Liever eerst gebroken vliezen en dan weeën of andersom?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Ytest, 16 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Beginnen met gebroken vliezen en dan weeën, of andersom?

1. Liever beginnen met weeën

2. Liever beginnen met gebroken vliezen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

30 sep 2012
    559
    101
    43
    Hier braken ook eerst de vliezen en daar bleef het ook bij..
    Een dag later ingeleid, mijn lichaam.was helemaal niet klaar voor de bevalling.
    Alles zat nog potdicht, de bevalling heeft dan ook 41 uur geduurd.
    Ik zeg dus eerst weeën.
    Maar of dit wel fijner is weet ik natuurlijk niet.

2. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Dit keer begonnen met weeën.

Zoals logisch kan ik beide bevallingen helemaal niet met elkaar vergelijken. Beiden hun voor en nadelen.

Had wel duidelijk door dat de weeën gingen doorzetten.

3. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Liever eerst weeën bij de volgende. Mijn vliezen braken namelijk maar ik kreeg geen weeën. Ivm verhoogd risico op infecties moest ik na 36 uur worden ingeleid. Helaas zowel ik als de kleine toch een infectie opgelopen en ik kreeg koorts. De kleine moest met een knip en een vacuüm worden gehaald. Ik heb 4 dagen in het ziekenhuis moeten blijven en mijn zoon 7 dagen. Volgende keer dus toch liever eerst weeën en de vliezen eventueel laten doorprikken.

4. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Niet helemaal eerlijk misschien om zo te vergelijken, maar ik kies, gezien mijn ervaringen, voor beginnen met gebroken vliezen.
    Mijn eerste bevalling begon met gebroken vliezen, vrij snel daarna weeën en een vlekkeloze bevalling. Van begin (gebroken vliezen) tot eind (kindje op buik ipv erin:D) 9 uur en hooguit 4 uur echt veel pijn gehad.
    Mijn tweede begon met weeën en die waren echt veel zwaarder dan de weeën bij de eerste. De vliezen werden doorgeprikt door de gyn toen de ontsluiting niet bleek te vorderen bij 8cm. Dit leverde nog heftigere weeën op maar geen extra ontsluiting. Is uiteindelijk spoedKS geworden... Toen bleek dat zoonlief een beetje een rare houding had met zijn hoofdje.. waarschijnlijk lag het daar dus aan en niet aan die gebroken vliezen. Maar toch, als ik moet kiezen ga ik met stip voor mijn eerste bevalling, en die begon met gebroken vliezen:cool:

5. Crol

Crol Actief lid

17 aug 2013
    335
    106
    43
    Ik zeg liever eerst de weeën. Ik had gedurende de dag wat steekjes en had niet in de gaten gehad dat het weeën waren (ben te vroeg bevallen), s'avonds in het ziekenhuis werd me meegedeeld dat ik al 5cm ontsluiting had, daar handmatig me vliezen gebroken en toen kwamen de weeën flink op gang. Daarvoor was het prima te handelen.

6. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik heb veel liever eerst gebroken vliezen! Bij mn eerste had ik dit ook en ik vind het juist zo fijn dat ik wist dat de bevalling eraan zat te komen. Ook leidt het doorgaans tot snellere ontsluiting, omdat het kindje makkelijker en meer druk kan zetten op de baarmoederhals. De kans is natuurlijk heel klein dat deze bevalling weer zo begint, maar ik zou er zo voor tekenen!

Deel Deze Pagina