Liever geen paracetamol tijdens zwangerschap

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 11 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Niet veel maar als in dit geval de paracetamol er voor zorgt dat je kindje nog blijft leven. Dan zijn zelfs die 9 mnd slopend..

2. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Wat wordt er verstaan onder regelmatig innemen?

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    even verduidelijing ter voorkoming van een miskraam slik je kinderasparine. Dit is geen paracetamol.

asparine is ook een bloedverdunner en dat doet paracetamol niet.

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Apart, staat trouwens niet bij wat "regelmatig" is. Is dat elke week, elke dag?

5. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Ik denk elke dag? Ofzo?

6. DNJ

DNJ Actief lid

21 okt 2012
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik bedoelde ook dat (kinder)aspirine wél mag en goed is voor de doorbloeding, in plaats van paracetamol :)

7. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Hmm ok, dat wordt een feest met een chronische ziekte en geen pijnstilling :')

8. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    dubbel

9. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Wat een reactie zonder het onderzoek te hebben gelezen ;). Bij dit soort correlationele onderzoeken kun je statistisch voor zaken controleren (= er voor zorgen dat je alleen de effecten bekijkt als de effecten van iets anders wat niet je primaire interesse heeft (pijn klachten hier) contstant zijn). Bij goed correlationeel onderzoek controleert een onderzoeker voor alle relevante, maar hypothese technisch niet interessante variabelen - in dit onderzoek zou dat dus ook voor pijnklachten zijn. Dus check voor je hier commentaar op hebt eerst even of dit gedaan is of niet (ik denk dus van wel) ;).

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

als jij mijn cronische zenuw ontsteking in mijn gezicht over neemt. is het niet lang

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

'regelmatig innemen van paracetamol'

'sterke wetenschappelijke aanwijzingen'

Tsss ...

En op de officiële website van Generation R wordt er met geen woord over gerept. Storm in een glas water.

Deel Deze Pagina