Liever geen jongen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ratatosk, 20 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assepoester82

23 jun 2009
    38
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nou hier een meidenmama! Meisje van 22 maanden en zwanger van een tweede meisje! Echt geweldig hoor, maar ik zag mezelf vroeger altijd als een jongensmama! Wist zeker dat ik jongens zou krijgen! Nu weet ik zeker dat we een meidengezin zijn en bij ooit een derde zal het ook wel weerr een meid worden, haha!

Nee, echt, natuurlijk hoopten we stiekem op een piemeltje bij de echo, dan hebje van alles wat, dus was het erg wennen, maar nu kan het ook niet anders zijn dan een meid!

Ook al heb je een lichte voorkeur, dat kan, dan maakt het niet uit wat het wordt, want die liefde die je voor je eigen vlees en bloed voelt is te groot (als je een beetje 100% bent dan )

2. Aniston

Aniston Lid

19 jun 2011
    45
    0
    0
    Oh wat erg toch om te lezen he??
    Ik snap best dat je een lichte voorkeur kan hebben. Zo had ik bij m'n zoontje ook lichte voorkeur voor een jongen. Ook omdat ik mezelf steeds zag als 'jongensmamma'. Maar toen hij eenmaal op m'n buik lag was ik zo blij en gelukkig dat íe gezond was, dat ik helemaal vergat te vragen wat het geslacht was.
    Nu ben ik weer zwanger en zou het me heel leuk lijken als het een meid is. Gewoon, omdat dat iets totaal anders is en omdat je zelf ook een 'meid' bent en dus weet hoe dat is.
    Maar aan de andere kant lijkt me een jongen ook zo leuk. Lekker 2 broertjes die samen spelen, ruzie maken (heb heus niet de illussie dat het altijd feest is haha). Samen stoere jongens dingen doen. Dus tja, snap een lichte voorkeur, maar zo heftig teleurgesteld zijn? Dat is echt niet te trekken. Ben nu ook zo benieuwd naar ons hummeltje, wil hem/haar zo graag voelen, knuffelen en hoop zo dat het allemaal goed gaat en gezond is. That's all that matters :D

3. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ik had bij de eerste niet een voorkeur maar heb wel altijd gezegd dat ik sowieso heel graag een dochter wilde. Ben zelf nogal van t tutten en shoppen en ja dat doe je toch meer met een meisje ;) niet dat t gezegd is dat zij ook zo zou zijn. Nu ik zwanger ben van de 2e geen voorkeur. Meisje is leuk, maar jongen lijkt me ook geweldig.

4. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik denk dat het niet eens altijd voorkeur hoeft te zijn.
    Ik kom uit een meidengezin en had geen voorkeur. Toch had ik continu het beeld van een meisje in m'n hoofd. Ik was immers ook alleen bekend met meidendingen. Toen het ook een meisje bleek te zijn was ik dolgelukkig. Bij de geslachtsbepaling hebben we toch echt eerst het kindje helemaal na laten kijken, voordat ze naar het geslacht keken. Zo belangrijk was het ook weer niet voor ons.

Mocht er een tweede komen, ook dan is er geen voorkeur. Ik hoef ook niet perse van alles wat te hebben. Want dan? Ben je dan gelukkiger dan jongens of alleen meisjesmoeders?

5. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik ben echt supertrots op mijn kereltje en zou 'm voor geen goud willen missen. Nu ik zwanger ben van de 2e hoor ik heel vaak 'je hoopt zeker op een meisje?'. Nou helemaal niet!!! Tuurlijk vind ik het leuk als het een meisje blijkt te zijn, ben zelf een echt 'meisje-meisje', maar een 2e jongen vind ik ook helemaal geweldig hoor. Dat we een 2e wonder mogen verwachten vind ik super en wat het dan is???? Lekker boeiend, als het maar gezond is.

6. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Hear hear!

Ik krijg soms ook het idee dat ik niet blij moet zijn met m'n jongens (?). Bij allebei de zwangerschappen (vooral bij de tweede) kreeg ik de vraag of ik niet op een meisje hoopte. Bij de oudste dacht ik het zelf ook, maar het was dus een jongen. Nou, ook leuk!
    En bij de tweede "zou ik dan nu vast een meisje willen". Weer maakte het me niet uit, maar toen het een jongen bleek was ik zo blij!

