Maanden heb ik er tegen op gekeken en vandaag is het dan zover: Vandaag de (voorlopig) laatste vrije ochtend met mijn 2 dochters thuis. Vrijdag begint ze met wennen op de kleuterschool en dan vanaf volgende week elke dinsdag en vrijdag. En daarna hebben wij een schoolgaan kind! Heb gister alle boodschappen gehaald, zodat we vanmorgen helemaal niks hoeven. We houden onze laatste pyjama ochtend. Waarschijnlijk komt het er gewoon op neer dat ze zo boven gaat spelen en ik wat ga doen in het huishouden, maar het voelt wel heel gek! Vanmiddag gaat ze nog even naar de psz... Een (klein) voordeel is wel dat ik vanaf volgende week alle tijd heb voor de jongste natuurlijk. Maar toch.....het is zo definitief een periode afsluiten.
Hoewel ik niet hetzelfde gevoel had (ik vind alle stappen richting onafhankelijk werkelijk geweldig en ben dus niet bezig met de vorige stap) begrijp ik wel wat je bedoeld! Maar misschien helpt het ook om te horen dat mijn zoon vandaag op zijn 2e echte schooldag om 7:35 volledig aangekleed (zelf) bij de deur stond en naar school wilde! Hoho, nog even ontbijten en tandenpoetsen. Maar hij vindt het geweldig en weet je... ik heb eens op onze schoolkalender gekeken... zoveel vakantie en studiedagen.. die pyjamadaagjes kun je gewoon blijven houden!
Ik denk ook zeker wel dat ze er met heel veel plezier naar toe zal gaan. We laten haar natuurlijk met reden al 5 weken voor dat ze 4 wordt naar school gaan. Ze is er zo ontzettend aan toe. Geven ze ook aan op de psz...de juf is laatst al een half uurtje met haar naar de kleuterschool geweest. Mocht ze even mee spelen met haar vriendinnetje en buurjongetje waar ze bij in de klas komt. En inderdaad, elke fase is weer een mooie, maar dit is zo'n definitieve afsluiter Van baby naar dreumis, van dreumis naar peuter, van peuter naar kleuter, heel leuk! Maar nu gaat ze elke dag naar school, terwijl ze daarvoor gewoon lekker thuis was. Het is ook gewoon zo dat moeders heel erg moet wennen aan het feit dat op de 2 dagen dat ik niet werk, zij er ook niet is.
Ik heb dit ook heel erg..wij doen zoveel leuke dingen samen..lekker naar intratuin, samen koffie drinken in de stad en dat gaat straks gewoon niet meer.
Nee dat is ook best wel een hele overgang... Vond ik dus ook... Ik zie tegen de dag op dat onze jongste ook naar school. gaat...dan zit ik hier alleen..... ( tijd om te gaan werken denk ik)
Phoe, ik moet er nog niet aan denken! E. gaat over paar weken 1 ochtendje na de PSZ en daar heb ik het al moeilijk mee.. oooh erg eigenlijk he? Extra genieten van vandaag!
herken het ook heel erg! in december gaat mijn jongste naar de basisschool (en blijft er dus niemand meer over om voor te zorgen sniksnik, met n tweede vind ik het nog veel definitiever!) ik geniet ook heel erg van de gewone daagjes..zoals vandaag, lekker samen zn kamertje opruimen, zn verhalen en fantasiespel luisteren en zien, samen het intertoys boek doorbladeren, even wat drinken met een peer erbij...echt niks bijzonders, maar zo knus! ik vind het heerlijk! en ik zal het ook echt heel erg gaan missen! veel sterkte ermee, ze vindt het vast super op school! en idd, gelukkig nog veel vakantie enzo!
Ik moet er ook nog niet aan denken Maar dan speelt er ook mee dat ik eigenlijk tegen die tijd zou zijn bevallen en ik nog een kleintje had om voor te zorgen. Nu is het in een keer zo'n leegte thuis. Het zal wel weer goedkomen maar moet er nu nog even niet aan denken.. Al vind ik de gedachtegang van Cygnet2 ook wel mooi en ik hoop dat mijn dochter het straks ook heel erg leuk zal gaan vinden!
We hebben vanmorgen lekker om gekeuteld. Had de hele tafel vol gezet met nagellakjes. Nu heeft ze dus op elke nagel een ander kleurtje en ze mocht mijn teennagels ook doen Daarna lekker om getut, crempje hier, crempje daar, vlechtjes maken etc. Dit was dus onze laatste ochtend met een peuter thuis...net aangegeven op de psz dat ze pas volgende week vrijdag weer komt. Meteen een briefje mee gekregen voor de eerste ouderavond Volgend jaar continu rooster, ben heel benieuwd!
Hehe hier na een jaar vind ik de dagen dat ze op school zit niet extreem lang. En de nieuwe leuke dingen... Na school spelen op schoolplein, speelafspraakjes, verjaarsfeesten.. Er komt zoveel nieuw leuks Zo veel dat mama het komende jaar vast nog een hoop eerste keren gaat beleven en dat je dochter er waarschijnlijk doorheen vliegt Na 1 jaar waarin dochter het op school verschrikkelijk vind.. Kunnen we nog steeds terug kijken op veel geslaagde momenten Dat moet toch wat zijn als je kind bovendien nog graag naar school gaat ook