Van 7 naar 6 voedingen/ nachtvoeding overslaan

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Maagd, 23 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hallo,

Mijn zoon van ruim 6 weken, weeg 4,9 kilo en krijgt nu 7 voedingen. 1a2 daarvan is bv en 5a6 is flesvoeding (waarvan 1 gekolfde bv) Wegens omstandigheden combineren we de borst en flesvoeding en dat gaat prima.
    Hij krijgt dus 7 voedingen. Wat hij uit de fles krijgt is te meten namelijk tussen 600 en 900cc p/d Hij krijgt daar dus nog bv bovenop wat we niet kunnen meten.

Met consultatie bureau heb ik gesproken over het teruggaan in aantal voedingen omdat hij best veel krijgt voor z'n gewicht. Dit was volgens hun prima. Maar nu wil ik natuurlijk graag dat de voeding van snachts 3 uur komt te vervallen. Er schijnen allerlei trucjes voor te zijn om ervoor te zorgen dat hij die voeding niet meer wil maar bij ons lukt dat niet. We hebben poging gedaan om hem steeds iets minder in de fles van 3 uur te doen zodat hij na een tijdje niets meer krijgt maar bij de 2e dag dat we totaal 30 cc minder gaven was hij na het drinken een uur lang onrustig en wakker. Waarschijnlijk werkt dit dus niet voor hem.
    Hoe kunnen we het voor elkaar krijgen dat hij die voeding van 3 uur laat staan?
    We voeden hem overigens op verzoek, overdag zit er vaak 3/3,5 uur tussen de fles en snachts na de laatste avond fles is dit vaak 4/4,5 uur.

Heb je tips?

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Hi Maagd,

Dank voor je vraag op het forum. Vanwege wetgevingsrichtlijnen zijn wij niet bevoegd om vragen over flesvoeding voor zuigelingen jonger dan 6 maanden te beantwoorden. We verwijzen je hiervoor naar je consultatiebureau. Zij kennen je kindje persoonlijk en kunnen je gericht advies geven.

Groetjes,
    Samara - Nutricia voor jou

3. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Oh ok, dat wist ik niet.
    Jammer want het CB komt ook niet verder met wat ik in mijn vraag al had aangegeven.

Deel Deze Pagina