Ja, dit inderdaad! Ik word zo moe van die stomme stereotypen, het is gewoon triest. Eerst al dat mensen een voorkeur hebben en dan ook nog om van die debiele redenen! Moet je je voorstellen dat zo'n zoon later dit forum tegenkomt en leest dat zijn moeder toch echt wel flink baalde dat hij geen meisje was want de kleren waren minder leuk. Maar gelukkig bleken er voor jongens ook leuke kleren en kan je dan een stoer kuifje maken. Papa was blij, want die wilde "natuurlijk" een jongetje om mee te voetballen. Stiekem hoop ik dat dat soort mensen een kindje krijgen dat lekker dwars tegen de stereotypen ingaat, jongen op ballet, meisje naar voetbal.
Hier ook een trotse jongens mama!! En mijn wens was ook wel een jongen diep in mn hart.. Inderdaad als het maar gezond is, maar stiekem hoopten mijn man en ik wel op een babyboy.. En wat waren wij gelukkig na een goede echo met een blauw randje!! Ik ben denk ik gewoon een jongensmama, ben niet zo goed met vlechten/staartjes etc. (bij wijze van he )
Hier trouwens een man die een jongen net zo leuk vindt als een meisje, hij zou een dochter ook helemaal leuk vinden, maar een zoontje is ook weer lachen zei hij. We zijn veel meer bezig Of het wel gezond is....en ik denk dat ik even niet weet wat ik moet als we een meid krijgen.......ben zo gewend aan jongens nu.
Hier juist andersom hoor... Mijn stiefdochter is erg meegaand, mijn stiefzoon was een draak van een peuterpuber, (echt heeeel erg tegendraads! Wat ik persoonlijk overigens altijd erg kan waarderen in mensen en kinderen ). Mijn dochter is weer een erg gemakkelijk kind. Veel belangrijker dan geslacht is daarin uiteindelijk toch het karaktertje. Ik heb trouwens een lichte voorkeur voor nog een meid, ondanks mijn voorgeschiedenis. En uit ervaring weet ik inmiddels dat ik gewoon wat beter combineer met meiden, (ik vind al die jongensdingen echt geen hol aan, (en dan is m'n stiefzoon nog verre van een macho-knul te noemen, want van stoeien moet ie niks hebben, omdat dat pijn doet), moet daar echt m'n best voor doen, wat ik uiteraard doe, maar dus toch). Ik vind m'n stiefzoon trouwens even geweldig als m'n stiefdochter hoor, dus het is geen persoonlijke voorkeur of lievelingetjes-gevalletje. Maar ik ben -ondanks dat ik heel nuchter enzo ben- wel een echte vrouw-vrouw toch ook. Voor een jongen moet ik dus gewoon wat harder m'n best doen Maar dat er mensen zijn die zichzelf hebben wijsgemaakt dat ze echt maar 1 geslacht KUNNEN krijgen, daar sla ik steil van achterover. Niet omdat ik het slecht vind, maar ik vind het boven alles vooral zo ontzettend DOM. Hoe naief ben je, als je je daar op vast gaat pinnen? En hoe dom is het om je er zo op vast te pinnen dat je daadwerkelijk gewoon teleurgesteld bent dat het je wens-geslacht niet is en dat je echt even ten diepste niet blij bent met het andere geslacht. Dat vind ik gewoon echt dom.
Grappig dat een voorkeur voor iets meteen 'debiel' genoemd wordt. Niemand die hier verkondigd niet blij te zijn en te accepteren als het geslacht anders is dan ze zichzelf voorgesteld hebben. Het is pas 'debiel' als je niet kan accepteren dat je een jongen of een meisje krijgt. Ieder heeft recht op zijn voorkeur, het belangrijkste is om je neer te leggen en te accepteren als het anders uitpakt!
