Hallo Heb al een week of 2 er goed last van als ik bijvoorbeeld iets heb gedaan of trap heb gelopen dat ik buitenadem ben. Hoort dit bij de zwangerschap? Nu is me conditie ook behoorlijk beneden onder pijl maar voor de zw schap had ik er geen last van En me vorige zw schap herken ik het ook niet
Ik had het de vorige keer en nu weer. Ik zal het straks eens aan de gyn vragen (als ik er aan denk) maar ik heb nu ook een lagere bloeddruk dus ik dacht dat het kwam dat als ik vanuit rust plots iets ga doen m'n lijf harder moet werken ofzo.
Ik heb het ook al een tijdje. Ik hou het erop dat mijn lichaam al hard aan het werk is, en als je dan ook nog moet traplopen is dat dubbel werk.
Ook ik heb nu eenlagere bloeddruk en dat is goed volgens de vk, en ook ik merk dat sneller buiten adem zijn.
me bloeddruk is goed, was voor zw schap altijd laag en nu stijgt die en zit ik precies goed. is onwijs vervelend en zeker nu het warme weer komt...en juist bij kleine dingen die je doet merk je het goed:S
Hoort erbij hoor! Maak je geen zorgen. Het kost je lichaam heel veel energie om je kindje te laten groeien in jouw buik, dus is er minder energie over voor andere dingen zoals traplopen bijvoorbeeld
Hoort er helemaal bij Ik had dat vanaf 12 weken tot ongeveer 18 weken heel erg, maar volgens m'n vk kwam dat doordat je lichaam bezig is om je bloedsomloop aan te passen. Hierdoor moet je lichaam harder werken om al het bloed rond te pompen Klonk vrij plausibel! Vond het overigens vreselijk..ging van zonder moeite 14km kunnen hardlopen naar na 500meter doodgaan
Later in je zwangerschap is het ook normaal dat je snel buiten adem raakt, omdat je longen een beetje in de verdrukking komen en dus niet meer helemaal goed kunnen uitzetten.
Yess heb ik ook, ik probeer zo veel mogelijk met de trap te gaan (appartement) voor het kleine beetje extra beweging maar t wordt steeds moeilijker hoor, kan ook echt geen uren meer met de hond wandelen wat ik normaal wel graag deed
is hier ook heel erg herkenbaar! Ik wil zoveel mogelijk lopen.. op het werk ook met de trap ipv de lift omdat ik ook die beweging wil.. Maar als ik boven ben moet ik echt even 2min op adem komen voor ik fatsoenlijk kan praten haha.. Voel me net een oud wijf.. sorry..
Ik heb het ook. Woon in een flat 4 hoog zonder lift. Normaal lukt dat wel omhoog, nu moet ik bij elke verdieping even hijgen voordat ik verder kan. Nu is het gelukkig zo gebouwd dat je 3x een langere trap op moet ipv elke keer een kort trapje, dus dat valt voor mij net te doen. Maar ben benieuwd hoe dat straks gaat als ik hoogzwanger ben
Yep - hier ook. bloeddruk is goed hier, maar ik kan niet 1 trap oplopen zonder boven staan te hijgen als een oud postpaard. Op kantoor neem ik dus ook gewoon de lift. Als ik thuis naar zolder moet, dan doe ik dat in 2 keer ... nu had ik al een conditie van nul komma zero, maar dit is echt heel erg. Ik probeer wel te blijven lopen, hebben een hond, maar ik loop een stuk langzamer iig
Ja hoor, ik ben al een week of vier aan het hijgen als een molenpaard, de vk zei dat het normaal was, dat wij zwangeren topsporters zijn. Irritant is het wel
wat ik apart vind vorige zw schap had ik het dus niet, al die maanden niet en kon makkelijk kilometers lopen in het bos elke dag....bult op enzo. nou zwangere vrouwens zijn idd topsporters hoor hihi
Wie heeft dit nog meer? Ik paar weken en wordt eerder erger dan minder. Melden bij vk of is t normaal?
Is normaal hoor. Je longen komen in de verdrukking door de baarmoeder. Daarbij houd je nu waarschijnlijk vocht vast en heeft je hart ook nog eens een placenta met baby om van bloed te voorzien. Ik zou het wel even melden bij de vk voor de zekerheid. Succes met de laatste loodjes!
Ja, baarmoeder voelt erg hoog dus lijkt me logisch. Maar ik houd geen vocht vast geloof ik. En normaal heb ik al iets verminderde longcapaciteit. Tx!
owja hier ook snel buiten adem en als ik soms op mijn rug lig en de baby draait op een bepaalde manier dan is het net of ze mijn hele longinhoud leeg drukt en moet ik echt anders gaan liggen om adem te krijgen
Volgens mijn verloskundige kwam dat inderdaad doordat mijn bloeddruk erg laag was. Voor de baby en de zwangerschap erg goed, voor jezelf alleen vervelend.