Hoi Dames, Even een vraag. Iedere keer als ik onze dochter bij m'n moeder breng voor oppas (een nachtje slapen) Dan is het krijsen geblazen als m'n moeder haar naar bed moet brengen. Ze is dan heel moeilijk stil te krijgen en soms ga ik even heen om haar stil te krijgen en op bed te liggen. Ik vind dit een erg vervelende situatie. M'n moeder weet niet goed wat ze er mee aan moet en onze dochter is helemaal over de toeren. Is het nu wijsheid als ik haar de volgende keer bij mijn moeder op bed leg of moeten we het even doorzetten dat m'n moeder haar op bed blijft liggen? Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Alvast bedankt voor de reacties.
Mag ik vragen waarom je dochtertje nu al uit logeren gaat? Verder geen verwijt maar ik denk dat je kindje jou/jullie mist of misschien nog niet kan slapen in een vreemde omgeving?
Hier is ze nog nooit een nachtje weg geweest maar de laatste keer dat ik haar bij m'n ouders wilde laten slapen, wilde ze ook niet en heb ik haar aan de borst gelegd op m'n ouders hun bed en daar is ze in slaap gevallen. Hier heeft laten huilen geen zin en als ik in de buurt ben om haar te troosten dan doe ik dat. Bij de oppas huilt ze wel eens even maar volgens mij meer jengelen met het naar bed gaan. Alleen de eerste dag dat ik weer aan het werk ben is ze vaak van slag (werk in de kraamzorg en 2x8 dagen per 4 weken).
Ik laat haar daar slapen omdat ik momenteel nachtdienst heb en mijn vriend morgen weer om 7 uur op zijn werk moet zijn. Anders moeten we haar zo vroeg wakker maken dat vinden we dus ook weer zielig. Daarom hebben we er voor gekozen haar bij m'n moeder te laten slapen. Maar ze zou daar nog te jong voor kunnen zijn dus.
Klinkt wel een beetje als 'nog te jong'. Meer in de zin dat ze nog heel erg moet wennen aan een vast slaapritueel en het kan natuurlijk erg verwarrend werken EN een ander persoon die haar op bed legt EN een andere omgeving. Keuze hoe je dit oplost moet je zelf maken denk ik, doorzetten dat je moeder het doet of jij zelf. Persoonlijk zou ik proberen je moeder een aantal keren bij jouw te laten slapen en kijken hoe het dan gaat. Dan is ze iig wel in haar eigen omgeving en kan ze wennen aan jouw moeder die haar op bed legt. Natuurlijk ken ik je situatie en mogelijkheden niet.
het kan idd zo zijn dat ze jullie mist, haar vertrouwde omgeving... ik weet niet of ze thuis bij jullie op de kamer slaapt, in een wieg of ledikant of kinderwagenbak... anders kan je mss een x proberen om haar bij je ouders in de kinderwagenbak te laten slapen (4 maanden, ik weet niet eens of ze er dan nog in passen ) maar dan ligt ze een beetje vertrouwd, ruikt ze haar eigen en jullie geuren enzo... of mss een tshirt ofzo van jou meegeven dat ze dat kan vasthouden, dan ruikt ze jou... en anders idd gewoon even daar blijven tot ze slaapt.. ik veronderstel dat ze al optijd in haar bedje ligt en niet tot 23u op blijft..
Ze ligt in haar eigen ledikantje op haar eigen kamer. Ze gaat tussen 20.00-21.00 uur naar bed en dan tot de volgende ochtend. Het gekke is dat ze overdag geen problemen heeft met slapen bij m'n moeder. Misschien moet ik inderdaad maar bij haar blijven tot ze slaapt. Dit is ook zo zielig voor alle partijen.