Hier een trotse mama van 3 jongens!!! Ook bij de derde ben ik weer enorm smoorverliefd. Wat een prachtig manneke! Ze zijn alledrie uniek en ik ben benieuwd hoe ze zich gaan ontwikkelen tot grote sterke kerels. En wat betreft kleertjes enzo... Voor jongens gebruiken ze (vind ik) vrij saaie kleuren. Maar je moet gewoon ff goed zoeken. Via internet vind je de leukste dingen en ook de H&M heeft vaak leuke betaalbare kleding. Ik hou van kleurrijk, dus dan moet je voor jongens idd wel wat beter zoeken.
Ik vind de voorkeur niet debiel, maar de redenen (strikjes, spijkerbroeken), ik begrijp daar écht niets van, sorry.
hier ook liever een jongen. ik bedoel als ik dan al een voorkeur uitspreek he. zolang het maar gezond is!
Lastig topic. Ik denk dat het belangrijk is dat er wel onderscheid wordt gemaakt tussen twee groepen. Groep één heeft heel sterk een voorgevoel en moet echt schakelen als dit niet klopt. Groep twee wil echt een bepaald geslacht. In groep één kan ik mij vinden, ik heb dat ook! Vorige keer wist ik gewoon zeker dat het een jochie werd, en dat klopt helemaal! Maar nu ben ik er echt van overtuigd dat ik een meid krijg. Ik zal echt wel even goed moeten slikken mocht het toch een jochie zijn. Gewoon omdat ik het echt niet verwacht! Groep twee vind ik ronduit schandalig. Wat nou iets niet willen, als je zekerheid wil moet je niet aan kinderen beginnen. Mocht het je dan gegund zijn om in verwachting te raken en is je kindje gezond? Wees dan aub dolgelukkig want dat is echt niet vanzelfsprekend!
Heb mezelf altijd als een jongensmama gezien.Toch kreeg ik eerst 2 meisjes. Vond ik helemaal niet erg hoor! Daarna dus nog 2 jongens,en ik moet zeggen dat ik jongens erg leuk vind.Ik ben echt van het voetballen en mn oudste zoon ook (de jongste heeft straks geen andere keus denk ik...hihi grapje). Ik ben met alle 4 mn kindjes reuzeblij maar ik ben zeker net zo blij met mn jongens als met mn meiden. Het viel mij idd ook al op die topics waar de voorkeur voor meisje besproken word. Ja sorry die vind ik echt nergens over gaan vind het af en toe vreselijk om te lezen,belachelijk.En toch word ik er naar toe getrokken en dan lees ik die kortzichtige en bekrompen reacties weer en dan denk ik:wees blij dat je een kindje kunt krijgen! En lichte voorkeur oke (had ik echt niet) maar sommige doen net of de wereld vergaat.Dat vind ik ronduit schandalig naar het kindje toe! Eeen baby,jongen of meisje is iets om trots op te zijn!
ik begrijp niet waarom het een probleem is als je graag een meisje wil . mijn wens is ook een meisje. ik heb al twee jongens mijn man en zelfs de huisdieren zijn mannetjes. hihihi ik zou gewoon heel graag een meisje willen. een klein meisje die op mama lijkt en papa's kindje word want mijn jongens lijken op hun vader en zijn echte mama's kindjes. ik hou verschrikkelijk veel van mijn zonen en als het nu weer een jongen word hou ik er ook met heel mijn hart van maar daarom mag ik toch wel dromen dat ik een meisje krijg. . ik heb twee kinderen met een ziektebeeld vanaf hun geboorte dus mijn allergrootste wens is dat deze baby gezond gaat zijn. maar daarnaast hoop ik echt dat het een meisje zal zijn. en ja ik was vorige x ff verdrietig voor 30 sec dat het een weer een jongen was maar tegelijkertijd was ik gelukkig want ik kreeg een zoon. toen wou ik ook graag een meid. maar ik kreeg mijn tweede prachtige mannetje en elke dag als ik naar hem kijk hou ik zoveel van hem he. en nu je mag je een jongen zijn of een meisje ik hou net zoveel van je. maar ergens hoop ik dat je een meisje word.