Soms steekt het me wel, moet ik zeggen. Dan wordt er echt een beetje neerbuigend gedaan over jongens. Alsof ze helemaal niet leuk zijn. Nou, dan kennen ze die van mij nog niet!:D

En al jullie leuke jongens natuurlijk ;)

7. PregnantAgain

1 jun 2011
    21
    0
    0
    Ik begrijp wel dat sommige vrouwen een voorkeur hebben voor een bepaald geslacht. Maar blijf daar alsjeblieft NIET in hangen als je kind dan toch van het andere geslacht blijkt te zijn. Realiseer je toch wat voor een WONDER het is dat je zwanger mag worden en een gezond kind krijgt! Want dat is allemaal niet vanzelfsprekend!

8. PregnantAgain

1 jun 2011
    21
    0
    0
    Daarnaast zijn jongens hartstikke leuk en hebben ze voor jongens ook genoeg leuke kleding!! Al is dat allemaal maar bijzaak!

9. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    ja eens als je hoort dat mensen een voorkeur hebben, is het meestal voor een meid.

Ik ben nu zwanger van de 2e en heb al een jongen; ik hou zielsveel van hem en vind het ook echt heel lief en grappig.
    Ik zou zo een 2e jongen willen, geen probleem, zou er zelfs erg blij mee zijn.
    Als het een meid is, ook prima, ben ik ook blij mee.

Wat ik dus echt irritant vind, ik dat iedereen denkt dat ik nu heel graag een meisje zou willen omdat ik al een jongen heb.
    Wij wisten bij zoon het geslacht niet voor de geboorte en willen dat nu ook niet weten. Het maakt ons gewoon niks uit en ik heb ook niks met dat het " zo praktisch' is om te weten. Kamertje wordt grijs met wit en blauw of roze komt vanzelf wel.

Mensen nemen het gewoon niet van me aan als ik zeg dat het me niks uitmaakt, dat ik een jongen net zo prima vind als een meisje.
    Alsof je een voorkeur MOET hebben!

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ook zo'n dooddoener vind ik: iedere vrouw heeft wel een voorkeur ;)
    Nou dan ben ik geen vrouw denk ik. Ik heb bij beide geen voorkeur gehad qua geslacht en ik ben erg gelukkig met mijn tot nu toe gezonde kindjes, ik hoop dat ik er in de toekomst nog 1 mag krijgen. En dan maakt het me wederom niet uit of het een jongen of een meisje is.

11. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Ik vond mijzelf meer een jongens-mama.
    Had geen voorkeur, maar wel gedachtes dat ik zoons zou krijgen...
    En inderdaad, de eerste werd een zoon. Hartstikke leuk natuurlijk, en zelfs zo leuk, dat ik bij de 2e zwangerschap toch wel een lichte voorkeur kreeg voor nog een zoon.
    Toen het een meid bleek te zijn was ik niet teleurgesteld hoor, maar wel heel vreemd dat dat ook nog kon ;) had me helemaal ingesteld op nog een zoon.

Voor diegene die wel voorkeur hebben:
    Nu ik van beide 1 heb, kan ik jullie vertellen dat het geslacht niets uit maakt!!! Het is allebei zo verschrikkelijk leuk/lief/schattig!!

12. Zooo inderdaad. Dan zeg/denk ik: een voorkeur voor een GEZOND kind toch? Niet voor een bepaald geslacht ;)

13. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Ik kan me er enigszins wel iets bij voorstellen als men een (lichte) voorkeur naar een bepaald geslacht heeft. Het is natuurlijk niet het belangrijkste, maar er kunnen verschillende redenen zijn waarom iemand een voorkeur heeft.

Bij mijn vriend in de familie worden er voornamelijk jongetjes geboren en ik merk bijvoorbeeld aan deze familie dat zij het erg leuk zouden vinden als het een meisje zou zijn. Een andere reden kan natuurlijk iets uit eigen jeugd zijn, dat je al meerdere kinderen van hetzelfde geslacht hebt en het kan zelfs voortvloeien uit religie, waardoor er een bepaalde voorkeur ontstaat.

Zelf heb ik totaal geen voorkeur hoor. Zowel een jongen als meisje is erg leuk! Bij mij gaat het vooral om de nieuwsgierigheid naar het geslacht, maar dat zal bijna iedereen wel hebben. ;)

Deel Deze Pagina