Vliezen breken door schopjes?

Discussion in 'Zwangerschap' started by mamavanjuul, Jun 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Opeens lag ik net te bedenken: Kunnen mijn vliezen breken door het harde schoppen van de baby?

Misschien een onnozele vraag, maar het zit zo:

Deze kleine ligt met haar voetjes down under. Af en toe schopt ze zo vreselijk hard, dat ik door de grond ga van de pijn. Ik heb eerder een ks gehad en soms ligt er een voetje verder dan mijn litteken :)
    Ze staat dus af en toe recht op mijn blaas.
    Nou zijn mijn vorige 2 bevallingen begonnen met het breken van mijn vliezen, de eerste keer spontaan en de 2de keer geprikt.

Nou lag ik dus te bedenken: zouden je vliezen ook kunnen breken door het schoppen van de baby?

Zomaar eens een hersenspinseltje wat dan de hele tijd blijft hangen ;)

2. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Misschien helemaal aan het einde van je zw, als ze mooie lange, puntige teennageltjes heeft :p. Maar even serieus, ik denk van niet hoor. Ik heb er idd nog nooit van gehoord. Mocht het wel gebeuren dan zou ik haar zo vroeg mogelijk op karate ofzo doen, want dan heb je vast een toekomstig Olympisch kampioentje in huis met een super strakke traptechniek.

3. Maranne

Maranne Actief lid

Oct 23, 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    Toevallig bedacht ik me van de week ook zoiets: Waardoor breken de vliezen?

Is het een hormoon, worden ze zwakker tegen het einde van de zwangerschap of doet het kindje het zelf?

Na een zoektocht op internet kwam ik tot de conclusie dat niemand het zeker weet :) Een duidelijk antwoord kon ik in elk geval niet vinden.
    Mij lijkt het niet dat het kindje zelf de vliezen kan breken, bij sommige vrouwen zijn ze zelfs door de vk bijna niet te breken. Die vliezen moeten dan wel erg sterk zijn.

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Haha! Dat ga ik dan zeker doen!

Stom is dat hè, dat ze op dit soort vragen geen antwoord weten. Mijn oudste was 3500 Gr en braken de vliezen wel spontaan. De jongste was 4310, maar die hebben ze door geprikt, dus gewicht zou het dan ook niet zijn.

5. Sammelskee

Sammelskee Bekend lid

Jan 16, 2013
    543
    1
    18
    Roosendaal
    Goeie vraag, zou ik ook wel ns willen weten. Bij Floortje zijn mn vliezen ook door de verloskundige geprikt, en had wel al volledige ontsluiting..

6. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    2,670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Hier werd ik er door de gyn wel voor gewaarschuwd.
    Bij een stuitligging is de kans groter dat de vliezen vroeger/eerder breken vanwege de extra druk door o.a. het schoppen van de baby

7. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Ja waardoor breken vliezen eigenlijk..? Druk? Ik heb bijv een overvloed aan vruchtwater.. Zou dat mee spelen?

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Ow echt? :$

@Ytest: dat heb ik ook....maar de vorige keren ook....Maar dat in combi met een stuit///aiai.

Het wiebelt hier ondertussen weer alle kanten op....maar soms heb ik echt het gevoel dat ik ga knappen aan de onderkant...doodeng!

Share This Page