Ik wilde juist altijd graag een jongen! Lekker stoere kleertjes, gel in de haartjes.... Het is een meisje geworden en ben super blij met mijn kleine boefje maar de droom een stoer knulletje op deze wereld te zetten blijft. En ik droom ook lekker verder!
De mensen die zo graag een meisje willen en niet blij zijn als ze een jongen krijgen, moeten nog maar eens nadenken over het feit dat ze zwanger mogen zijn / of zijn geweest. Het is een wonder als je zwanger kan worden, en wat maakt het geslacht dan nog uit. X Veerle
Ik ben het helemaal met iedereen eens hier! Kan er ook best pissed van worden! Wees idd gewoon blij dat je een gezond kindje op de wereld mag zetten zeg! Goeie vrienden van ons kunnen helemaal geen kindje krijgen en vinden bijvoorbeeld echofoto's zien ook erg moeilijk ik heb ook zo met ze te doen daarom alleen al kan ik zo boos worden dat mensen een voorkeur hebben van het geslacht.. Ik heb altijd gedacht dat ik een .... Zou krijgen en nu krijgen wij een .... Maar evengoed zijn wij er hartstikke blij mee en nu al helemaal verliefd! Liefs
Hoe kun je nu zeggen dat je beter combineert met meiden? Natuurlijk vind je dat, je hebt alleen een meid als je een jongen had gehad had je hetzelfde gezegd en had je die dingen wel leuk gevonden. Believe me I know, ik ben een echt meisje meisje en gek op roze, frutsels en barbies ed. Ik heb twee stoere jongens en ineens ben ik ook gek op vrachtwagens. Je gaat mee in wat je hebt!
Omdat ik dat merk bij mijn stiefkids, (als je m'n tekst goed leest, lees je ook dat ik dat noem): ik moet echt veel harder mijn best doen met de jongensdingen, waar ik gewoon weinig mee heb. En afgaand daarop heb ik dus een lichte voorkeur voor een meid erbij. Wat niet wil zeggen dat ik met een knul niet blij zal zijn, maar daar zal ik wel harder m'n best bij moeten doen. Zo simpel is het nou eenmaal, kan ik ook weinig anders van maken. Ik begrijp het probleem daarvan ook niet. Van mannen wordt wijd en zijd geaccepteerd dat die vaak een voorkeur voor een jongen hebben, (want dat is toch gemakkelijker voor ze, want eigener). Maar als een vrouw hetzelfde zegt, voelt, vindt, dan zou dat ineens niet mogen? Nogmaals: de voorkeur en je eigen geslacht gemakkelijker vinden, (of misschien juist het andere geslacht), lijkt me heel normaal. Het wordt pas abnormaal als je echt negatieve gevoelens krijgt bij een kindje van het andere geslacht en dat echt niet leuk vindt.
Zóveel mensen zoveel wensen Ik snap het punt niet.... Tuurlijk blijft het fantastisch dát je zwanger mag raken!! Maar zolang je nog niet weet wat het word mag je toch wel een kleine voorkeur hebben? Zelfde als dat je niet zo mogen zeuren als je zwanger bent om je kwaaltjes omdat je blij moet zijn dat je zwanger bent... Tuurlijk blijft een wonder maar het hoort er toch ook wen beetje bij? Bij mijn dochter hoopte we écht op een meisje! Maar dat was omdat we bijna zeker wisten dat we een jongen zouden krijgen (manlief heeft echt een mannenfamilie al generaties lang en aangezien mannen het geslacht bepalen ) Het had ons uiteraard helemaal níks uitgemaakt!!! Maar zolang je toch nog niet weet wat het wordt??
Helemaal met je eens..! Hier ook een heerlijk ventje! We krijgen dan nu wel een meisje, wat ik super vind hoor! Maar ik zou een jongensgezin ook super vinden!