Life 'hacks', handige tips

Discussion in 'De lounge' started by Emm27, Feb 2, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Spijkerbroeken en joggingpakken zou ik sowieso niet strijken :p
    Maar ik snap wat je bedoelt.

2. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

Jul 10, 2008
    1,619
    1,332
    113
    Westland
    Elke dag? I'm in shock :eek:
    Ik maak niet eens elke dag mijn bed op haha :D (ik gebruik maar als excuus dat er meer huisstofmijten in opgemaakte bedden zitten dan in rommelige bedden die heel de dag aan het luchten zijn )

mam1991, DastyQueen, wwrr and 4 others like this.
  3. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Doe je dat elke dag?:eek:
    Goede truc daar niet van maar ik ga het maar niet proberen, leg ik mezelf weer extra things to do op haha

4. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

Oct 12, 2015
    3,438
    1,423
    113
    Female
    Een tros bananen van elkaar halen en plasticfolie om de eindes wikkelen. ( Die stukken die je van elkaar afhaalt) blijven ze langer goed.

DastyQueen likes this.
  5. aYh4L8

aYh4L8 Niet meer actief

Een lege spray flacon vullen met allesreiniger en water voor de schoonmaak
    ‘Even sprayen,doekje erover en klaar’

Mamavanvier95 and DastyQueen like this.
  6. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

Sep 1, 2016
    878
    65
    28
    ook met pindakaas! :) maar babyolie is wel frisser, bedankt voor de tip

pixiehollow likes this.
  7. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

Sep 1, 2016
    878
    65
    28
    oh dat is handig ik doe ze soms in de vaatwasser, maar dan komt het er zo vreemd uit. Ik zal backingsoda eens proberen

8. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

Sep 1, 2016
    878
    65
    28
    tip: ons konijn mag in de huiskamer. We dekken de snoeren af door er een een kartonnen lege cadeaupapierrol om heen te vouwen zodat hij er niet aan kan knagen

DastyQueen likes this.
  9. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

Sep 1, 2016
    878
    65
    28
    -azijn in de vaatwasser in plaats van glansspoelmiddel
    -een tuinslang aan de regenton vastklikken ipv een gieter gebruiken

10. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,234
    1,891
    113
    Female
    Een droge handdoek bij de natte was in de droger. Dan droogt het sneller.

Microvezeldoek om een swiffer (of iets vergelijkbaars) en daarmee je badkamer tegels schoonmaken. Makkelijk voor de bovenste tegels en je hoeft niet te bukken voor de onderste.

Een goed plakkende sticker door midden knippen, linker helft in linkerschoen van je peuter/kleuter en rechter helft in rechterschoen. Weten ze altijd welke schoen aan welke voet moet.

Verder Libelle tv. Je hebt er een app van. Staan ook leuke hacks tussen!

Domburg, Hatsie and DastyQueen like this.
  11. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Ik maak mijn bed ook nooit op. Ik maak een rol van de deken en leg die aan het voeteneind. Mijn bed ligt dan de hele dag open en kan lekker luchten.
    Een ‘dicht’ bed is een broedplaats voor huisstofmijten. Als je er dan ook nog vocht overheen sprayt lijkt het me helemaal feest voor die beestjes.

12. Winter30

Winter30 Niet meer actief

13. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,231
    113
    Female
    Nederland
    Als je voordeur ondergesproeid door katten (die tijd komt er weer aan) gebruik dan groene zeep of biotex om de boel schoon te maken. Breekt de geur af. Alles waar chloor in zit trekt juist katten aan.

14. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

haha nu breng je me in een onmogelijke 2strijd met dit feitje :roflmao::D

Petra82 and marb like this.
  15. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    Mijn tips:
    Tegen overkokende pannen, zoals de aardappelen, een klein klontje boter toevoegen. Dat zorgt voor een klein olie-achtig laagje en het kookt niet meer over.

Voor het lappen van de ramen, maar ook spiegels en ramen in deurtjes of hoogglans-oppervlaktes gebruik ik sinds een tijdje de raamdoeken van Jemako. Een natte doek om het raam te wassen en even droog wrijven met een speciale droogdoek en de ramen zijn blinkend schoon zonder sjouwen met emmers en zonder schoonmaakmiddel en het gaat 10x zo snel!. Gewoon water, meer niet. De doeken zijn te koop via internet of via een thuis-party van Jemako. (en nee, ik verkoop ze niet hoor)

16. tuc

tuc Niet meer actief

Is echt zo hoor, ik rol net als @iMoeder mijn dekbed op tot het einde. Ziet er netjes uit en lekker fris bed s avonds.

Hopsatee, DastyQueen and iMoeder like this.
  17. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,042
    17,010
    113
    Klinkt als Optidee! Daar ben ik dan weer lyrisch over :D

18. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Ik ook. Nouja, ik sla het dekbed een paar keer dubbel, zodat het ook nog een beetje kan luchten.

19. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    1,050
    178
    63
    Gelderland
    De beroemde cleaning academy doekjes zijn dan nog fijner. Naar maken met water, uitwringen en poetsen maar. Die hoef je niet na te drogen. En dan heb ik het nog niet over hun hemelse dweil :rolleyes:

Verder: en waterontharder aanschaffen. Heerlijk om vang kalk meer te hebben in alle apparaten/ douche etc

DastyQueen likes this.
  20. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    Banaan (de schil) gaat beter open aan de andere kant (dus niet het kromme "staartje")

Overgevende kinderen :zet ik een vuilniszak over de emmer dan hoeft de emmer niet geleegd en schoongemaakt te worden en gooi je het zo weg

Dubro antikalk even inspuiten en wegspoelen werkt erg goed

Share This Page