Liever spontane bevalling dan inleiden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door TallieJ, 10 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TallieJ

TallieJ Actief lid

6 mei 2014
    236
    0
    0
    Ik werk op een kinderdagverblijf
    Hoofddorp
    Ik ben nu bijna 39 weken zwanger en heb een klote zwangerschap om maar ff heel eerlijk te zijn. Mijn vk zegt dat ze vanaf 41 weken kunnen inleiden en vanaf 40 weken kunnen kijken of ik evt gestript kan worden.
    Persoonlijk heb ik dat liever niet. Laat het liever spontaan op gang komen. Ik heb al 32 weken pijn en ongemakken, dan kunnen die laatste twee weken er ook nog wel bij.
    Ben ik nou heel gek dat ik zo denk ondanks al mijn pijn? Misschien is het ook omdat ik het eng vindt om gestript of ingeleid te worden.

Wat zouden jullie doen of hebben jullie gedaan?

2. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ik vind het helemaal niet gek dat je het zo natuurlijk mogelijk wil laten verlopen :)

3. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Heel begrijpelijk. Ik heb 1 ingeleide bevalling gehad en 1 natuurlijke. Die laatste was echt veel makkelijker en ging een stuk geleidelijker en daardoor beter te doen dan de heftigheid van de ingeleide bevalling.

4. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Ik snap je heel goed...
    Ik ben nu 38 weken zwanger en heb ook een rot zwangerschap. Nouja met de kleine is alles goed maar heb zelf heel veel pijn en ongemakken. Nu wist ik dat van te voren al wel een beetje, dat dat zou gebeuren, maar heb het toch verkeerd ingeschat.

Ik zit juist nog wel in dubio of ik het natuurlijk laat komen of dmv inleiden.. Vind het heel knap dat je ervoor kiest voor het afwachten ondanks je pijn.. Ik ben er helaas nog niet helemaal over uit, ga vanavond een gesprek aan met mijn vk.

5. TallieJ

TallieJ Actief lid

6 mei 2014
    236
    0
    0
    Hoofddorp
    Hoe ben je ingeleid?
    Mijn eerste zwangerschap begon met gebroken vliezen en 12 uur later weeen.

6. TallieJ

TallieJ Actief lid

6 mei 2014
    236
    0
    0
    Hoofddorp
    Ja bij mij gaat het met de kleine allemaal perfect gelukkig.
    Maar mag ik vragen hoe het komt dat je vantevoren al wist dat je veel pijn en ongemakken zou krijgen?
    Succes vanavond!

7. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Ik ben bij beide dochters gestript. Niks engs aan. Strippen kunnen ze alleen als de baarmoedermond al verwerkt is en al iets open is. Dus ze helpen hiermee alleen een handje.

Ik heb beide keren om strippen gevraagd omdat ik graag thuis wilde bevallen en dat kan niet met inleiden. Dus ik wilde dus graag voor de 41weken bevallen.
    Beide keren 1dag na t strippen bevallen. Bij 1, 40.5 nr 2, 40.4

8. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Ivm hoge bloeddruk. Was nog helemaal niet rijp ben ontsluiting en nog lange bmm. Eerst 24uur ballonnetje, volgende dag 4cm, hebben ze de vliezen gebroken en weeën pomp. Die avond bevallen om half 10.

9. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Ik heb hypermobiliteitssyndroom en fibromyalgie. Ze hadden al gezegd dat het zwaar zou worden..

10. TallieJ

TallieJ Actief lid

6 mei 2014
    236
    0
    0
    Hoofddorp
    Pffff, sterkte!

11. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Gelukkig al 38 weken, dus langste stuk is voorbij hihi.. Maar mijn lichaam is ook wel zo goed als op nu :)

12. TallieJ

TallieJ Actief lid

6 mei 2014
    236
    0
    0
    Hoofddorp
    Ja dat begrijp ik volkomen!! Dan mag ik eigenlijk niet klagen.. Ik hoop voor je dat de kleine snel komt zodat je aan je herstel kan werken!

13. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Ik denk dat een pijnlijke ongemakkelijke zwangerschap voor niemand fijn is.. :) Hoop voor jou ook dat je kleine snel komt!

14. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Allerliefste zeker spontaan!!

Eerste ingeleid wegens insuline gebruik met 38.1
    En dat gaat nu weer gebeuren. Ik hoop stiekem dat ze vanzelf voor die datum besluit te komen ☺

15. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    in een verzorging/verpleegtehuis
    achterhoek
    Ik begreep dat voetreflextherapie ook kan helpen.
    ik heb het iig toen met mijn zwangerschap overwogen.
    Gelukkig was t bij mij niet nodig.
    Weet alleen niet of je speciaal iemand moet zoeken die het tijdens zwangerschap etc doet om t op te wekken.

16. TallieJ

TallieJ Actief lid

6 mei 2014
    236
    0
    0
    Hoofddorp
    Ja dat heb ik ook gehoord maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar niet zo in geloof...;). Mijn kraker wilde ook al acupunctuur proberen maar dat vind ik helemaal eng haha!

17. cooksie

cooksie Bekend lid

24 aug 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Als je verloskundige je wilt strippen en het kan zou ik daar voor kiezen. Als je meisje niet wilt komt ze ook niet dus het is niet opwekken, het is het laatste zetje geven tot bevallen.

Als de tijd niet rijp is gebeurd er ook niks..

Sterkte nog even!

18. cooksie

cooksie Bekend lid

24 aug 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Waarom ik nou meisje tik.. Geen idee.. Vooruitziende blik haha..

19. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ik ben 3x ingeleid. Na de eerste keer (vliezen gebroken, maar er gebeurde verder niks), wilde ik de 2e en ook de 3e keer weer ingeleid worden.
    Gewoon omdat ik dan wist, wat ik kon verwachten.

De eerste weeën in het ziekenhuis...geen weeën in de auto etc... ;)

20. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Ik ben van mn eerste ook ingeleid met 39.2 vanwege zwangerschapsvergiftiging, nieren & lever deden het niet oke meer en torenhoge bloeddruk. Liefst zou ik bij een volgende gewoon bevallen, daar hoop ik op. Maar kans is denk ik klein... Mn oma had zwangerschapsvergiftiging van mn moeder, mn moeder van mn broertje en mij & ik van mn zoontje.

Deel Deze Pagina