Helee vieze oven? Alles insmeren met pure groene zeep. Bakje kokend water met flinke scheut ammoniak in de oven zetten. Nachtje laten condenseren en poetsen maar. Kan geen HG tegenop. Met azijn de ramen wassen.
Een papje maken van 1 eetlepel soda met wat warm water en dit in het haar uitsmeren. Daarna heel goed uitspoelen
Hier staan hele goeie tussen: https://froot.nl/posttype/froot/handige-tips-die-je-leven-makkelijker-maken/
Afvoer licht verstopt? Baking soda in het putje/afvoer en dan azijn erbij gieten. Dit gaat bruisen, dus niet alles in 1 keer. Deze oplossing zorgt ervoor dat haren en zeepresten e.d. oplossen!
- Voor kleine kinderen: steek een waterijsje door een papieren cupcake vormpje, dit vangt de meeste druppen op. - Stukjes lente ui/prei (de onderkant) in een potje met een klein laagje water zetten. De plantjes gaan dan weer groeien en kun je het nog een keer eten. - Wij knippen kipfilet in stukjes met een schaar. Ik denk nog even na
Babydoekjes (van de etos bijvoorbeeld) halen ook de verf weg. Ook als je geknoeid hebt. Hier hebben we altijd etos babydoekjes bij de hand als we iets gaan verven (meubels/muren ed).
Als je cake hebt gebakken blijft deze langer lekker als een oude snee brood erbij in de zak/container bewaard.
Als je hebt gebbqued (is dit een woord?) na afloop een cakeblik met mix op de bbq met deksel erover en na een uur is je cake klaar
Als de fles navul handzeep leeg lijkt zet ik de fles op zn kop tussen de verwarming. Het wordt warm en vloeibaar en is dan makkelijk over te gieten en daarna is de fles echt helemaal leeg.
De Pluizentondeuse noemen wij ook wel de klerenscheerder en gebruik ik echt overal voor. Ook voor bekleding van bijv. een autostoel, meubels, knuffels, etc. Azijn fixeert ook de kleuren van je kleding. Zeker bij de eerste keer wassen werkt een scheut azijn dus goed, dan blijven je kleren langer mooi. Met zout bloedvlekken verwijderen, weken in zout water. Had mijn favoriete voedingshemd aan tijdens de bevalling. Handig. Ipv cupcake vormpjes gebruik ik keukenpapier voor onder aan het ijsstokje. Twee keer dubbelvouwen en een sneetje erin knippen waar het stokje doorheen gaat.
Bloed in je kleding kun je verwijderen met zout of met melk. Azijn gooi ik ook elke keer een scheut in de wasmachine helpt tegen nare luchtjes in zwarte kleding, werkt als wasverzachter en reinigt je wasmachine. Bij nieuwe kleding blijft de kleur langer mooi. Vlekken in kleding verwijderen door in te smeren met ossegal. Nieuwe kleding eerst weken in koud water. Je krijgt minder pluisjes op je kleding en blijft langer mooi. (Mooi te combineren met azijn)
vieze oven met aangekoekte resten? papje maken van baking soda en water en de oven hiermee insmeren. 24 uur zo laten staan en de volgende dag veeg je alles zo met een vochtige doek eraf.