nu de bedoeling is (dagelijks), zou iemand me dat willen vertellen?

11. Betsy

Betsy Niet meer actief

De waakdraak :D

mamabri vindt dit leuk.
  12. mamabri

mamabri Niet meer actief

cool he? Dat is weer eens wat anders dan een hond (die wij overigens ook hebben, maar als waakhond hebben we daar volgens mij weinig aan :confused:

13. Betsy

Betsy Niet meer actief

Heel cool!
    En heel fijn dat het werkt ook. :thumup:

14. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik vind die droomdeurtjes zo schattig, al is het alleen al om er een mooi plekje van te maken.
    En alles wat het extra helpt is mooi meegenomen toch.

15. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Die 'tafel" is een pizza doos omhooghouder ;)

16. fafa

fafa Niet meer actief

Whahaha :roflmao:

Ehhh, hoe moet ik me dat voorstellen?

17. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
  18. fafa

fafa Niet meer actief

Nou, dat heb ik nou nog nooit gezien. Man, ik leer zo veel hier op zp :roflmao:

Deel Deze Pagina