stiekem heb ik een hekel aan het woord hacks maar kon even niet verzinnen hoe ik het anders moest noemen. Deel hier je handige tips! Soms hoor ik een idee of tip van iemand en denk ik, waarom ben ik daar zelf niet op gekomen, maakt alles zoveel makkelijk! Ik zal aftrappen: -stickers en kleurplaten bewaar ik in een vakjes/opbergmap zoals dit: https://goo.gl/images/xED2cg -alle kleurboeken en tekenpapier bewaar ik in een brieven/papierlade gestapeld
Om te zorgen dat je pan niet overkookt, plaats een houten knijper op de rand van je pan. Ook handig met afgieten van grotere dingen. In een vreemde stad op straat parkeren? Maak een foto van het straatnaambord. Dan kun je altijd je auto terugvinden. Bakje eten invriezen? Stukje schildertape erop en dan kun je er met een stift op schrijven. Het is ook weer makkelijk te verwijderen. Je kerstboomlampjes om een lege keukenpapierrol doen. Scheelt ontknopen. Ik heb er meer, even nadenken.
Dat als je baby een spuitluier heeft je de romper niet over het hoofd hoeft te doen maar naar onderen kan doen. Daarom zijn de schouders van twee losse delen gemaakt.
Die schouders zijn gemaakt omdat baby’s in verhouding een groot hoofd hebben. Maar daardoor kunnen ze inderdaad ook omlaag uit
Ik had de rompertjes gekregen en ik biechte diegene op wat er gebeurd was. Nadat ze vertelde dat het dus ook anders kon.. man man, ik heb gehuild #hormonen
Kauwgom krijg je het beste uit je haren als je het insmeert met babyolie. Net uitgetest, het werkt echt!
Streeploos schone ramen Bak met warm water en 1 lepel groene zeep en een doekje Bak met alleen warm water en en doekje Raam met de oplossing inwrijven Daarna met de waterpoel schoonmaken Eerst denk je dit komt niet goed, maar het droogt prachtig op
Ik pas bij baby nummer 4 Ik hoorde het in de kraamweek. Maar laat ik nou serieus waar nog nooit een kind met spuitluier hebben gehad (lucky me )
Billendoekjes zijn perfect om van alles schoon te krijgen. Ook om bv je make up foutjes bij te werken of schmink af te nemen. Maar ook vlekken op andere oppervlakken. En hydrofiele luiers maken je glazen en glimmende oppervlakken streeploos schoon! Onverwacht natte kinderkleding? Rol het in een schone luier en je krijgt t lekvrij thuis.
Iedereen die wasbare luiers gebruikt, kent ze, de wetbags. Maar je kan ze ook gebruiken om nat zwemgoed in te doen, als je zelf naar sauna of wellness bent geweest of op het KDV/bij gastouder leggen voor vieze kleren die ze even hebben uitgespoeld. Rits open en het kan zo in de was. Als je de bekleding van een autostoel wast, blijven er pluizen zitten in de plooien van de stof. Met een roller heb je ze zo weg en ziet het er echt uit als nieuw. De pluizentondeuse voor al die kledingstukken die gaan pillen. Ze zijn weer als nieuw! Azijn bij de was als wasverzachter. Ook goed voor de wasmachine.
Ik heb standaard een pak baking soda in huis. Multifunctioneel! Ik was er zelfs af en toe mijn haar mee
Ik sinds kort ook. Filters van de afzuigkap zijn nog nooit zo schoon geweest. Mijn haar heb ik er echter nog nooit mee gewassen.