Liever spontane bevalling dan inleiden?

Discussion in 'Zwangerschap' started by TallieJ, Jun 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. angel1990

angel1990 Actief lid

Dec 29, 2013
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik met de eerste ingeleid met 40+3 ivm minder leven voelen.
    Was er al klaar mee vanaf week 36/37 door de vele voorweeën.
    Ik ben op maandag 40+1 gestript zonder resultaat. Helaas!

Inleiding;
    Vliezen breken en wachten op natuurlijke weeën...
    Alleen kwamen de weeën niet op gang zoals de vk het wilde.
    Dus vrij snel aan de opwekkers gegaan.

Ik geloof dat ik rond 11 uur begonnen ben en onze dochter is om 21:17 geboren.
    De pijn vond ik heavy.. maar ik zou het gelijk weer doen.

--------
    Ik heb nu een zwangerschap met HG en dit valt enorm tegen!
    Vond het bij onze dochter al zwaar maar nu vele malen erger.

Eerlijk? Mij mogen ze met 38 weken inleiden!
    Ik kijk uit naar de bevalling :)

2. Zweden

Zweden Bekend lid

Nov 14, 2011
    711
    79
    28
    Ik ben ingeleid bij dochter omdat men zich zorgen maakte over de krappe hoeveelheid vruchtwater. Was ook overtijd. Uiteindelijk is ze geboren met 41+3. Kerngezond en achteraf onnodig ingeleid. Ik kreeg fikse bloeding van bijna 3 liter doordat de placenta niet kwam. Dit is mogelijk een complicatie geweest van het inleiden... ik wil nu dus echt niet meer ingeleid worden. Er zijn echt wel risico's aan verbonden. Gelukkig nu geen zorgen over het vruchtwater maar ik wacgt ongeduldig tot deze kleine zich aandient! Dus vanuit mijn ervaring: natuurlijk is beter en als je het kunt volhouden tot je kleine zelf komt zou ik dat zeker aanraden. Sterkte met de laatste loodjes!

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Ik geef ook de voorkeur aan een spontane bevalling. Als het niet anders is dan is het zo natuurlijk. Ik ben 1 keer ingeleid en 1 keer spontaan maar dat was toch een stuk prettiger, ook voor het kindje.

4. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Mee eens. Met strippen help je de natuur alleen maar een handje.
    http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Strippen_(bevalling)

5. pimpelmees

Mar 16, 2014
    37
    0
    6
    zuid holland
    2x ingeleid ivm geen leven voelen en wist ook al dat deze zwangerschap niet makkelijk ging worden maar ik wil toch echt een keer bevallen zonder ingeleid te worden dus probeer ook met de pijn gewoon door te zetten en hoop de kleine nu wel te blijven voelen..dus snap je beslissing wel. strippen is idd alleen kijken of het natuurlijk op gang geholpen kan worden dus dat zou ik persoonlijk wel verwegen

6. DigiGee

DigiGee Niet meer actief

Ik snap het wel hoor! Vooral als je al zo'n weg afgelegd hebt. Wat je zegt, dan kan dat er nog wel bij. Ikzelf prefereer ook een spontane bevalling.. maar helaas hebben wij niets voor het zeggen. De baby komt wanneer het wil komen en soms heeft hij of zij gewoon een handje nodig ;)

Share This Page